Jakiego uczenia się technologii powinniśmy unikać blokowania?

Jakiego uczenia się technologii powinniśmy unikać blokowania?

Kto by pomyślał na początku roku, że możliwa jest migracja całej firmy do pracy zdalnej? Teraz wiemy, że jest to nie tylko możliwe, ale i skuteczne. Rząd Wielkiej Brytanii rozważa nawet, czy prawo do pracy z domu mogłoby zostać zapisane w prawie, aby pracownicy mogli nadal pracować zdalnie po zamknięciu placówek. Choć wiele firm zastanawia się, jak miałby wyglądać powrót do biura, praca zdalna niewątpliwie stanie się powszechna. Z izolacji wynika wiele wniosków technologicznych, które mogą przynieść korzyści firmom i pracownikom, jeśli zostaną uwzględnione w przyszłych praktykach pracy.

Dobrze działa na odległość

Chociaż blokada pokazała, że ​​nadal możemy być produktywni, pracując zdalnie, jest to również trudna nauka. Nasze badanie przeprowadzone wśród brytyjskich pracowników wykazało, że wielu z nich ma trudności z utrzymaniem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym podczas izolacji ze względu na rozprzestrzenianie się aplikacji komunikacyjnych oraz konieczność korzystania z urządzeń i aplikacji osobistych w pracy. Oznacza to, że wiele osób ma trudności z oddzieleniem pracy od życia osobistego, co może mieć długoterminowy wpływ na zdrowie psychiczne. Jeśli pierwsza faza pracy zdalnej miała na celu utrzymanie produktywności pracowników, w drugiej, dłuższej fazie, firmy zwrócą się w stronę dedykowanych rozwiązań do komunikacji biznesowej i współpracy. Pomoże to pracownikom pozostać w kontakcie, minimalizując potrzebę zarządzania wieloma kanałami komunikacji.

Niech bezpieczne wideokonferencje staną się normą

Wideokonferencje cieszą się ogromną popularnością, a kiedy wracamy do normalności, to doświadczenie pokazało nam, że nie zawsze musimy podróżować, aby spotkać się twarzą w twarz. Może to oznaczać mniej kradzieży i wyjazdów na spotkania, zmniejszoną emisję dwutlenku węgla oraz oszczędność czasu i podróży. Jednak wraz z gwałtownym wzrostem wykorzystania platform do wideokonferencji wzrosła również liczba ataków cybernetycznych, co uwydatnia potrzebę stosowania bezpiecznej platformy wideo podczas współpracy z innymi. Oznacza to, że weryfikacja dostawcy usług wideokonferencji pomyślnie przeszła kilka podstawowych kontroli bezpieczeństwa. Po pierwsze, połączenia wideo muszą być chronione hasłem, ponieważ użytkownicy muszą utworzyć silne hasło, aby móc korzystać z oprogramowania; Zamiast wymagać kombinacji liter, wielkich i cyfr, rozważ pełne zdania, aby uzyskać więcej informacji. bezpieczeństwo. Powinna istnieć również kompleksowa polityka prywatności, a niezbędne jest kompleksowe szyfrowanie całej komunikacji.

Bądź przygotowany na przyszłe zagrożenia dla ciągłości działania.

Kryzys nauczył nas, że wszystko może się zdarzyć, a plany ciągłości działania zespołów IT są poddawane próbie w obliczu bieżącej sytuacji. Teraz, gdy początkowe przejście zostało zakończone, nadszedł czas, aby firmy zadały sobie pytanie: czy nasz plan ciągłości zadziałał? Wykorzystaj ten czas na udokumentowanie i przegląd tego, co już masz i co okazało się skuteczne. Poproś pracowników o opinię, aby uzyskać wgląd w codzienne użytkowanie. Rozważ analizę wskaźników biznesowych, które wpływają na produktywność Twojej organizacji, aby zebrać dane na temat efektywności istniejących systemów informatycznych. Na przykład, czy wzrosły wyniki sprzedaży? Czy zespoły inżynieryjne były już w stanie opracować kod? Czy agenci obsługi klienta utrzymywali liczbę połączeń lub mierzyli poziom zadowolenia klientów? Gdy już zdobędziesz dane, użyj ich do oceny wydajności swoich systemów wsparcia. Chcesz coś zmienić? Czy teraz, kiedy już wcieliłeś swoje plany w życie, jakieś systemy okazały się bardziej pomocne, niż wcześniej sądziłeś? Z jakich narzędzi korzystasz najczęściej, a które mogą być zbędne? Skorzystaj z okazji, aby dokonać przeglądu zainstalowanych systemów, aby upewnić się, że są one odpowiednie do zamierzonego zastosowania. Chociaż starsze systemy mogą być funkcjonalne w krótkim okresie, w dłuższej perspektywie stają się niezdatne do użytku ze względu na ich zależność od sieci VPN i zdalnych centrów danych, których pojemność nie jest w stanie zaspokoić zapotrzebowania. Jednakże rozwiązania oparte na chmurze są przeznaczone do stosowania w zdalnym modelu rozproszonym i mają wbudowane funkcje bezpieczeństwa w ofercie usług. Gdy powróci normalność, rozważ przejście na rozwiązanie oparte na chmurze, które może zapewnić ciągłość w przyszłości. Ostatnie kilka miesięcy było okresem intensywnej nauki dla menedżerów IT i sprzedaży, a także pracowników na całym świecie. Zadbajmy o to, aby te lekcje nie zostały zapomniane, gdy życie w końcu wróci do normalności. Morgan Watts jest menedżerem IT w firmie 8x8