Co dalej z przyszłością pracy?

Co dalej z przyszłością pracy?

Obecnie przechodzimy zasadniczą transformację sposobu, w jaki pracujemy. Oczekuje się, że tempo tych zmian gwałtownie przyspieszy, tworząc znaczące wyzwania i możliwości dla organizacji i talentów. Od asystentów opartych na sztucznej inteligencji po narzędzia do zautomatyzowanego zarządzania pracą – dysponujemy obecnie całą gamą technologii, które pomagają nam prosperować w coraz bardziej dynamicznym środowisku pracy. Innymi słowy, te innowacje technologiczne pozwalają nam pracować mądrzej, a nie ciężej. Mając to na uwadze, dyrektorzy ds. technologii dzielą się swoimi przewidywaniami dotyczącymi technologii, które w nadchodzącym roku zmienią przyszłość pracy, jaką znamy.

Robbie O & #39; Connor, menedżer na region EMEA, Asana

W tym roku coraz więcej firm wdraża nowe technologie i sposoby zwiększania produktywności. Jednak zgodnie z anatomią pracy Asany pracownicy spędzają 60% czasu w pracy, wykonując zadania, których można uniknąć, takie jak wyszukiwanie informacji lub udostępnianie aktualizacji służbowych, co nazywamy „pracą w pracy”. W nadchodzącym roku firmy powinny skupić się na pracy, która dzieje się w ich organizacji, aby mieć pewność, że pracownicy spędzają czas na pracy, która ma znaczenie, a narzędzia, których używają, im pomagają. aby to osiągnąć Przewidujemy, że coraz więcej firm porzuci przestarzałe systemy, takie jak poczta elektroniczna i arkusze kalkulacyjne, na rzecz narzędzi ułatwiających pracę zespołową i większą przejrzystość. Kolejnym wyzwaniem, przed którym stoi obecnie wiele miejsc pracy, jest powielanie pracy. Z naszego badania wynika, że ​​brytyjscy pracownicy spędzają jeden miesiąc w roku (30 dni) na wykonywaniu pracy, którą wykonał już ich kolega. Dlatego w 2020 roku, na przełomie nowej dekady, będziemy świadkami coraz większej liczby firm zwracających uwagę na automatyzację i sztuczną inteligencję w miejscu pracy. Wielka Brytania pozostaje obecnie w tyle za swoimi międzynarodowymi konkurentami, jeśli chodzi o wdrażanie automatyzacji miejsc pracy, ale przewidujemy, że zamiast automatyzacja zabierać nam miejsca pracy, będzie to „utworzenie” naszych miejsc pracy. Jej przyjęcie jest niezbędne dla utrzymania i zaangażowania pracowników , pomagając usunąć bezcenne, powtarzalne zadania z dnia pracy i dając ludziom czas na skupienie się na pracy, do której zostali zatrudnieni.

Stuart Templeton, szef Slack na Wielką Brytanię

W przyszłym roku będziemy świadkami jeszcze większej transformacji w zakresie pracy i miejsca pracy. Jednak pomimo tych przemian kluczowa dyscyplina współpracy – sposoby, w jakie współpracujemy, aby osiągnąć cele – jest w wielu organizacjach utrudniona ze względu na wykorzystywanie poczty elektronicznej jako głównego źródła komunikacji i komunikacji. 39, informacja. Aby odnieść sukces, firmy muszą poświęcić czas na przemyślenie i, co ważniejsze, zdać sobie sprawę, że istnieje lepszy sposób współpracy niż e-mail. Ten moment „aha” nadejdzie w przyszłym roku dla większej liczby organizacji. Firmy muszą ewoluować z biegiem czasu. Dzięki szerokiej gamie profesjonalnych aplikacji i pracy zdalnej dostępnej teraz na wyciągnięcie ręki, poczta elektroniczna stanie się jeszcze większą przeszkodą dla zespołów, ponieważ tworzy silosy i fragmenty informacji. Odejście od tego tradycyjnego sposobu komunikacji będzie miało kluczowe znaczenie dla zwycięstwa przedsiębiorstw. Firmy muszą odejść od „tradycji” poczty elektronicznej i poszukać elastycznej, skalowalnej struktury, która umożliwi koordynację i dostosowanie się do przyszłości. Tylko wtedy zyskają przewagę konkurencyjną w nowym świecie pracy. Dodatkowo powinni mniej martwić się o najtańsze narzędzie na rynku, a bardziej o to, co zapewnia najlepsze wyniki biznesowe.

Vinay Ramani, menedżer produktu, Pipedrive

Obecnie duzi twórcy oprogramowania sprzedają swoje oprogramowanie dla przedsiębiorstw dużym przedsiębiorstwom lub firmom, takim jak FTSE 100 i Fortune 500. Rozwiązania te są zwykle w dużym stopniu dostosowywane do potrzeb każdego klienta, co jest czasochłonne. Rozwijające się i drogie. W ostatnich latach byliśmy świadkami pojawienia się technologii transformacyjnych, takich jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, które doprowadziły do ​​demokratyzacji oprogramowania dla przedsiębiorstw. Oprogramowanie dla przedsiębiorstw, wcześniej zarezerwowane dla dużych konglomeratów i firm międzynarodowych, w 2019 r. stało się bardziej dostępne dla szerokiego grona klientów, ponieważ stało się prostsze, bardziej wizualne, łatwiejsze w użyciu i tańsze. Oczekujemy, że w 2020 r. oprogramowanie dla przedsiębiorstw wkrótce osiągnie poziom małych i średnich firm, umożliwiając przedsiębiorstwom czerpanie korzyści z wysoce spersonalizowanego oprogramowania: większą wydajność, niższe koszty i lepszy przepływ pracy. Dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu nawet małe firmy mogą korzystać z oprogramowania i odpowiednio je dostosowywać; Skomplikowane, wysoce zindywidualizowane i co za tym idzie drogie rozwiązania od twórców oprogramowania dla przedsiębiorstw nie są już potrzebne.

