Klasa A Mercedes-Benz: jak powinny zachowywać się wszystkie samochody

Klasa A Mercedes-Benz: jak powinny zachowywać się wszystkie samochody

Oryginalny Mercedes klasy A, wprowadzony na rynek w 1998 roku, był niezwykle innowacyjny jak na rodzinny sedan. Pchając zwykły projekt sedana z Volkswagenem Golfem i Fordem Focusem, Klasa A wyglądała jak minivan.

Jednak chociaż miał dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, jego wyprostowana pozycja podczas jazdy i nudne wrażenia z jazdy umniejszyły jego sukces.

Dwadzieścia lat temu i rzeczy wyglądają o wiele bardziej konwencjonalnie z zewnątrz. Ten najnowszy model czwartej generacji trudno odróżnić od bardziej klasycznego hatchbacka trzeciej wersji Klasy A. Ale to dopiero połowa historii.

wejść w przyszłość

Jak wspomniano, wygląd nowej Klasy A to ewolucja bardziej tradycyjnej stylistyki odchodzącego modelu. Dojrzały, elegancki wygląd modelu z pewnością dzieli go znacznie mniej niż oryginalny model, ale naszym zdaniem nie dorównuje on ostrym liniom i charakterowi króla hatchbacków, VW Golfa.

jedziemy

Mercedes-Benz klasy A250

Silnik: 1.9-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 4 litra
Moc wyjściowa: 165 kW / 224 KM
Prędkość maksymalna: 250 km/h.
0-100 km/h: 6.2 sekundy
Cena: 41,787 XNUMX € plus VAT

Wejdź do środka, a przeniesiesz się w przyszłość, z wnętrzem, które nie przypomina żadnego innego samochodu. W rzeczywistości jest to pierwszy Mercedes, który skorzystał z tego, co firma nazywa systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX; I chociaż można się spodziewać, że Mercedes utrzyma najnowszą technologię za swoją flagową Klasą S, miło jest zobaczyć ją tutaj w jednym z bardziej przystępnych cenowo modeli.

MBUX to akronim nazwy Mercedes Benz User Experience, który polega na umieszczeniu konwencjonalnych wskaźników klasy A na korzyść dużego, szerokoekranowego kokpitu z dwoma ekranami rozmieszczonymi na desce rozdzielczej. Podstawowe modele klasy A będą wyposażone w dwa 7-calowe ekrany, podczas gdy zapłacisz nieco więcej i otrzymasz 7-calowy ekran i 10.25-calowy ekran oraz wybierzesz model z wyższej półki, taki jak ten, który my „ testowałem. otrzymujesz dwa 10.25-calowe ekrany.

Kierownica jest ozdobiona przyciskami i pokrętłami do sterowania obydwoma ekranami. Na konsoli środkowej znajduje się również touchpad, którego można również używać do interakcji z Klasą A. Jakby tego było mało, wyświetlacz centralny jest również dotykowy.

Jakość i przejrzystość kabiny są doskonałe, częściowo dzięki rozdzielczości 1920 x 720 pikseli na dwóch 10.25-calowych wyświetlaczach. Zestaw wskaźników oferuje trzy style, a pozycję siedzącą, oświetlenie Ambiente, ulubioną stację radiową i orientację mapy nawigacji można zapisać jako profil.

uskarżanie się? Przekonasz się, że kolor otworów wentylacyjnych zmienia się z niebieskiego na czerwony wraz ze wzrostem temperatury w kabinie (i odwrotnie), co jest przyjemne lub mała sztuczka, podczas gdy wyższy poziom jakości materiału jest obniżany przez wsporniki kolumn. które aktywują wskaźniki i skrzynię biegów; naprawdę czują się jak po namyśle.

Obraz 1 z 6

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Obraz 2 z 6

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Obraz 3 z 6

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Obraz 4 z 6

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Obraz 5 z 6

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Obraz 6 z 6

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Aktywacja głosowa

Uderza nie tylko zaprezentowana technologia; To, czego nie widać, jest równie imponujące, a mianowicie system rozpoznawania mowy klasy A.

Zamiast wymagać stałych poleceń, takich jak „telefon domowy”, Klasa A wykorzystuje naturalne rozpoznawanie mowy o nazwie MBUX LINGUATRONIC i jest zaprojektowana tak, aby zawierała praktycznie wszystkie możliwe do wyobrażenia polecenia związane z systemami informacyjno-rozrywkowymi i operacyjnymi. pojazd

Uruchamia się go przyciskiem na kierownicy lub po prostu mówiąc „Cześć Mercedes” i zawiera polecenia, takie jak „Kiedy tam dotrzemy?” I da ci ETA, chociaż rzadko nie obejmuje. Nie ma co do tego wątpliwości, wykorzystuje zaktualizowane oprogramowanie do nauki przez cały okres eksploatacji samochodu, aby rozszerzyć swój repertuar. Pozwoli to również klasie A nauczyć się nowych modnych słów i dostosować się do zmieniających się zwyczajów językowych w czasie.

Z naszego doświadczenia wynika, że ​​rozpoznawanie głosu było idealne dla większości zamówień. Niezależnie od tego, czy planowanie trasy, czy dzwonienie do kontaktu zostało wykonane niemal natychmiast, prawie nigdy nie musieliśmy zjeżdżać z drogi, aby majstrować przy kontrolkach. Jedyne, co nam trochę przeszkadzało, to to, że klimatyzacja automatycznie wyłączała się na krótko przy najniższym ustawieniu, kiedy powiedzieliśmy „Cześć Mercedes”. Następnie przywraca poprzednie ustawienia po uruchomieniu polecenia, ale jeśli jedziesz w upale, możesz nie cieszyć się nim tak bardzo.

Jest na to aplikacja

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Spójrzmy prawdzie w oczy: jest rok 2019, więc dlaczego Twój samochód nie miałby być wyposażony w aplikację? Aplikacja „Mercedes me connect” umożliwia udostępnianie dealerowi danych w czasie rzeczywistym, gdy konieczna jest naprawa samochodu, a także zapewnia przydatne informacje, takie jak odczyt licznika kilometrów, poziom paliwa i odbiór pojazdu po jego wygaśnięciu. Twoja następna ocena.

Aplikacja umożliwia również zdalne uruchomienie pojazdu, co jest wygodne, o ile samochód ma silne połączenie komórkowe.

Na drodze

Jeździmy wariantem A250, dostarczanym z 1.9-cylindrowym silnikiem 4 l. Przy mocy 165 kW/224 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6.2 sekundy. Silnik jest ładny i gładki poniżej 4,000 obr./min, ale zachęcamy do znalezienia dobrego szlaku i przełączenia na tryb „Sport”, aby uzyskać więcej zabawy.

Ogólnie samochód toczy się bardzo płynnie, a przyspieszenie jest bardzo szybkie - proste stuknięcie wysyła silnik w tryb sportowy.

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

werdykt

Chociaż nadal jesteśmy trochę oczarowani jego atrakcyjnością, Klasa A nie rozczarowuje w środku i to tam spędzisz większość czasu.

Stylowa panoramiczna kabina i szereg oferowanych zaawansowanych technologii są imponujące, uzupełnione o kabinę, która zapewnia przyjemne wrażenia premium. Z pewnością ma efekt wow i naprawdę to lubimy.