Monitorowanie API: Przeniesienie widoczności na wyższy poziom

Monitorowanie API: Przeniesienie widoczności na wyższy poziom
Rzeczywistość współczesnych aplikacji jest taka, że ​​to, co widzi użytkownik, to zupełnie inna historia niż to, co dzieje się za kulisami. W idealnym świecie mieliby doskonałe doświadczenia cyfrowe i wyszliby z zakupu lub interakcji online czując się zadowoleni ze swojego doświadczenia, a tym samym z danej firmy. To powiedziawszy, te rzekomo proste transakcje lub interakcje mogą obejmować niezliczone, współzależne działy wewnętrzne i zewnętrzne, które muszą współpracować, często za pośrednictwem Internetu, w celu wykonania przepływu pracy aplikacji. O autorze Ian Waters jest starszym menedżerem ds. marketingu na region EMEA w ThousandEyes. Gwałtowny rozwój technologii, takich jak Internet, przetwarzanie w chmurze i urządzenia mobilne, jaki nastąpił w ostatnim czasie, doprowadził do zmiany paradygmatu w architekturach aplikacji. Takie architektury stały się bardziej modułowe i oparte na usługach w przeciwieństwie do wcześniej monolitycznego formatu, w którym pojedynczy fragment kodu obsługiwał wiele modułów i funkcjonalności. W rezultacie polegają teraz na wielu zewnętrznych usługach innych firm, integracjach z backendem i interfejsach API w chmurze. Chociaż zapewnia to znaczne korzyści pod względem skali i najnowocześniejszej funkcjonalności, co stanowi ulepszenie potrzebne w dzisiejszym, zawsze aktywnym świecie, wiąże się to również z poziomem trudności, który może skomplikować identyfikację i śledzenie. Aby zoptymalizować dostarczanie tych cyfrowych doświadczeń, organizacje muszą zrozumieć, jak działają interfejsy API. Mając to na uwadze, istotne jest zrozumienie dostępności interfejsów API w Internecie i sieciach sprzedawców w chmurze.

Brak widoczności dodaje warstwę złożoności

Coraz bardziej złożony charakter przepływów pracy może często powodować, że próby znalezienia problemu zamieniają się w sytuację związaną ze stogiem siana, a powolny charakter tego wyzwania może odcisnąć piętno na firmach. Kiedy użytkownicy nie mają możliwości dostępu do aplikacji, ma to bezpośredni wpływ na ich doświadczenia cyfrowe, które teraz naturalnie postrzegaliby jako negatywne. W przypadku każdej firmy, w której aplikacja jest pierwszym punktem kontaktowym dla klientów, może to być szkodliwe. W końcu użytkownik końcowy, który ma problemy z dostępem do aplikacji, nie będzie miał powodu nie sądzić, że problem leży w samej aplikacji, nawet jeśli problem dotyczy Internetu. Tego typu problemy mogą dotyczyć firmy również na poziomie pracowników: pracownicy, którzy mają problemy z dostępem do swoich kluczowych aplikacji typu Software as a Service, mogą wskazać palcem swój zespół zarządzający IT, gdy tak naprawdę problem leży po ich stronie, jakiś punkt pośredni. i aplikacji, do której próbują uzyskać dostęp. Chociaż starsze narzędzia do monitorowania aplikacji i sieci są przydatne w usuwaniu tych przeszkód, brakuje im poziomu widoczności potrzebnego do monitorowania rozproszonych współzależności nowoczesnych aplikacji i skutecznego znajdowania problemu, a następnie eskalacji i rozwiązywania problemu w przepływach pracy zewnętrznej. Z powodu braku widoczności ścieżka dostawy jest często martwym punktem dla firm, uniemożliwiającym im prawdziwe zrozumienie pierwotnej przyczyny wszelkich problemów, jakich mogą doświadczać ich użytkownicy. Ponadto firmy zorientowane cyfrowo muszą zrozumieć wszelkie problemy poza swoją infrastrukturą IT, aby zebrać dowody problemu, zanim będą mogły zwrócić się o działania do stron trzecich. Bez tych dowodów firmy mogą marnować cenny czas, próbując rozwiązać problem, podczas gdy ich użytkownicy mają kiepskie doświadczenia cyfrowe. Same ścieżki dostaw mogą stanowić dodatkową przeszkodę, ponieważ są często złożone i brakuje im stabilności w chmurze, a interfejsy API i centra danych stron trzecich zmieniają się z częstotliwością lub nawet całkowicie zanikają. Wszystkie te czynniki mogą mieć ogromny wpływ na wydajność aplikacji, co dodatkowo podkreśla potrzebę nie tylko widoczności, ale także narzędzi do rozwiązywania problemów.

