Może film Metal Gear Solid jest naprawdę dobry? Oscar Isaac opowiada o byciu wężem

Może film Metal Gear Solid jest naprawdę dobry? Oscar Isaac opowiada o byciu wężem

Są coraz lepsi, ale nie mamy jeszcze dużej filmowej adaptacji gry wideo. Nadchodzący film Metal Gear Solid, z udziałem Oscara Isaaca, w reżyserii Jordana Vogta-Robertsa z Konga: Czy Wyspa Czaszek może odwrócić bieg wydarzeń? Czekamy w ciszy: mówiąc w nowym wywiadzie o swojej przełomowej roli Solid Snake'a, Isaac z pewnością mówi wszystkie właściwe rzeczy, aby nas podekscytować. „Uwielbiałem tę grę” – powiedział Isaac Total Film, gdy zapytano go, co sprowadziło go do projektu. „Uwielbiam uczucie, jakie daje mi ta gra za każdym razem, gdy w nią gram. To dziwnie odizolowana, smutna, samotna gra, która ma te niesamowite momenty przemocy i przerażenia, z tymi dziwnymi, nikczemnymi, psychodelicznymi koncepcjami. Ale tak, to jest jak psychodeliczny dzieje się militarny terror.” A prawda jest taka, że ​​pod tym wszystkim kryje się historia antywojenna. Więc myślę, że to są elementy, które naprawdę lubię. I, jak powiedziałem, uwielbiam uczucie grania w to i wielkie pytanie: czy coś może zostać przeniesione lub czy te tematy mogą być eksplorowane w naprawdę interesujący sposób w filmie? "

Analiza: solidny film?

Od beztroskiego Detektywa Pikachu do krwawego Mortal Kombat minęło kilka lat, jeśli chodzi o adaptacje filmów do gier wideo, a teraz nie możemy się doczekać filmu Uncharted Toma Hollanda i nadchodzącego programu telewizyjnego The Last of Us. Adaptacje filmowe, takie jak Detective Pikachu, Sonic the Hedgehog i Mortal Kombat, zwiększyły swoją wagę, dostarczając filmy, które, choć nie wszystkie klasyki, uderzają we właściwe rytmy, aby utrzymać uśmiech fanów. Co się zmieniło od czasu, gdy na dużym ekranie pojawiły się okropne adaptacje z lat 90., takie jak Super Mario i Street Fighter? Powiedziałbym, że to potrójna zmiana. Po pierwsze, mamy falę młodych reżyserów, którzy dorastali wśród gier i mają szacunek dla oryginalnego materiału, nad którym pracują. W przypadku filmu Metal Gear Vogt-Roberts ma zaledwie 36 lat i dorastając był fanem gier Metal Gear. Nie trzeba być przekonanym, co czyni tę serię wyjątkową — tak było z każdym innym graczem PlayStation za pierwszym razem. Po drugie, w przypadku gier takich jak Metal Gear Solid, same były bezpośrednio inspirowane filmami i (w porównaniu z 8-bitowymi i 16-bitowymi franczyzami) opierały się na technologiach pozwalających na kinowe prezentacje. Twórca Metal Gear, Hideo Kojima, zawsze był maniakiem filmowym, a nieruchoma perspektywa Metal Gear Solid pozwoliła mu naśladować dramaturgię, jaką przynoszą filmowe ujęcia kamery. Jest to coś, co Vogt-Roberts może w zasadzie podnieść, jeśli chce. Wreszcie nastąpiła zmiana władzy między hollywoodzkimi studiami a firmami zajmującymi się grami, których właściwości są w fazie rozwoju. Według raportów branżowych Mordor Intelligence, światowy przemysł gier ma być wart 314.40 miliardów euro do 2026 roku. Dla porównania, w 2020 r. światowe przychody przemysłu filmowego spadły do ​​80.8 mld euro, co bez wątpienia było skutkiem pandemii, ale nadal istnieje w ramach trendu, w którym kino powoli się kurczy w porównaniu z poprzednim rozwojem gier. Hollywood potrzebuje właściwości uznanych przez pokolenie graczy gier wideo, być może bardziej niż przemysł gier wideo potrzebuje Hollywood. A gracze to grupa wokalna: jeśli ich ulubione tytuły zostaną wymordowane na dużym ekranie, poinformują o tym studia, więc w najlepszym interesie studia leży zapewnienie wiernych adaptacji. W Metal Gear Solid potencjalnie mamy gwiazdę i reżysera na tej samej stronie, co fani gier, którymi inspirowany jest ten film.