Jak zmieniający się krajobraz cyfrowy jest szansą dla pracodawców.

Jak zmieniający się krajobraz cyfrowy jest szansą dla pracodawców.

Jane Dickinson jest odpowiedzialna za umiejętności cyfrowe na Uniwersytecie Otwartym i odegrała kluczową rolę w opracowaniu raportu Bridging the Digital Divide. Nie można zaprzeczyć radykalnemu wpływowi technologii cyfrowych na społeczeństwo w ostatnich dziesięcioleciach; Przekształceniom uległy całe gałęzie przemysłu. Wprowadzenie Internetu doprowadziło do powstania nowych produktów i usług, radykalnej reorganizacji działalności w niektórych obszarach i wyłonienia się nowego, niezwykle konkurencyjnego środowiska biznesowego, w którym poszukuje się innowacji i gdzie można zakładać nowe, przeludnione firmy. zdobyć znaczący udział w rynku. Nawet najbardziej ugruntowane i odnoszące sukcesy nazwiska. Innowacje cyfrowe dają możliwości usprawnienia procesów, poprawy produktywności i unowocześnienia komunikacji, jednak istotne jest, aby organizacje były w pełni przygotowane na ich wykorzystanie. Bez umiejętności i elastyczności umożliwiających wykorzystanie szans pracodawcy mogą zdać sobie sprawę, że zaczynają zagrażać ich organizacji pod względem produktywności i konkurencyjności.

Cyfrowe wyzwanie

Aby zachować skuteczność w obliczu innowacji cyfrowych, funkcje i możliwości stacji roboczych będą musiały ewoluować. Z raportu Open University Bridging the Digital Divide wynika, że ​​w ciągu najbliższych pięciu lat, jeśli więcej organizacji przejdzie na technologię cyfrową, może to mieć wpływ na nawet 12 milionów stanowisk pracy w Wielkiej Brytanii. Chociaż wielu pracodawców będzie chciało obsadzić nowe stanowiska obecnymi pracownikami, których rola jest zagrożona, większość będzie musiała zainwestować w szkolenia, aby zapewnić niezbędne umiejętności. Umiejętności cyfrowe, których obecnie najbardziej brakuje brytyjskim organizacjom, to cyberbezpieczeństwo, integracja nowych technologii oraz rozwój usług informatycznych i chmurowych oraz zarządzanie nimi. Infrastruktura cyfrowa. Jednak w obliczu szybkiego tempa rozwoju technologicznego wielu pracodawców ma trudności ze śledzeniem i przewidywaniem umiejętności, których będą potrzebować teraz i w przyszłości. W rezultacie wiele organizacji odczuje niedobór cyfrowej siły roboczej i będzie słabo przygotowanych do wykorzystania znaczących możliwości, jakie stwarza rozwój technologii cyfrowych.

Trwałe rozwiązanie

Ponieważ krajobraz cyfrowy będzie w nadchodzących latach nadal ewoluował, organizacje muszą zadbać o to, aby oferowane szkolenia przyniosły trwałe rezultaty, eliminując obecnie niedobory określonych umiejętności i zapewniając pracownikom możliwość zaspokojenia ich specyficznych potrzeb. Dostosuj się i dobrze wykorzystaj swoje umiejętności. przyszły. Dlatego istotne jest, aby pracownicy lepiej rozumieli, w jaki sposób te umiejętności pasują do kontekstu ich organizacji i innych aspektów IT. Kształcenie zawodowe na wysokim poziomie może odegrać w tym względzie kluczową rolę. Zapewnienie personelu, który może dostarczać wysokiej klasy rozwiązania IT w rzeczywistym środowisku, może poprawić elastyczność. Organizacjom umożliwiają to programy takie jak nauka cyfrowych i profesjonalnych rozwiązań technicznych. Nie muszą też czekać, aż pracownicy ukończą swoje kwalifikacje, aby zobaczyć korzyści. Standardy narzucone przez pracodawcę, które łączą naukę i rozwój w miejscu pracy i poza nią, zapewniają praktykantom możliwość rozpoczęcia od samego początku stosowania nowej wiedzy i umiejętności w miejscu pracy, dzięki czemu organizacje mogą podnosić kwalifikacje swoich pracowników, zdobywać nowe talenty i szybko zaczynają widzieć zwrot z inwestycji. Poświęcając czas na identyfikację luk w wiedzy i inwestując w odpowiednie struktury uczenia się, pracodawcy mogą stworzyć odporną, elastyczną i elastyczną siłę roboczą, która będzie lepiej przygotowana do radzenia sobie z nowymi zmianami. Ogółem 85% liderów biznesu uważa, że ​​konieczne będzie przejście na model uczenia się przez całe życie, a ci, którzy już inwestują w tego typu szkolenia, cieszą się korzyściami w postaci zwiększonej produktywności i większego zaangażowania pracowników. . Znaczenie uczenia się w miejscu pracy. Chociaż praktycznie nie da się przewidzieć, jak będzie wyglądał brytyjski przemysł za dziesięć, dwadzieścia czy pięćdziesiąt lat, istotne jest, aby pracodawcy i pracownicy podjęli działania już teraz, aby zbudować kulturę uczenia się w miejscu pracy, która pomogłaby im lepiej przygotować się do wykorzystania szans i stawić czoła wyzwaniom. Ewoluujący krajobraz cyfrowy może być zniechęcający dla pracodawców i pracowników. Jednak dzięki odpowiedniemu szkoleniu i rozwojowi oraz promowaniu uczenia się przez całe życie obaj mają szansę dotrzymać kroku zmieniającym się technologiom, różnicować swoje umiejętności i obszary uczenia się. 39, doświadczenie, gwarantujące trwałość swoich linii pracy. Jane Dickinson jest odpowiedzialna za umiejętności cyfrowe na Uniwersytecie Otwartym i odegrała kluczową rolę w opracowaniu raportu Bridging the Digital Divide.