Mercedes EQS: wszystko, co musisz wiedzieć

Mercedes EQS: wszystko, co musisz wiedzieć
Całkowicie elektryczny samochód Mercedes EQS został oficjalnie zaprezentowany po miesiącach zapowiedzi zwiastunów i funkcji. Już dobrze przyjrzeliśmy się wnętrzu nowego Mercedesa EQS, ale kiedy został wprowadzony na rynek 15 kwietnia 2021 r., niemiecki producent samochodów ostatecznie zdjął kamuflaż z zewnątrz, aby odsłonić swój kolejny samochód elektryczny w całej okazałości. Luksusowy sedan ma cały wachlarz technologii, w tym 56-calowy hiperekran, a także doskonałe dopasowanie i niespotykany design. Znajduje się na szczycie całkowicie elektrycznej oferty Mercedesa, a EQA i EQC oferują tańsze alternatywy i konkurują z modelami takimi jak Tesla Model S, Audi e-tron GT i Porsche Taycan.

Przejść do sedna sprawy

Mercedes EQS: data premiery i cena

Nie ma jeszcze konkretnej daty premiery Mercedesa EQS, wiemy tylko, że będzie dostępny później w 2021 roku, podczas gdy zamówienie na ten topowy samochód elektryczny nie jest jeszcze otwarte. Tajemnicą pozostaje również cena Mercedesa EQS. Firma twierdzi, że EQS jest na podobnym poziomie do sedana klasy S, którego cena zaczyna się od 94,250 78,730 EUR / 120,000 450 EUR (około 245 108 AU $), co może dać nam przybliżone wyobrażenie o kosztach tego pojazdu elektrycznego. Jeśli chodzi o dostępność, Wielka Brytania otrzyma EQS 580+ z RWD (napęd na tylne koła), moc XNUMX kW i akumulator XNUMX kW. Inne rynki będą również miały opcję mocniejszego EQS XNUMX, chociaż może on przybyć do Wielkiej Brytanii w późniejszym terminie.

Mercedes EQS: autonomia i ładowanie

Dzięki rekordowej aerodynamice, Mercedes EQS oferuje oszałamiający zasięg 770 km (około 480 mil) w poszczególnych konfiguracjach, co daje znacznie większy zasięg na jednym ładowaniu niż większość innych dostępnych obecnie samochodów elektrycznych. EQS będzie dostępny w opcji z napędem na tylne koła i na wszystkie koła, akumulatory będą miały pojemność 90 kWh i 107,8 kWh ze wsparciem dla szybkiego ładowania 200 kW (300 km / 180 mil w 15 minut) i jego prędkości. ograniczona do 210 km / h (130 mil / h).

Mercedes EQS: osiągi i prowadzenie

mercedes eqs

(Źródło zdjęcia: Mercedes) Wewnątrz Mercedesa EQS jest mnóstwo mocy. Podstawowy model EQS 450+ z napędem na tylne koła może wytwarzać moc 245 kW, rozpędzać się od 0 do 62 mil na godzinę (0 do 62 mil na godzinę) w 6.2 sekundy i osiągać ograniczoną prędkość maksymalną 210 km/h (około 130 km /h). . H). mph). Jeśli zdecydujesz się na mocniejszy napęd na wszystkie koła EQS 580 4Matic, moc wzrośnie do 385 kW, a czas od 0 do 100 km/h spadnie do 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna pozostanie taka sama. W przygotowaniu jest również wysokowydajna wersja Mercedesa EQS, która według firmy będzie miała moc wyjściową 560 kW, co może zapewnić czas od 0 do 100 km/h w 3 sekundy lub więcej. Mercedes EQS jest długim samochodem, ale jest standardowo wyposażony w skrętną tylną oś, która może obracać tylne koła do 4.5 stopnia, poprawiając prowadzenie i oferując promień skrętu 11,9 metra. Dostępna będzie opcja ulepszenia (w punkcie zakupu lub za pośrednictwem aktualizacji na żywo) skrętu tylnej osi do 10 stopni, co zmniejszy promień skrętu tego pojazdu o pięć metrów, dalej do 10.9 metra.

