W ubiegłym roku jedna trzecia Amerykanów padła ofiarą cyberataków

W ubiegłym roku jedna trzecia Amerykanów padła ofiarą cyberataków

Podobnie jak w zeszłym roku firmy stanęły w obliczu rekordowej liczby cyberataków, podobnie było z konsumentami – nowe badanie przeprowadzone przez NordVPN wykazało, że jedna trzecia Amerykanów (33%) doświadczyła co najmniej jednego problemu z cyberbezpieczeństwem w 2021 r.

Spośród osób dotkniętych połowa (49%) doświadczyła oszustw e-mailowych (lub wiadomości phishingowych), a ponad jedna trzecia doświadczyła włamań do mediów społecznościowych (35%), oszustw płatniczych (32%), włamań na konta bankowe (29%) i kradzież tożsamości. liczba hacków (28%).

Według eksperta ds. cyberbezpieczeństwa NordVPN, Daniela Markusona, w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych odnotowano 27% wzrost liczby incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem w porównaniu z 2020 r. Chociaż problemy związane z cyberbezpieczeństwem dotykają obecnie więcej osób, 50% respondentów stwierdziło, że uważa, że ​​wszystko jest w porządku. przygotowany.

Zapytani o incydenty związane z cyberbezpieczeństwem osobistym, które w tym roku najbardziej ich niepokoją, 51% obawia się, że ich konta finansowe mogą zostać zhakowane, 47% boi się, że ich tożsamość zostanie skradziona, 40% boi się, że ich konta w mediach społecznościowych mogą zostać zhakowane, 37% zastanawia się, czy ich inteligentne konta, urządzenia domowe zostaną zhakowane i podsłuchane, a 21% uważa, że ​​ich dokumentacja medyczna lub szczepienia zostanie zhakowana.

Jeśli chodzi o rodzaje incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem biznesowym, których obawiają się w tym roku Amerykanie, ponad połowa (54%) obawia się, że firma stanie się ofiarą ataku hakerskiego poprzez ujawnienie jej informacji finansowych, 45% obawia się, że hakerzy sprzedają swoje dane osobowe w internecie dark web i prawie jedna czwarta (25%) obawia się, że ich organizacja może paść ofiarą ataku oprogramowania ransomware, w wyniku którego stracą pieniądze, a być może nawet pracę.

Złe nawyki w Internecie

Najnowsze badanie NordVPN wykazało również, że ponad jedna trzecia Amerykanów nie aktualizuje często swoich haseł, co jest zgodne z ostatnim badaniem NordPass, które wykazało, że najpopularniejszym hasłem w Stanach Zjednoczonych jest zawsze „123456”.

Ankietowani Amerykanie przyznali się także do odwiedzania podejrzanych witryn (30%), korzystania z publicznych Wi-Fi bez VPN (29%) oraz otwierania linków w e-mailach lub SMS-ach bez ich uprzedniego sprawdzenia (27%). Inne złe nawyki obejmowały kupowanie produktów lub usług na podejrzanych stronach internetowych (24%) i przechowywanie haseł na niezabezpieczonych urządzeniach (23%).

Markuson zaleca, aby Amerykanie przyjęli lepsze nawyki online i korzystali z narzędzi cyberbezpieczeństwa, takich jak VPN, program antywirusowy i menedżer haseł, aby jeszcze bardziej chronić się przed cyberatakami.

Oferujemy także najlepszą sieć VPN, najlepszy program antywirusowy, najlepsze oprogramowanie do usuwania złośliwego oprogramowania i najlepsze oprogramowanie do ochrony punktów końcowych.