Kody QR w końcu znalazły zastosowanie podczas pandemii

Kody QR w końcu znalazły zastosowanie podczas pandemii

Wyzwania związane z pandemią COVID-19 ujawniły niezliczoną ilość różnych technologii. Od przetwarzania w chmurze po wideokonferencje, od robotyki po e-commerce, technologia pomaga zdefiniować „nową normalność” COVID: świat, który jest przede wszystkim cyfrowy i bardziej połączony niż kiedykolwiek. Jedna sprytna technologia, choć może nie pojawia się na pierwszych stronach gazet, po cichu zajmuje swoje miejsce w gospodarce COVID: skromny kod QR. Większość ludzi prawdopodobnie zna kody QR: kwadratowe wzory danych do odczytu maszynowego. Działa podobnie jak kody kreskowe, ale koduje znacznie więcej danych w kodzie, co skutkuje zastosowaniami w szerszym zakresie zastosowań końcowych.

Przed pandemią

Jeszcze przed COVID-19 kody QR kwitły w kilku kluczowych branżach. Technologia została wynaleziona w Japonii w 1994 roku w celu śledzenia części maszyn w przemyśle motoryzacyjnym i do dziś wiele firm nadal używa kodów QR do zarządzania swoimi globalnymi łańcuchami dostaw. Branża modowa przoduje w tworzeniu skierowanych do klientów kodów QR łańcucha dostaw. ASOS, wiodący światowy sprzedawca odzieży, niedawno ogłosił swoją „kolekcję w kręgu”. Każda odzież zawiera tag z kodem QR, który klient może zeskanować, aby dowiedzieć się, skąd pochodzi produkt. W ten sposób kod QR umożliwia branży modowej stworzenie przejrzystego przekazu i budowanie zaufania klientów, że to, co kupują, zostało wykonane etycznie; poprawić doświadczenie klienta. Dla milionów ludzi w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej kody QR są synonimem innego zastosowania: płatności. Ponad 3.500 miliarda ludzi na całym świecie posiada obecnie smartfony z kodami QR umożliwiającymi interakcję z mobilnym portfelem na tych urządzeniach w celu zainicjowania płatności. Ta technologia jest atrakcyjną opcją dla handlowców, ponieważ jest tańsza niż płatności EMV (kartą kredytową/debetową) w tradycyjnych terminalach w punktach sprzedaży (POS). Liczby mówią same za siebie. Niedawny raport NTT DATA i organu branży mobilnej GSMA wykazał, że chiński rynek płatności za pomocą kodów QR osiągnął w 13 r. Płatności mobilne eksplodowały na rynkach rozwijających się, umożliwiając populacji zależnej od smartfonów dostęp do usług finansowych. GSMA przewiduje, że roczny rynek transakcji cyfrowych w Brazylii osiągnie 2018 mld euro do końca 51.4 r., 2020 mld euro w Meksyku i 32 mld euro w RPA.

Nowy standard Covid

Gdzie zatem znajduje się COVID-19 w historii kodu QR? Na początku pandemii restauracje w Anglii zostały poproszone o podanie nazwisk i adresów wszystkich swoich klientów. Było to rozwiązanie zdecydowanie analogowe, które spowalniało śledzenie kontaktów. To nie był jedyny problem z gościnnością - menu było przepełnione i trudne do posprzątania. Kody QR stały się rozwiązaniem obu problemów. Dzięki wprowadzeniu kodów QR, które przekierowywały klienta do menu online, restauracje nie potrzebowały już drukowanych menu. Proces „meldowania się” w restauracji jest teraz również zautomatyzowany za pomocą kodów QR. Kiedyś kody QR były rzadkością, w ciągu kilku miesięcy stały się wszechobecne w restauracjach i barach. Handel detaliczny doświadczył podobnego trendu w Wielkiej Brytanii. Sainsbury's i Waitrose używają kodów QR do zarządzania przepływem klientów w sklepie; klienci skanują kod, aby dołączyć do wirtualnej kolejki, aby wejść do sklepu, unikając zagrożenia dla zdrowia związanego z zatłoczonymi kolejkami, gdy ludzie czekają na wejście. W wielu sklepach dostępne są teraz kody QR, które zachęcają klientów do pobrania aplikacji, dostępu do pełnej gamy usług dla klientów, a nawet ekskluzywnych rabatów do użytku w sklepie. W tym procesie firmy budują hiperspersonalizowane doświadczenie dla klientów, ściślej łącząc się z ich potrzebami i rozwijając lojalność, która jest niezbędna do przetrwania biznesu w czasie pandemii.