Mercedes EQS: podział modelu

EQS 450 + EQS 580 4MATICD za 280km

Mercedes EQS: Hyperscreen

Obraz 1 z 4

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes-Benz) Zdjęcie 2 z 4

mercedes eqs

(Zdjęcie: LaComparacion) Zdjęcie 3 z 4

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes-Benz) Zdjęcie 4 z 4

mercedes eqs

(Źródło zdjęcia: Mercedes-Benz) Mercedes EQS to pierwszy model firmy, który ma opcję nowego Hyperscreen. O Mercedesie MBUX Hyperscreen wiedzieliśmy już od kilku miesięcy, po tym, jak firma początkowo wprowadziła konfigurację wyświetlacza pokładowego na początku tego roku na targach CES 2021, a ostatnio przyjrzała się bliżej wnętrzu Mercedesa. EQS. Ogromny 56-calowy Hyperscreen, który będzie opcją, którą możesz dodać do swojego nowego EQS za dodatkową opłatą, obecnie niepotwierdzony, obejmuje całą szerokość EQS, obejmując dwa otwory wentylacyjne w kształcie turbiny i trzy oddzielne ekrany. Jest 17,7-calowy główny ekran środkowy, 12,3-calowy ekran pasażera i 12,3-calowy ekran deski rozdzielczej. System obsługuje nowy interfejs MBUX i jest napędzany ośmiordzeniowym procesorem z 24 GB pamięci RAM. Pod ekranem dotykowym znajduje się 12 siłowników, które zapewniają dotykowe sprzężenie zwrotne podczas pracy. Powoduje to wrażenie podobne do naciśnięcia fizycznego przycisku, gdy palec dotyka ekranu, zapewniając, że wprowadzone dane zostały zarejestrowane. Mercedes twierdzi, że jest to najmądrzejszy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek zamontowano w samochodzie, z inteligentnym asystentem głosowym, który obsługuje 27 różnych języków, a także kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto.

Mercedes EQS: dźwięk

Mercedes opracował również trio różnych „światów dźwiękowych” dla EQS. Ponieważ samochody elektryczne są o wiele cichsze niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, producenci szukają nowych sposobów dostarczania kierowcom dźwiękowych informacji zwrotnych. Odpowiedzią, jaką oferuje Mercedes, są trzy różne światy dźwiękowe; Silver Waves (co według Merca jest jasne, jasne i proste), Vivid Flux (pozornie skierowane do techników) i Roaring Pulse (dla tych, którzy mają silne skojarzenia z potężnymi maszynami). Dźwięki te są odtwarzane przez 15 głośników rozmieszczonych w całej kabinie, tworząc świat 3D i reagując na tryb jazdy oraz aktualną sytuację. Jeśli jeździsz w trybie Comfort z małą prędkością w mieście, dźwięki będą minimalne, ale przełącz się na tryb Sport i wciśnij nogę, a wszystko stanie się znacznie bardziej słyszalne. Nie ma przełącznika głośności tych światów dźwiękowych, więc będziesz musiał zadowolić się dowolną dynamiczną głośnością wybraną przez EQS, ale dobrą wiadomością dla tych, których to wszystko może zniechęcić, jest to, że możesz wyłączyć światy. .dźwięk. całkowicie, jeśli wolisz ciszę. W przyszłości Mercedes EQS uzyska więcej wrażeń dźwiękowych, a firma potwierdza, że ​​doda więcej w aktualizacjach na żywo.

Mercedes EQS: projekt

Obraz 1 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 2 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 3 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 4 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 5 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 6 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 7 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes) Zdjęcie 8 z 9

mercedes eqs

(Zdjęcie: Mercedes-Benz) Zdjęcie 9 z 9

mercedes eqs

(Źródło zdjęcia: Mercedes) Jak sama nazwa wskazuje, EQS jest bliskim krewnym sedana klasy S, a oba mają podobne kształty nadwozia i cechy konstrukcyjne. Mercedes EQS to wysokiej klasy sedan o długim, niskim profilu, mierzącym 5,2 metra długości i prawie dwa metry szerokości, ponieważ waży 2,5 tony. Jednym z powodów, dla których EQS może osiągnąć tak wyjątkowy zasięg, jest fakt, że posiada światowy rekord w dziedzinie aerodynamiki, jako pierwszy na świecie samochód produkcyjny z wartością Cd zaczynającą się od 0.20. W zależności od wybranego modelu i gamy EQS, otrzymasz 19-calowe lub 20-calowe koła oraz różnorodne wyposażenie. Komfortowe drzwi sterowane elektrycznie, w których wszystkie klamki drzwi (które są równo z drzwiami) wysuwają się, gdy zbliżasz się do pojazdu, a gdy się zbliżasz, drzwi kierowcy automatycznie się odblokowują. Po wejściu do pojazdu kierowca może automatycznie otworzyć tylne drzwi EQS za pośrednictwem interfejsu MBUX. Jest więcej miejsca we wnętrzu niż jakikolwiek inny luksusowy sedan elektryczny obecnie dostępny na rynku (choć obecnie jest to niewielki rynek).