Co transformacja cyfrowa oznacza dla CDO

Co transformacja cyfrowa oznacza dla CDO

Przez lata transformacja cyfrowa głęboko zmieniła sposób, w jaki organizacje wprowadzają na rynek, wprowadzają innowacje i łączą się ze swoimi klientami i partnerami. Dzisiejsze gwałtowne przyspieszenie przyjmowania usług w chmurze i powszechne korzystanie z aplikacji SaaS stworzyło nowy poziom uzależnienia od Internetu, który wpływa na wysiłki firm w zakresie cyfryzacji, a wraz z nim na rolę menedżera. cyfrowy. Cyfryzację można podsumować jako spotkanie aplikacji i mobilności. Razem zapewniają one bezproblemowy dostęp do danych. Spodziewamy się, że w ciągu mniej niż trzech lat liczba pobranych aplikacji przekroczy 300 miliardów. Ta ewolucja bezpośredniego dostępu do coraz szerszej gamy usług online stworzyła również rosnące zapotrzebowanie na użyteczność, wraz z coraz mniejszą cierpliwością do złych doświadczeń użytkowników. Niedawno wpływ pandemii COVID-19 i przejście na pracę z domu uwypuklił naszą zależność od rozwiązań cyfrowych jako sposobu prowadzenia działalności. Przyjęcie transformacji cyfrowej przestało być zwykłym priorytetem, a stało się kluczowym priorytetem dla organizacji, które muszą teraz na nowo odkryć sposób prowadzenia działalności. Ale dzisiejsza transformacja cyfrowa jest inna niż kilka lat temu, w wyniku czego rola Chief Digital Officer (CDO) jest definiowana na nowo.

Cyfryzacja i zorientowany na klienta model biznesowy

Od początków transformacji cyfrowej widzieliśmy, jak rola CDO zajmuje coraz bardziej centralne miejsce, ściśle współpracując z CIO w celu przekształcenia tradycyjnych operacji poprzez procesy cyfrowe. Podczas gdy CDO ma za zadanie przemyśleć, jak najlepiej służyć klientom poprzez cyfryzację i inne rozwiązania techniczne, skala jego wysiłków była często związana z projektami transformacji, które miały początek i koniec. Dzisiejsze firmy coraz częściej stawiają klientów w centrum wszystkiego, co oznacza odpowiednie dostosowanie modelu biznesowego. Ponieważ optymalizacja obsługi klienta jest ostatecznym celem, funkcje takie jak marketing, sprzedaż, a nawet informatyka i inżynieria są coraz bardziej powiązane z rozwojem podstawowej działalności i strategiami wejścia na rynek. W tej nowej rzeczywistości oczekiwania co do roli CDO są znacznie szersze. CDO musi teraz zinternalizować wizję firmy i wyrazić ją cyfrowo, wdrażając nowe narzędzia, zapewniając spójną wydajność oraz dokładnie oceniając trendy technologiczne i innowacje, które napędzają szybkie wdrażanie produktów i usług.

Przekładaj wskaźniki techniczne na wskaźniki biznesowe

Zdolność do mierzenia wpływu wysiłków związanych z cyfryzacją na biznes, a ostatecznie na wyniki finansowe, ma kluczowe znaczenie dla tego rodzaju transformacji cyfrowej zorientowanej na klienta. W tym celu rolą CDO jest przełożenie wskaźników technicznych na mierniki biznesowe oraz ich wpływ na rozliczenia i pozycjonowanie firmy. Na przykład CDO powinien monitorować łączność, aby dostarczać wymiernych informacji na temat wydajności aplikacji i usług online, aby zrozumieć, w jaki sposób wpływają one na doświadczenie klienta w stosunku do tego, co jest dostarczane. Inną miarą handlu jest produktywność. Tak jak doświadczenie klienta zależy od wysiłków związanych z cyfryzacją, tak pracownicy polegają na całodobowej funkcjonalności, aby wykonywać swoją pracę. Wraz z gwałtownym przyspieszeniem migracji do chmury w ostatnich latach i powszechnym wykorzystaniem aplikacji SaaS, firmy stają w obliczu rosnącej zależności od Internetu jako mechanizmu dostarczania doświadczeń klientów i pracowników. Krótko mówiąc, cyfrowe doświadczenia w coraz większym stopniu zależą od wielu zewnętrznych usług, czy to chmury, SaaS czy Internetu, które są poza kontrolą firmy. Jako środek pomiaru coraz więcej firm zwraca się do tak zwanego Wyniku Użytkownika Końcowego, który można warunkowo zagregować w celu przełożenia wskaźników technicznych, takich jak czas ładowania produktu. strona, błędy przeglądarki i czas odpowiedzi, w wyniku, który ilustruje dobre lub złe wrażenia użytkownika. W przypadku CDO, mimo że nie jest właścicielem podstawowej infrastruktury IT, która wpływa na wydajność online, nadal jest właścicielem doświadczenia użytkownika.

Zarządzaj chmurą i Internetem jako własnym środowiskiem cyfrowym

Podobnie jak w przypadku wielu ról, które wyrosły i rozwinęły się w procesie transformacji, takich jak kierownik sprzedaży, który został kierownikiem ds. przychodów lub kierownik ds. zasobów ludzkich, który stał się odpowiedzialny za ludzi i kulturę, jest to również rola lidera. Menedżer cyfrowy ewoluuje, obejmując zarządzanie cyfrowe, które wykracza poza zakres wewnętrzny i obejmuje zewnętrzne środowiska chmurowe i internetowe. Ten rodzaj cyfrowego zarządzania wymaga przejścia od odizolowanych rozwiązań zapewniających widoczność do rozwiązań, które mogą zapewnić wgląd w całą cyfrową podróż i sposób, w jaki każda część przynosi użytkownikom pozytywne wyniki. Gartner zdefiniował to przesunięcie punktu ciężkości jako nową kategorię o nazwie Digital Experience Monitoring (DEM), która odnosi się do przejścia na nową technologię transformacji cyfrowej, która pomaga firmom odzyskać kontrolę nad zewnętrznymi środowiskami mającymi wpływ na działalność. doświadczeń klientów i pracowników. . Scenariusze, w których na przykład wystarczyły rozwiązania do monitorowania wydajności aplikacji (APM), są obecnie zastępowane bardziej kompleksowymi rozwiązaniami do monitorowania doświadczeń, które mogą analizować zarówno wydajność aplikacji, jak i infrastrukturę. podstawowego środowiska, w którym działa, niezależnie od tego, czy jest lokalnie, czy zewnętrznie hostowane w chmurze. W przyszłych staraniach o transformację cyfrową rola CDO będzie nadal działać równolegle z rolą CIO, aby wprowadzać rozwiązania do monitorowania doświadczeń potrzebne do zapewnienia spójnej wydajności online i odblokowania nowych możliwości. cyfrowych, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. . W ostatnich miesiącach, podczas pandemii COVID-19, ta zwiększona zależność od Internetu i infrastruktury chmurowej pogorszyła się, ponieważ klienci i pracownicy polegają teraz na Internecie, aby wykonywać swoją pracę i po prostu. , Żyj swoim życiem. Optymalizacja wydajności cyfrowej to nie tylko optymalizacja doświadczeń, ale także zapewnienie, aby połączone rozwiązania, na których polegamy jako firma, działały bez zarzutu. To mały kawałek układanki, ale staje się coraz większy, a dla CDO jest to okazja, aby przejść do talerza.