Kruchość Twojego inteligentnego domu zależy od czegoś, nad czym nie masz kontroli… Internetu

Kruchość Twojego inteligentnego domu zależy od czegoś, nad czym nie masz kontroli… Internetu
„Nasza kamera w drzwiach jest niedostępna… nie wiesz dlaczego?” Taką wiadomość otrzymałem pewnego popołudnia od mojego partnera. Była środa, ja byłem w pracy, ona też. Nasz inteligentny dom... umarł. Pomimo wszystkich pozytywnych recenzji, marketingu bezpośredniego, szumu konsumenckiego i miliardów dolarów wydanych na badania i rozwój, inteligentny dom ma ogromną piętę achillesową, nad którą nie masz kontroli. Internet. Dopiero gdy połączenie internetowe ulegnie awarii, zdasz sobie sprawę, jak ważne jest to. To oczywiste, jeśli się nad tym zastanowić, ale cały sens inteligentnego domu polega na tym, że nie musisz o tym myśleć: jest tam, w tle, po cichu troszczy się o rzeczy i pozwala ci żyć dalej. przydatne małe funkcje, różne firmy „hakerskie” są tak zdesperowane, abyś z nich zrezygnował, gdy wypuszczą inną funkcję, aktualizację lub zupełnie nowe urządzenie, są bezużyteczne. Byłem pierwszym domem tego dnia, ale nie późno w nocy. W tym czasie call center mojego dostawcy usług internetowych były przez długi czas zamknięte i straciłem wszelką nadzieję na natychmiastowe rozwiązanie.

Od najmądrzejszego do najprostszego

Dopiero gdy zepsuło mi się domowe łącze internetowe, zdałem sobie sprawę, jak wiele urządzeń jest od niego zależnych. Moje inteligentne głośniki w domu szczekały, że mają problemy z połączeniem z siecią, jeśli odważę się powiedzieć „ok Google”, a inteligentny wyświetlacz Google Home Hub w pokoju wyświetlał komunikat, że nie może się połączyć: brak fajnych obrazów tła , bez daty ani godziny, nawet gdyby miał moc. Tylko komunikat o błędzie. Bez asystentów głosowych na inteligentnych głośnikach lub wyświetlaczu nie mogłem poprosić o włączenie świateł Philips Hue, podwyższenie temperatury za pomocą termostatu Nest E ani mojego robota odkurzającego, by szybko zamiatał podłogę. To nie były tylko polecenia głosowe. Bez Wi-Fi w domu aplikacje na moim smartfonie również były zbędne. Nie obyło się oczywiście bez światła, ogrzewania czy sprawnego odkurzacza. Wszystkie były dostępne ręcznie: przesunięcie przełącznika, obrócenie pokrętła i naciśnięcie przycisku zapewniało podstawową funkcjonalność, ale żadna zaawansowana funkcjonalność nie była dostępna. Bez Internetu funkcjonalność mojego Smart TV i konsoli do gier również została ograniczona. Dostęp do aplikacji telewizyjnych, takich jak Netflix i Prime Video, był wykluczony, podobnie jak gry online.

Aplikacje telefoniczne dla moich inteligentnych urządzeń domowych stały się bezużyteczne (Źródło zdjęcia: TechRadar) A potem było urządzenie, które początkowo zaalarmowało nas o problemie: dzwonek do drzwi Nest Hello. Otrzymaliśmy wiadomość e-mail informującą go, że jest offline, co doprowadziło do dochodzenia na moim smartfonie i uświadomienia sobie, że nasz dom utracił połączenie z Internetem, a nie Hello spowodował awarię. Chociaż utrata funkcji dzwonka do drzwi, która pozwala nam upewnić się, że nasza paczka Amazon została bezpiecznie dostarczona do sąsiada, była nieco frustrująca, to utrata monitorowania bezpieczeństwa była bardziej niepokojąca. Hello jest w stanie nagrać kilka sekund materiału filmowego za każdym razem, gdy zostanie wykryty ruch lub dźwięk, i ostrzeże Cię za pomocą powiadomienia na smartfonie. Bez połączenia z Internetem kamera nie może nagrywać materiału, ponieważ jest on przechowywany bezpośrednio w chmurze, a nie lokalnie na urządzeniu. Na szczęście nie mieliśmy problemów podczas przestojów, ale zmusza to do ponownej oceny, jak duże zaufanie można mieć do tych produktów, ponieważ wiele inteligentnych kamer bezpieczeństwa w domu działa w podobny sposób.

Smarts powraca z możliwym rozwiązaniem

W sumie nasze połączenie internetowe nie działało przez nieco ponad 20 godzin – w ogólnym rozrachunku nie stanowiło większego problemu w izolacji. Nie był to jednak tylko nasz majątek. Nasz dostawca usług internetowych ma problemy z łączami szerokopasmowymi w regionie, co oznacza, że ​​nie będziemy jedynym inteligentnym domem, który przejdzie w tryb offline. Przez nieco mniej niż jeden dzień była to tylko drobna niedogodność, ale w sytuacji, gdy połączenie internetowe może nie działać przez kilka dni, a inteligentne urządzenia stają się bardziej zakorzenione w prowadzeniu naszych domów, problemy są realne . Potrzebują odpowiedzi, czy można zaufać technologii, aby skutecznie kontrolować kluczowe obszary naszego życia. Jeśli nie możesz ufać swojemu inteligentnemu domowi, integracja urządzeń i bardziej złożone zadania będą trudne do sprzedania. Być może wprowadzenie 5G mogłoby pomóc, tradycyjna kablowa linia internetowa w Twoim domu działa w tandemie z połączeniem 5G. Jeśli jeden się zepsuje, drugi przejmuje bez problemu. W Wielkiej Brytanii operator komórkowy EE ogłosił router, który zaoferował go w maju 2018 r. (choć jest to 4G, a nie 5G), ale sieci komórkowe nie są jeszcze wystarczająco dostępne lub obsługują ten poziom lub wykorzystanie, aby ten produkt był opłacalny. populacja. W miarę rozwoju sieci 5G, zapewniającej zasięg i prędkości nowej generacji na większej liczbie obszarów, ten router z dwoma połączeniami staje się znacznie bardziej opłacalną opcją i może rozwiązać problem naszych inteligentnych domów.