Krew i prawda: jak londyńskie studio Sony przenosi rzeczywistość wirtualną na wyższy poziom

Krew i prawda: jak londyńskie studio Sony przenosi rzeczywistość wirtualną na wyższy poziom

Od premiery w 2016 roku na PlayStation VR wydano imponujące ekskluzywne tytuły, od Astro Bot: Rescue Mission po Tetris Effect. Na PSVR brakuje jednak prawdziwego hitu, sprzedawcy systemu o nieznanych rozmiarach, który jednocześnie potrafiłby w pełni pokazać wirtualną rzeczywistość. Nie ma lepszego sposobu na poprowadzenie ataku niż Sony, własne studio i ambitny tytuł na PSVR, Blood and Truth, londyński thriller zorganizowany tak, aby zmienić gracza w bohatera akcji.

Studio z siedzibą w Soho ma inny rodowód niż deweloperzy z Sony Worldwide Studios i to nie tylko dlatego, że ma zaszczyt znajdować się tuż obok siedziby PlayStation.

„Wszyscy mieli mnóstwo nowych pomysłów i nie mieli z góry przyjętych wyobrażeń o tym, jakie powinny być gry”.

Tara Saunders — dyrektor operacyjny studia

Kiedy została założona w 1993 roku jako Team Soho, zespół programistów składał się z absolwentów szkół wyższych, którzy nie mieli praktycznie żadnego doświadczenia w branży gier wideo. Kiedy Tara Saunders, obecnie szefowa operacji studia, rozpoczęła karierę w tym kraju jako młodsza animatorka, pracując nad serią GTA „The Getaway for the London Clone”, wciąż był to głównie zespół juniorów.

„Wszyscy mieli mnóstwo nowych pomysłów i nie mieli żadnych z góry przyjętych wyobrażeń na temat tego, jakie gry powinny być” – Saunders powiedziała LaComparacion.

Rzeczywiście, po The Getaway, London Studio stworzyło dziedzictwo pionierskich nowych technologii, odgrywając rolę w rozwoju sprzętu, a także innowacyjnych gier, które go napędzają. Wśród nich jest kamera internetowa EyeToy, która zasadniczo zamieniła człowieka w kontroler, Singstar, w ramach którego studio opracowało unikalny system wykrywania wysokości dźwięku, dzięki któremu karaoke stało się imprezą na najwyższym poziomie, oraz Wonderbook, który łączy w sobie technologię AR Dialer do sterowania ruchem. kontroler, aby dosłownie stworzyć magię. W każdym przypadku istnieje mocny wątek technologiczny spajający ten materiał.

Nadszedł czas Morfeusza!

Demo London Heist na PSVR jest duchowym prekursorem Blood and Truth (Źródło: SIE London Studio)

Demo London Heist na PSVR jest duchowym prekursorem Blood and Truth (Źródło: SIE London Studio)

Naturalnym postępem dla London Studio było zaangażowanie się od pierwszego dnia w projekty PlayStation VR, rozwijanie wewnętrznego silnika LSSDK do renderowania VR i tworzenie kolekcji dem, które następnie zostaną zintegrowane z tytułem. Premiera PSVR: Światy PlayStation VR.

„VR wydawała się odpowiednią technologią, na której moglibyśmy skoncentrować nasze umiejętności” – mówi Saunders. „Pracujemy nad grą wideo w 3D. Patrząc na Wonderbook i jego możliwości ze znacznikami AR, to, co działa w AR, staje się tym, co możemy zrobić z rzeczywistością wirtualną. Dzięki nowym technologiom polegamy na każdej iteracji, aby zrobić coś większego i lepiej ze wszystkim, czego się nauczyliśmy.”

Blood and Truth to w zasadzie zwieńczenie prac studia na zupełnie nowym poziomie, polegające na podjęciu odważniejszych kreatywnych kroków, jakich nie podjęli jeszcze inni twórcy VR. Zamiast niemego, bezcielesnego awatara zwraca się do byłego oficera SAS Ryana Marksa w domu, aby pomógł obronić swoją rodzinę (i nielegalny biznes) przed przejęciem przez przestępczość.

„Chcieliśmy gry opartej na rzeczywistości, a nie science fiction”.

Stuart Whyte – Mistrz Gry

Chociaż rzeczywistość fotograficzna jest źródłem nerwowości w rzeczywistości wirtualnej, London Studio podwoiło wykorzystanie swojej technologii fotogrametrycznej, aby ugruntować postacie i stworzyć ich realizm, podczas gdy występy postaci opierają się na kontakcie wzrokowym, aby naprawdę zaangażować się w scenę. . nie tylko obserwator

Innym głównym problemem związanym z rzeczywistością wirtualną jest sposób zwalczania lokomocji. W rzeczywistości większość programistów woli unikać jakiegokolwiek ruchu lub przekraczać go poprzez teleportację. Zwracając się do reżysera gry Blood and Truth, Stuarta Whyte’a, zespół chciał zająć się tą sprawą bardzo wcześnie.

