Josef Fares: „Rozwód na dwie strony wymaga najsłodszego możliwego sposobu

Josef Fares: „Rozwód na dwie strony wymaga najsłodszego możliwego sposobu
Projektant gier, Josef Fares, tworzy wiele gier związkowych. Najpierw było to Brothers: A Tale of Two Sons, które poruszało tematy utraty ojca i niezniszczalnej więzi emocjonalnej między członkami rodziny. Potem było A Way Out, które badało relacje między przyjaciółmi, którzy stali się rywalami po różnych stronach prawa. It Takes Two, najnowsza gra Fares od szwedzkiego dewelopera Hazelight Studios, bada relacje między mężem i żoną, w szczególności mężem i żoną przechodzącymi przez drażliwy i paskudny rozwód, którzy zostają zamienieni przez córkę w lalki, dopóki „nie będą w stanie pogodzić dzielących ich różnic. " ''. Założeniem jest to, że dwaj główni bohaterowie, Cody i May, poszli różnymi drogami ze względu na skupienie się na pracy, hobby, wychowywaniu dzieci i, cóż, czymkolwiek innym niż sobą. Pour remonter les pièces, ils devront affronter de front leurs problèmes conjugaux et, avec un peu d'aide d'un livre d'amour parlant, trouver ce qui a rendu leur relations si spéciale en premier lieu afin qu'ils puissent revenir dans leur istota ludzka. ciało. Choć fabuła może wydawać się dziwna, sposób, w jaki gra radzi sobie z czymś tak nieprzyjemnym jak rozwód, jest niezwykle szczery. Jest to coś, co od razu poczujesz w ciągu pierwszych 10 minut grania, tak jak zrobiliśmy to podczas specjalnego wydarzenia podglądu online, a według Fares ma on nadzieję, że pomoże ci to nawet ponownie połączyć się z partnerem.

Czytanie księgi miłości

Chociaż gra jest przede wszystkim platformówką akcji z elementami strzelanki z perspektywy trzeciej osoby i rozgrywką polegającą na rozwiązywaniu zagadek, każdy poziom zawiera nową mechanikę, która wykorzystuje mocne strony postaci. Na jednym poziomie dostaniesz młotki i gwoździe, które pomogą utrzymać platformy w miejscu, aby pokonywać większe odległości, podczas gdy na innym będziesz dzierżyć armatę sokową i zapałki, aby zabić osy, które przejęły dąb przed domem. Chociaż gra jest przede wszystkim platformówką akcji z elementami strzelanki z perspektywy trzeciej osoby i rozgrywką polegającą na rozwiązywaniu zagadek, każdy poziom zawiera nową mechanikę, która wykorzystuje mocne strony postaci. Namalowanie obrazu It Takes Two może być trudne, ponieważ tak wiele zmienia się z poziomu na poziom. Jednak projektowanie zróżnicowanych poziomów to stary kapelusz Faresa i zespołu Hazelight Studios. Poprzednie dwie gry zespołu zawierały mechanikę, która zmienia się z każdym nowym poziomem. Ale tym, co wyróżnia It Takes Two, jest to, że z tego, co widzieliśmy do tej pory, nowa mechanika jest bardziej intuicyjna i płynna niż w poprzednich grach studia, takich jak Raw Events. Szybkie czasy w A Way Out, które wymagały odkręcenia toalety od ściany, aby uciec z więzienia. „Nie chcemy, aby różnorodność sprawiała nam przyjemność” — powiedział nam Fares. „Ważne jest, aby mechanika odzwierciedlała to, co dzieje się w historii”. Fares mówi również, że zespół programistów wiele się nauczył podczas tworzenia A Way Out. „Nasi programiści naciskają teraz. Wiele się nauczyliśmy… Staliśmy się lepszym i silniejszym studiem. "

Hacen falta dos

(Zdjęcie: EA / Hazelight Studios) Antropomorficzna książka nasycona charyzmą samego Faresa, której celem jest pomoc parze w ponownym połączeniu się. Księga miłości towarzyszy ci w twojej podróży. The Book of Love, choć nieco przesadzona pod względem koncepcji i teatrów, pomaga wnieść odrobinę lekkości do tego, co w przeciwnym razie byłoby lepką sytuacją, sprawiając, że gra przypomina bardziej komedię romantyczną niż grę przygodową. platformy. „Ile gier składa się na gatunek komedii romantycznych?” Niewiele ”- powiedział Fares w rozszerzonej wersji demonstracyjnej gry przekazanej TechRadar. „To trudny gatunek do zrozumienia”.

