Meta wstrząsa branżą muzyczną dzięki nowej umowie o podziale dochodów

Meta wstrząsa branżą muzyczną dzięki nowej umowie o podziale dochodów

Meta, firma macierzysta Facebooka, wprowadziła nową funkcję monetyzacji, która ma na celu dzielenie się przychodami między artystami muzycznymi i twórcami treści na platformie mediów społecznościowych.

Music Revenue Sharing ma na celu ułatwienie twórcom zarabiania na wideo, nawet przy użyciu licencjonowanej muzyki, i jest promowany przez Meta jako „pierwszy tego rodzaju w branży muzycznej”, pomagając twórcom treści witryny „Dostęp do bardziej popularnej muzyki, pogłębić swoje relacje”. z jego fanami.

Obsługiwany przez Meta's Rights Manager, narzędzie do dopasowywania treści, które przeszukuje obrazy, wideo i audio z Facebooka i Instagrama w poszukiwaniu oryginalnych treści chronionych prawem autorskim, usługa umożliwia twórcom wykorzystanie ich ulubionych utworów w filmach i zarabianie na nich.

Jak działa dzielenie się przychodami z muzyki na Facebooku?

Zanim twórcy treści będą mogli zacząć zarabiać na filmach przy użyciu licencjonowanej muzyki, muszą najpierw kwalifikować się do wyświetlania reklam In-Stream na Facebooku oraz spełniać standardy platformy dotyczące zarabiania, standardy społeczności i wytyczne.

Według Meta kwalifikujące się filmy muszą mieć co najmniej 60 sekund, być przesłane na stronę na Facebooku, zawierać element wizualny (aby użytkownicy nie mogli przesłać utworu z pustym ekranem) oraz zawierać klipy muzyczne objęte wspólnym użytkowaniem. . . . Użytkownicy mogą przeglądać wszystkie utwory objęte umową w licencjonowanej bibliotece muzycznej Facebooka.

Tymczasem firma z siedzibą w Menlo Park zapewnia użytkowników, że będzie nadal współpracować z posiadaczami praw do muzyki, aby rozszerzyć obecną listę i pomóc „zbliżyć twórców i przemysł muzyczny, tworząc bardziej autentyczne relacje z fanami”.

Jeśli film spełnia kryteria określone przez Meta, twórcy treści mogą spodziewać się 20% udziału w przychodach. Reszta trafi do Meta i właściciela praw do muzyki. Jednak zgodnie z tymi luźnymi warunkami twórcy treści mogą preferować korzystanie z licencjonowanej muzyki bezpłatnej lub nieodpłatnej i zachować pełne 100%.

Dzielenie się przychodami z muzyki jest już dostępne na całym świecie. Jednak na początku twórcy będą zarabiać tylko na filmach publikowanych wśród odbiorców w USA, a w nadchodzących miesiącach usługa rozszerzy się na cały świat.

To najnowsze wprowadzenie opiera się na ciągłym dążeniu Meta do pomagania twórcom w zarabianiu większych pieniędzy na ich platformach. W 2020 roku ujawnił plany płacenia użytkownikom za treści na żywo. W zeszłym tygodniu firma ogłosiła wprowadzenie NFT na Instagramie, rozszerzając programy bonusowe Facebook Stars i Facebook Reels Play.