Peter Arvai, współzałożyciel i dyrektor generalny Prezi

Sposób, w jaki komunikujemy się w pracy, zmienia się – najnowsze badania wykazały, że 71% pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii prezentuje, ogląda lub tworzy filmy wideo wspierające skuteczną komunikację w pracy. W ciągu najbliższego roku prawdopodobnie zaobserwujemy wzrost tej częstości występowania; Firmy w dalszym ciągu rozwijają się na całym świecie, a sposób, w jaki wszystkie firmy komunikują się i wchodzą w interakcje, będzie musiał ulec modernizacji wraz z ewolucją siły roboczej i jej kultury. Należy jednak pamiętać, że nawet jeśli w ogólnej koncepcji „przyszłości pracy” skupimy się przede wszystkim na narzędziach cyfrowych, potrzeba kontaktu międzyludzkiego pozostaje silna. Do tego stopnia, że ​​dwie trzecie respondentów w tym samym badaniu określiło to jako „niezbędne” dla skutecznej komunikacji. Z tej perspektywy należy zastosować nowe technologie, aby usprawnić komunikację wewnętrzną i zewnętrzną z firmami, nawet jeśli wideo jest już obecne. Narzędzia zapewniające wciągającą grafikę, wciągające doświadczenia i bezproblemową integrację z innymi platformami będą niezbędne w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy i później. Podobnie jak w poprzednich latach, w 2020 r. firmy będą musiały dotrzymać kroku głębszym kontaktom swoich pracowników dzięki innowacyjnej technologii wideo. Korzyści płynące z pracowników zdalnych i zespołów transgranicznych można łatwo zrównoważyć wyzwaniami związanymi z utrzymaniem zaangażowania pracowników. Aby wewnętrzna i zewnętrzna komunikacja biznesowa mogła ewoluować poprzez dostarczanie efektownych obrazów, należy wdrożyć nowe technologie. Narzędzia komunikacji wideo pomogą firmom zachować ich najważniejszy atut: talent. "

Liron Smadja, lokalny dyrektor ds. marketingu, Fiverr

Oczekujemy, że rok 2020 będzie najlepszym rokiem dla freelancerów w Wielkiej Brytanii. Już 4,4 mln osób uważa się za osoby samozatrudnione; Oczekujemy, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy liczba ta osiągnie poziom pięciu milionów. Składa się na to wiele czynników, ale przede wszystkim wierzymy, że ludzie zaczynają zdawać sobie sprawę, że freelancing to najuczciwszy sposób pracy. Ponieważ mężczyźni i kobiety otrzymują takie samo wynagrodzenie za podobne zadania, różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn, która nadal występuje w wielu miejscach pracy, została skutecznie wyeliminowana. W rzeczywistości nasze badanie sugeruje, że na całym świecie niezależne platformy cyfrowe umożliwiają kobietom zarabianie wyższego średniego wynagrodzenia za pracę niż mężczyznom.

Carl Standertskjold, menedżer ds. marketingu, europejski segment biznesowy, Sony Professional Solutions Europe

Przyszłość pracy niewątpliwie będzie zdominowana przez technologię. Koncentrując się na poprawie komfortu użytkownika, opracowywane są inteligentne przestrzenie i połączone urządzenia, aby wspierać współpracę między zespołami wewnętrznymi i interesariuszami zewnętrznymi. Jednak dzisiejszy krajobraz technologii AV stał się tak rozległy, że stworzenie znaczącego środowiska, które rezonuje z firmą i jej pracownikami, staje się coraz trudniejsze. Oprócz znaczących ulepszeń dobrze zaprojektowanych środowisk pracy, już zaczynamy widzieć wiele projektów poszukujących bardziej spersonalizowanych rozwiązań; a automatyzacja jest tego sercem. Automatyzacja i łączność są podstawą każdego doświadczenia użytkownika w miejscu pracy. Dzięki integracji projektorów, sal konferencyjnych, ekranów i systemów rezerwacji miejsce pracy może stać się biurem, które działa na rzecz pracowników, a nie przeciwko nim. Wpływ w ciągu najbliższych 10 lat będzie spowodowany większą wydajnością i produktywnością dzięki lepszej integracji fizycznego i cyfrowego UX.

Alan Jacobsen, dyrektor ds. danych i analiz w firmie Alteryx

Rok 2020 będzie rokiem ostatecznej demokratyzacji danych. Analitycy odchodzą od zespołu zajmującego się analizą danych i zmierzają w stronę całkowitego nasycenia całym przedsiębiorstwem, po zastoju w ostatnich latach. Ta samoobsługowa rewolucja zmieni sposób, w jaki organizacje wchodzą w interakcję z danymi, zamykając lukę między ludźmi znającymi się na biznesie a ludźmi znającymi się na danych. Dzięki łatwym w użyciu interfejsom API i połączeniu szerokiej gamy źródeł danych, po ich przyjęciu, samoobsługowa analityka będzie jednym z ważnych kroków w transformacji cyfrowej: Integracją danych. Typowy pracownik zajmujący się danymi zaczyna odchodzić od branży IT do obszaru korporacyjnego, co skutkuje większą liczbą pracowników wykonujących zadania związane z danymi. Spowoduje to przetworzenie większej ilości danych, większą ilość analiz i ostatecznie większy pozytywny wpływ na biznes.