Oderwany od rzeczywistości? Nie bardzo

Oczywiście nie trzeba daleko szukać, aby znaleźć inne przykłady rozwodów przeprowadzonych w różnych mediach. Ted Lasso w Apple TV Plus wspiera swoje zdecydowanie asertywne posty brutalnymi realiami rozwodu, podczas gdy Historia małżeńska przeprowadziła widzów przez prawny i emocjonalny koszmar, gdy gorycz złej separacji falowała przez kilka miesięcy. It Takes Two, jak można sobie wyobrazić, bardziej przypomina Teda Lasso niż Historię małżeńską z bardziej optymistycznym podejściem do rozwodu, ale dotyka wpływu rozwodu na córkę Cody'ego i May, Rose, która jest katalizatorem przemiany dwojga najpierw na nadgarstkach. Kiedy zmaga się z ciemną stroną rozwodu, wynikający z tego romans i ponowne połączenie Cody'ego i May upajają się spełnieniem życzeń. Niewiele dzieci naprawdę chce, aby ich rodzice się rozwiedli, a bardziej niż cokolwiek innego, większość zrobiłaby wszystko, aby utrzymać je razem. Rose, na tak wielu poziomach, reprezentuje wszystkie dzieci, które chcą, aby ich rodzice ponownie związali się, zamiast wnosić pozew o rozwód, a ty nie możesz pomóc, ale spełnić ich życzenie. Co zaskakujące, chociaż jest to głęboko osobista historia, Fares mówi, że nie jest oparta na jej życiu: „Postacie nie są wzorowane na prawdziwych ludziach. Inspiracja pochodzi ze wszystkich związków, które potrzebują miłości. Ta gra polega na szerzeniu miłości. Poczujesz miłość. Grając w nią, nie mogliśmy nie dostrzec podobieństw między It Takes Two a Concrete Genie firmy Pixelopus. Obie gry poruszają złożone i głęboko osobiste tematy (Concrete Genie to w dużej mierze gra o zastraszaniu) z dodatkiem surrealizmu. Chociaż żadna gra nie przemawia do graczy, którzy chcą pełnej akcji rozgrywki z najnowocześniejszą grafiką i precyzyjnym, responsywnym sterowaniem (potrzebne są dwa punkty bólu), używają oni obsługi gier wideo do głębokiego opowiadania historii. Być może nigdy nie pójdę walczyć z Hordą ani nie ocalę księżniczki w opałach z zamku pełnego pułapek, ale mam wielu przyjaciół, których rodzice się rozwiedli. Mówiąc najprościej, jest teraz największą siłą It Takes Two: ma tę głęboką umiejętność opowiadania poruszającej historii, która wydaje się prawdziwa i surrealistyczna.

Hacen falta dos

(Zdjęcie: EA / Hazelight Studios)

Pomoc! Potrzebuję kogoś... kogoś?

Wielkim zastrzeżeniem It Takes Two jest to, że wymaga to dosłownie dwóch osób. Podobnie jak A Way Out, gra jest dostępna tylko w trybie kooperacji i potrzebujesz żywej, oddychającej osoby do współpracy. Idealnie byłoby, gdyby była to bliska Ci osoba, ponieważ w grę można grać na podzielonym ekranie, ale z pewnością może to być również ktoś online, a pomiędzy nimi będzie potrzebna tylko jedna kopia. Wy dwaj w to zagrajcie. Ale co, jeśli twój partner naprawdę nie jest typem gracza? Cóż, wtedy możesz mieć problemy. Kilka łamigłówek w grze wymagało rozbudowanych umiejętności myślenia bocznego lub koordynacji kontrolera, którymi nie dysponuje każdy współmałżonek/partner/przyjaciel. Jeśli tak nie jest, łamigłówki z wyczuciem czasu i walki z bossami mogą zmienić się z zabawnej przygody w związek w krzykliwe mecze. W obecnym stanie rzeczy It Takes Two może być bardziej przekleństwem dla mojego związku niż błogosławieństwem. Na szczęście w przypadku mojego demo zostałem sparowany z Deanem Takahashim z VentureBeat, trzydziestokilkuletnim dziennikarzem gier i technologii, który przez lata miał duże doświadczenie. A jednak wszystko, o czym mogłem myśleć, to to, jak trudna byłaby ta gra z moją dziewczyną, graczem włączającym się i wyłączającym, który głównie trzyma się gier takich jak Animal Crossing: New Horizons lub Luigi's Mansion 30 na Nintendo Switch. Gra dla relaksu i zwykle unika gier, które są zbyt trudne, ponieważ uważa je za stresujące. Nigdy nie dowiem się, jak nasza dwójka poradziłaby sobie z It Takes Two, ponieważ niestety nie ma namacalnego sposobu na obniżenie trudności, aby uczynić ją bardziej dostępną dla osób niebędących graczami. W obecnym stanie rzeczy It Takes Two może być bardziej przekleństwem dla mojego związku niż błogosławieństwem. Mimo to, pomijając mój własny związek, jeśli jesteś w związku z innym graczem i chcesz ponownie przeżyć kooperacyjne doświadczenie budowania zespołu Portal 3 w nowej przygodowej grze akcji / platformówce, powinieneś zdobyć kopię It Takes Two. . kiedy zostanie uruchomiona na PlayStation 2, Xbox One i PC (a także PS4 i Xbox Series X dzięki wstecznej kompatybilności) 5 marca.