Meta sugeruje, że w Quest 2 nie będzie można śledzić całego ciała, ale Project Cambria tak

Meta sugeruje, że w Quest 2 nie będzie można śledzić całego ciała, ale Project Cambria tak

Zgodnie z oświadczeniem Andrew Boswortha, wiceprezesa Meta Reality Labs, śledzenie całego ciała nie będzie dostępne w Meta Quest 2 w najbliższej przyszłości.

Podczas niedawnej sesji pytań i odpowiedzi Bosworth prowadzonej za pośrednictwem Instagrama (za pośrednictwem RoadToVR) wyjaśnił, że konstrukcja Quest 2 nie nadaje się do śledzenia czyichś nóg i stóp.

„Śledzenie ciała jest bardzo trudne, ponieważ kamera umieszczona na twarzy nie widzi zbyt dobrze twoich nóg” – wyjaśnił Bosworth, dodając, że kiedy Meta próbuje zmniejszyć rozmiar zestawu słuchawkowego, „To Aun, a veces ni quiera puede vera más allá de su májilla a la parte Superior de su Coerpo.

Bosworth wyjaśnił później, że dane pochodzące ze śledzenia dłoni i głowy Questa 2 można ekstrapolować w celu dokładnego określenia, gdzie znajduje się tułów i ramiona danej osoby, ale nie można tego samego powiedzieć o nogach i stopach.

(*2*)Analiza: Czy śledzenie ciała pojawi się w Projekcie Cambria?

Komentarze te wydają się zaprzeczać wyciekowi z początku tego miesiąca, który sugerował, że do zestawu SDK firmy Meta dodano obsługę śledzenia całego ciała. Jednak Bosworth odniósł się do wycieku w swoich pytaniach i odpowiedziach, nazywając go „trochę przedwczesnym… ale zawsze to zauważamy i na pewno o tym pamiętamy”.

W rezultacie, choć wydaje się mało prawdopodobne, że ta funkcja pojawi się w Quest 2, wypowiedzi Boswortha pozwalają nam sądzić, że nadchodzący zestaw słuchawkowy Project Cambria może być urządzeniem wykorzystującym śledzenie całego ciała.

W rzeczywistości, jak wyjaśnił Bosworth, głównym problemem jest sprzęt. Urządzenie Quest 2 i jego akcesoria nie są przeznaczone do śledzenia całego ciała. Bosworth uważa, że ​​gdyby Meta chciała wdrożyć tę funkcję, musiałaby zrezygnować ze swojej metody śledzenia od środka na zewnątrz i pożyczyć sygnały ze słuchawek korzystających ze śledzenia z zewnątrz.

Zasadniczo zamiast pozwalać, aby zestaw słuchawkowy wykonał całą pracę, powinni polegać na zewnętrznych kamerach, które pomagają śledzić ruchy użytkowników.

Auriculares y controlador Oculus Quest 2

(Zdjęcie: Boumen Japet / Shutterstock)

W przypadku Quest 2, urządzenia, które wyróżniało się niską ceną i łatwością obsługi, dodanie do zestawu zewnętrznych kamer mogłoby położyć kres niesamowitemu wzrostowi popularności zestawu słuchawkowego.

Jednak nowy zestaw słuchawkowy, taki jak Project Cambria, który Meta już wyjaśniła, jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników, którzy są skłonni zapłacić więcej za wysokiej klasy wydajność VR, której nie są w stanie zaoferować ich urządzenia Quest, mógłby łatwiej zawierać wieże kamer. projekt.

Ponieważ premiera urządzenia planowana jest na ten rok, wyjaśniałoby to również, dlaczego pakiet SDK VR firmy Meta został zaktualizowany o śledzenie całego ciała – jaki jest sens wypuszczania sprzętu z niesamowitymi nowymi możliwościami, jeśli nie ma oprogramowania, które by go obsługiwało? Używać go?

Niestety, dla tych z Was, którzy mają ograniczony budżet, nie spodziewamy się, że Quest 3 będzie zawierał ten sam typ śledzenia, chyba że Meta wypuści jakieś drogie dodatkowe akcesoria, ale to może nas zaskoczyć.

Na razie będziemy musieli poczekać i zobaczyć, co Meta ogłosi, kiedy w końcu ujawni pełne możliwości zestawu słuchawkowego Project Cambria, jednak nie zdziwilibyśmy się, gdyby jednym z jego głównych atutów sprzedażowych były w pełni śledzone awatary rzeczywistości wirtualnej. zmniejszenie.