Kluczowe kwestie dotyczące zarządzania przejściem na pracę zdalną

Kluczowe kwestie dotyczące zarządzania przejściem na pracę zdalną

Praca zdalna jest obecnie narzucona wielu ludziom na całym świecie. Dla niektórych z nas jest to zwykły biznes (na tyle, na ile to możliwe w tych dziwnych czasach), ponieważ już zintegrowaliśmy aspekty pracy zdalnej z naszym życiem. Dla niektórych jest to prawie normalne, ponieważ mają teraz więcej ludzi i być może dzieci w domu. Jednak wiele organizacji ma trudności ze znalezieniem szybkich rozwiązań oszczędzania wirtualnych świateł. Wiele organizacji wciąż uczy się podstaw długoterminowej pracy zdalnej w tym trudnym czasie. Często nie jest to złe, ponieważ zmusza organizacje do szybkiego ustalenia, co działa (a co nie) w ich konkretnej sytuacji. Ogólnie jednak wyzwania będą podzielone na dwa obszary: kulturowy i techniczny. Rozwiąż obie te kwestie, a większość organizacji odkryje, że praca zdalna jest już na zawsze i przyniesie długoterminowy wzrost wydajności.

W obliczu wyzwań kulturowych

Z kulturowego punktu widzenia ważne jest, aby zrozumieć, że dla niektórych osób pierwsza praca w domu może być trudną zmianą. Należy zachęcać pracowników do utrzymywania rutyny i prób wychodzenia z domu i robienia przerw. Staraj się organizować wirtualne spotkania w tym samym czasie, w którym odbywają się w biurze. Rozważ regularne praktyki, takie jak nagrywanie na koniec dnia; Może to być tak nieformalne, jak e-mail lub spotkanie na czacie, ale znowu pomaga uporządkować dzień pracy. Wielu straci łącze biurowe, które (miejmy nadzieję) występuje w środowisku fizycznym. Niektóre z tych elementów można powielić w funkcjach czatu grupowego lub na korporacyjnej platformie społecznościowej. Są dobrymi narzędziami do dzielenia się pochwałami, dobrymi wiadomościami lub po prostu nadrabiania zaległości. Zwłaszcza teraz wielu z nas ma wielką potrzebę łączenia się ze sobą, a te platformy są świetnym sposobem, aby to zrobić.

Utrzymuj produktywność

Ale jak utrzymać produktywność? Jedna wskazówka jest taka, że ​​podczas prowadzenia spotkań udostępnianie wideo i ekranu zapewnia większe zaangażowanie i produktywność niż tylko dźwięk. Pomaga upewnić się, że ludzie nie ulegają pokusie „wielozadaniowości podczas wirtualnego spotkania i skupiają się tak, jak w środowisku fizycznym. Zachęcaj pracowników do „głośnej pracy” i przypominaj im, aby przesadnie komunikowali o tym, co robią, może zapewnić, że wszyscy będą wiedzieć, co wszyscy inni robią, aby projekt szedł zgodnie z planem Należy pamiętać, że gdy już to przeżyjemy, sprawy kulturowe mogą już nigdy nie być takie same i prawdopodobnie przekonamy się, że platformy Współpraca na czacie grupowym to świetny sposób na rozproszenie się zespołów zapętlaj i nagrywaj spotkania twarzą w twarz tylko dla najważniejszych aktualizacji.

Spełnij wymagania techniczne

Niektóre wymagania techniczne mogą (prawdopodobnie) być łatwiejsze do spełnienia niż wymiary kulturowe, niemniej jednak technologia jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Aby rozpocząć, nadszedł czas, aby zastąpić każdy „komputer stacjonarny” (komputer inny niż laptop) laptopem dla wszystkich pracowników, którzy go używają. Nowoczesne laptopy są teraz tak samo wydajne jak ich nieporęczne odpowiedniki w przypadku większości zadań. Użytkownicy powinni otrzymać słuchawki (najlepiej z przyciskiem wyciszania i wyciszania szumów) do wykonywania połączeń, ponieważ ich wbudowane odpowiedniki generalnie zapewniają wszystkim kiepskie wrażenia podczas spotkań. Biorąc to pod uwagę, potrzeby muszą być obecne, więc może to być decyzja długoterminowa. Niezawodne połączenie internetowe jest oczywiście niezbędne. Firmy, które płacą za to w imieniu swoich pracowników, powinny rozważyć prośby o aktualizację do lepszych pakietów, a zwłaszcza tych z lepszymi prędkościami pobierania, tak zbliżone do symetrycznego połączenia, jak to tylko możliwe, zapewni lepsze wrażenia dla wszystkich. Kluczowe znaczenie mają również oprogramowanie i usługi. Obecnie istnieje wiele firm, które mogłyby „dać sobie radę” lub eksperymentować z różnymi rozwiązaniami. Nie jest to opłacalna długoterminowa strategia, chociaż wyciągnięto już pewne kluczowe wnioski. Kluczowe pytania, które należy zadać, to: Na koniec wypatruj lokalnych platform ujednoliconej komunikacji, które być może nie zostały zaprojektowane do obsługi 100% pracowników zdalnych; mogą oferować złe doświadczenia. Ponadto korzystanie z wirtualnych sieci prywatnych (VPN) dla całego ruchu internetowego można uznać za dobrą praktykę w zakresie bezpieczeństwa, ale generalnie nie jest to najlepsza wydajność w przypadku ujednoliconej komunikacji. Żyjemy w trudnych czasach, ale pod wieloma względami bieżące wydarzenia spowodują zmiany w organizacjach, ludziach i nawykach pracy, które mogą przynieść długoterminowe korzyści po zakończeniu kryzysu. Tom Arbuthnot jest starszym architektem rozwiązań w Modality Systems