Czy masz telewizor Vizio? Twoje wrażenia z oglądania wkrótce się pogorszą

Czy masz telewizor Vizio? Twoje wrażenia z oglądania wkrótce się pogorszą

Vizio staje się coraz bardziej agresywny w reklamie, po ogłoszeniu nowej funkcji o nazwie Jump Ads dla platformy smart TV, która będzie wyświetlać banery reklamowe w programach telewizyjnych na żywo.

Pierwszym partnerem Vizio TV, który testuje Jump Ads, jest firma Fox, rozpoczynająca się jako program beta. Nadawca uruchomi Jump Ads pod koniec pierwszego odcinka nowej komedii dokumentalnej Welcome to Flatch.

Reklamy Jump będą wyświetlane jako baner, który będzie nakładał się na program i zachęcał widzów do dalszego oglądania kolejnych odcinków programu lub nadrabiania zaległości w poprzednich odcinkach w aplikacji Fox Now.

Według Vizio pozwoli to widzom „bezproblemowo rozszerzyć swoje wrażenia z oglądania za pomocą kliknięcia przycisku”. Vizio nie będzie miał kontroli nad tym, jak i kiedy reklamy pojawiają się w transmisji telewizyjnej na żywo ani jak często się pojawiają, co może oznaczać, że właściciele telewizorów Vizio będą mieli wrażenie oglądania zaśmiecone irytującymi wyskakującymi okienkami i banerami.

O krok za daleko?

program Fox TV, który jest odtwarzany na telewizorze Vizio i wyświetla reklamę na dole ekranu

Przykład tego, jak wyglądają nowe reklamy Jump Ads. (Źródło zdjęcia: Vizio/Fox)

Vizio nie jest pierwszym producentem telewizorów, który przeprojektował swoją platformę smart TV, aby wyświetlać reklamy w bardziej widoczny sposób.

W zeszłym roku firma LG znalazła się pod ostrzałem za wyświetlanie reklam autoodtwarzanych użytkownikom próbującym zaktualizować swoje aplikacje do przesyłania strumieniowego. Niedawno właściciele Roku TV narzekali na wyświetlanie banerów reklamowych w programach telewizyjnych na żywo.

W przypadku telewizorów Roku użytkownicy mogą zrezygnować z tych dodatków, dostosowując ustawienia telewizora i wyłączając zdolność wyświetlacza do „wykorzystywania informacji z wejść telewizyjnych”. Jednak, jak zauważył PCMag w tamtym czasie, nie jest jasne, czy wyłączenie tego ustawienia oznacza utratę innych, bardziej przydatnych funkcji Smart TV.

Nie jest niczym niezwykłym, że platformy smart TV wyświetlają reklamy na ekranie głównym lub w menu głównym, ale z pewnością wydaje się, że istnieje rosnąca tendencja do agresywniejszych reklam atakujących transmisje na żywo.

Dla niektórych funkcja Jump Ads może być naprawdę pomocna; W badaniu 6000 widzów konsultant ds. technologii informacyjnych Accenture stwierdził, że 60% uznało proces nawigowania między telewizją na żywo, aplikacjami do przesyłania strumieniowego i różnymi dostawcami za „bardzo frustrujący”, a 44% stwierdziło, że spędziło ponad sześć minut, próbując znaleźć coś, czego szukam oglądać.

Usprawnienie całego procesu może być dobrodziejstwem dla każdego, kto ma problemy z poruszaniem się w ogromnym bogactwie dostępnych obecnie treści smart TV. Jednak natrętne reklamy mogą być dla niektórych konsumentów krokiem za daleko, zwłaszcza jeśli są wyświetlane w transmisjach na żywo, co wielu uważałoby za oddzielone od samej platformy smart TV.

Ponadto, gdyby reklamy te były kierowane na podstawie nawyków oglądania lub innych danych osobowych, słusznie pojawiałyby się pytania dotyczące prywatności. Oczekujemy, że nasze smartfony i wyszukiwarki internetowe będą wyświetlać nam spersonalizowane reklamy, ale co z naszymi telewizorami? To może być krok za daleko.

Przez FlatPanelsHD