Zapłać za towary i usługi

Podczas płacenia za towary i usługi COVID-19 przyspieszył przyjęcie płatności zbliżeniowych i cyfrowych oraz doprowadził do potencjalnego spadku gotówki w terminalach. Warto zwrócić uwagę na różnice regionalne w tym, co to oznacza dla technologii płatności. Wspomniane wcześniej hotspoty do płatności kodami QR, takie jak Azja, Afryka i Ameryka Łacińska, podwoją się w tym kanale, ponieważ sprzedawcy starają się zapewnić swoim klientom szybkie, bezdotykowe płatności. Europa i Ameryka Północna prawdopodobnie odnotują dalszą konsolidację swojego długoterminowego statusu jako ostoi płatności kartowych lub urządzeń zbliżeniowych w terminalach w punktach sprzedaży; nie będzie przejęcia rynku. w nocy za pomocą płatności za pomocą kodu QR. Jednak w miarę jak technologia kodów QR przenika do codziennego życia w Europie w innych sektorach, w końcu mogą pojawić się płatności. W maju firma PayPal uruchomiła nową funkcję, która umożliwia klientom w Wielkiej Brytanii i 27 innych krajach dokonywanie płatności za pośrednictwem aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR wygenerowanego przez handlowca. Sklepy ``Amazon Go'' rozwijają się w Europie i Ameryce Północnej, będąc pionierami w kasie detalicznej, w której konsumenci po prostu skanują swój unikalny kod QR w aplikacji przy wejściu, odbierają produkty, które chcą i wychodzą.

Korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania kodów QR

Nic dziwnego, że najważniejszym zastosowaniem kodów QR w czasie pandemii jest ich wykorzystanie w służbie zdrowia. Aby utrzymać wirusa w ryzach, Chiny uruchomiły krajowy system kolorowych kodów QR o nazwie Alipay Health Code. Obywatelom przypisany jest kolorowy kod QR korelujący z ich stanem zdrowia, który muszą okazywać przy wejściu do miejsc publicznych, takich jak metro, urzędy czy centra handlowe. Zielony kod QR zapewnia swobodę ruchów, a żółty lub czerwony wymaga samoizolacji. Wykazano, że system, wdrożony u 900 milionów użytkowników Alipay, pomaga Chinom zapobiegać powrotowi wirusa do poziomu obserwowanego w styczniu i pozwolił obywatelom na powrót do czegoś bliższego normalności. Podobne programy śledzenia kontaktów z wykorzystaniem kodów QR zostały wdrożone w Azji i Europie, z różną skutecznością.

Ekscytująca przyszłość

Istnieje ogromny niewykorzystany potencjał rynku dla firm, który może zidentyfikować kolejną dużą szansę dla technologii kodów QR. Operatorzy telekomunikacyjni mogą pomóc w ekspansji na nowe rynki, takie jak Europa, pomagając firmom otwierać nowe kanały płatności mobilnych, aby zaspokoić rosnący apetyt klientów na więcej kanałów zbliżeniowych. ponieważ unikają gotówki. Ostatnim elementem układanki kodu QR jest interoperacyjność. Zrównoważona i globalna ekspansja technologii wymaga minimalizacji narodowych barier dla funkcjonalności. NTT DATA niedawno nawiązało współpracę z Bank of Ayudhya, aby umożliwić odwiedzającym Japonię Tajlandczykom płacenie za towary i usługi w tym kraju za pośrednictwem usługi płatniczej My Prompt QR Thai. Taka współpraca między biznesem a rządem będzie miała kluczowe znaczenie w przyszłości, jeśli kody QR mają nadal zmieniać nasz świat po COVID-19. Cokolwiek się stanie, COVID-19 pokazał, jak stosunkowo prosta technologia może niemal z dnia na dzień stać się jednym z elementów budulcowych zmienionego świata.