„Teleportacja nie sprawdziłaby się tematycznie” – mówi Whyte. „Chcieliśmy gry opartej na rzeczywistości, a nie science fiction”.

Zamiast tego przejazd przebiega prawie po szynach z nawigacją opartą na węzłach, więc wystarczy spojrzeć, gdzie chcesz się przemieścić.

Wszystko na moście

Krew i prawda łączą w sobie urok i hart Londynu, kasyn i wieżowców (Źródło: SIE London Studio)

Krew i prawda łączą w sobie urok i hart Londynu, kasyn i wieżowców (Źródło: SIE London Studio)

Bez konieczności zmagania się ze skomplikowanym schematem sterowania, skupiamy się na tym, co gracz może zrobić rękami, co jest czymś więcej niż tylko strzelaniem do ludzi. Różnorodność funkcji, jakie można wykonać za pomocą kontrolerów przewijania, zapewnia bogatsze i bardziej wciągające wrażenia VR, ale jest również ważna ze względu na stymulację.

„Kiedy bierzesz udział w strzelaninie w wirtualnej rzeczywistości, intensywność jest niesamowita w porównaniu z telewizorem” – mówi Whyte. „Ale wręcz przeciwnie, nie można go rozszerzać, więc oddzieliliśmy go innymi interakcjami z obiektami i rytmem historii”.

Strzelanie jest zawsze istotną częścią tego, co robisz w Blood and Truth, ale nawet to sprawia, że ​​wygląd fizyczny jest bardziej satysfakcjonujący niż samo celowanie i pociąganie za spust. Strzelając z broni automatycznej, można ją trzymać obiema rękami, aby ustabilizować celowanie, przeładowanie odbywa się ręcznie poprzez włożenie nabojów z amunicją do komory broni, można też wykonywać bardzo złe akcje. jak bohaterowie akcji, na przykład podwójna jazda lub strzelanie (coś, co nie ogranicza się do broni).

„Kiedy uczestniczysz w wymianie strzałów w rzeczywistości wirtualnej, intensywność jest niesamowita w porównaniu z telewizorem”.

Stuart Whyte – Mistrz Gry

Są chwile, kiedy dłonie mogą wykonywać ruchy dotykowe, takie jak wchodzenie po schodach, czołganie się po podłodze lub w napiętym momencie swobodnego spadania, wyciąganie ręki, aby chwycić się półki i bardzo szybkie wstawanie. .

Nawet biorąc pod uwagę ograniczenia technologii VR, która podąża tylko za Twoją głową, zespół wykorzystuje kalibrację kontrolera Move do mapowania Twojego ciała, dzięki czemu masz kaburę na broń, ale większą broń, np. broń, przechowuj. plecy, które mogą sięgać ponad głowę, a amunicja jest przymocowana do klatki piersiowej.

„Zajęło to dużo pracy, ponieważ konsola i kamera śledzą jedynie głowę gracza, a ona nie ma pojęcia o reszcie ciała” – mówi Whyte. „Próba zastosowania tego intuicyjnego podejścia była trudna, ale spędziliśmy tam dużo czasu”.

telefon z Londynu

Gra osadzona jest w realizmie; wreszcie realizm kina akcji, czyli (źródło zdjęcia: SIE London Studio)

Gra osadzona jest w realizmie; wreszcie realizm kina akcji, czyli (źródło zdjęcia: SIE London Studio)

Od czasu pierwszego ataku rekina morskiego, który zafascynował nas potencjałem Playstation VR, London Studio wykorzystało potencjał tej technologii i jej ograniczenia, aby zaoferować nowe możliwości wirtualnej rzeczywistości. Chociaż Blood and Truth może być zwieńczeniem całej dotychczasowej pracy studia (nawet niektóre panoramiczne widoki Londynu w grze ilustrują mocne strony The Getaway), to dopiero początek planu działania. Studyjna wirtualna rzeczywistość. „Podoba nam się fakt, że zrobiliśmy wiele mniejszych rzeczy, ale chcemy robić wielkie hity kinowe z pięknymi, dobrze rozwiniętymi historiami i wiarygodnymi postaciami” – mówi.

Jako studio z dużym doświadczeniem w wykorzystywaniu nowych technologii do tworzenia nowych doświadczeń, posiada także drugi dział, który po cichu pracuje nad nowymi technologiami live-action do tworzenia gier interaktywnych i kinowych, choć to wszystko, co Saunders jest na ten moment gotowy powiedzieć. . . W przeciwnym razie głównym celem jest stać się pierwszym na świecie studiem rzeczywistości wirtualnej, czyli jak mówią: „naszą ambicją jest stać się brzydkim psem wirtualnej rzeczywistości”.

PSVR już teraz radzi sobie lepiej niż inne gogle VR dostępne obecnie na rynku dzięki stosunkowo przystępnej cenie i skupieniu się na grach, chociaż cztery miliony instalacji to wciąż skromny sukces w porównaniu z ponad 90 milionami. PS4 sprzedane. Krew i prawda to prawdopodobnie największy nagłówek masowego rynku rzeczywistości wirtualnej.