Wyjdź poza tradycyjny nadzór

Niektóre organizacje w naturalny sposób zwrócą się ku syntetycznym narzędziom do monitorowania przeglądarki. Chociaż jest to skuteczny sposób ciągłego testowania przepływów pracy kluczowych użytkowników w aplikacji, niektóre żądania użytkowników związane z przeglądarką opierają się na wielu interakcjach interfejsu API zaplecza, które są zbyt skomplikowane w obsłudze. Bądź zauważalny z perspektywy użytkownika. Na przykład, gdy użytkownik przesyła formularz zamówienia w witrynie handlu online, aplikacja wykonuje serię wywołań API w celu sprawdzenia stanu zapasów, przetworzenia płatności i wygenerowania numeru zamówienia przed udaniem się do sklepu. Użytkownik do strony potwierdzenia zamówienia. Ponieważ te usługi zaplecza są niewidoczne dla użytkownika, narzędzia monitorujące ostatecznie nie wykryją awarii lub problemów z wydajnością w żadnym z nich, ale zawsze będą miały bezpośredni wpływ na użytkownika. Jakie jest więc rozwiązanie? Firmy muszą mieć możliwość testowania zewnętrznych interfejsów API na poziomie szczegółowym w kontekście swojej podstawowej aplikacji, a nie tylko poprzez interakcję z interfejsem użytkownika. Ponadto muszą być w stanie zrozumieć wpływ ukrytego transportu sieciowego, zwykle dostawcy usług internetowych lub sieci w chmurze.

Nowe rozwiązanie dla właścicieli aplikacji

Wprowadź dostosowane monitorowanie API. Elastyczne monitorowanie API pozwala organizacjom wyjść poza naśladowanie interakcji użytkowników za pośrednictwem witryny skierowanej do użytkownika i wykonywać wywołania API bezpośrednio do ich zależności API. Jego wysoce elastyczna struktura testów syntetycznych emuluje warunkowe interakcje aplikacji zaplecza z punktami końcowymi API. Należy pamiętać, że dzięki monitorowaniu API testy można wykonywać z punktów widzenia zewnętrznych w stosunku do środowiska aplikacji lub z agentów znajdujących się w środowisku hostującym aplikację do usług. API. Zalety tego ostatniego powodują, że można monitorować także poszczególne ścieżki sieciowe od aplikacji do punktów końcowych API. Właściciele aplikacji mogą mierzyć wydajność, rozróżniać opóźnienia pomiędzy każdą funkcją iteracyjną i weryfikować logikę złożonych przepływów pracy. Wszystko to zapewnia szybkie potwierdzenie problemów w przepływie pracy, a także informację o potencjalnych możliwościach optymalizacji. Ponieważ interfejsy API stanowią coraz bardziej istotną część współczesnych nowoczesnych aplikacji, istotne jest, aby szerokie grono firm rozumiało dostępność interfejsów API w Internecie i sieciach dostawców usług w chmurze. To właśnie ta widoczność pozwoli im uzyskać informacje o wydajności aplikacji jako całości, a co za tym idzie, zapewni użytkownikowi końcowemu płynne i pozytywne doświadczenia cyfrowe.