Jak będzie wyglądać cyfrowa transformacja w 2020 roku?

Jak będzie wyglądać cyfrowa transformacja w 2020 roku?

Dla firm starających się nadążać za technologią może to wydawać się kryształową kulą. Plany, które planujesz teraz, oraz produkty i usługi, które udostępnisz w przyszłości, w dużej mierze zależą od ewoluującego krajobrazu cyfrowego. Jeśli ominiesz trend technologiczny, taki jak sieci 5G czy chatboty, Twoja firma może zostać w tyle.

To jeden z powodów, dla których tak ważne jest śledzenie trendów transformacji cyfrowej na horyzoncie, ponieważ mogą one mieć wpływ na plany, które robisz już dziś i pomóc Ci się przygotować. Ewolucja, rozwój i wzrost działalności.

Na szczęście duże trendy w transformacji cyfrowej nie są zbyt trudne do naśladowania, ponieważ już zaczęły wpływać na przedsiębiorstwa i będą to robić nadal w 2020 roku. Podkreśliliśmy trendy, które będą miały największy wpływ. o Twojej firmie

1. Rozszerzanie Wi-Fi jest kontynuowane

Pojawienie się szybszego i bardziej niezawodnego Wi-Fi to trend, który będzie kontynuowany w 2020 roku i już się rozpoczął. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki zatwierdzonemu standardowi Wi-Fi 6, ponieważ po miesiącach i latach rozważań branża zdecydowała się na standard, który jest ulepszonym standardem 802.11ac ze względu na jego skuteczność w zatłoczonych obszarach, takich jak stadiony, duże firmy i lotniska . . wydarzenia publiczne

Wi-Fi 6 zapewnia także znacznie większe prędkości, co powinno pomóc zapoczątkować nową erę przesyłania strumieniowego na dużą skalę w firmach i w domu. Wkrótce staniemy się filmami w rozdzielczości 4K, a nawet 8K, które nie są ani marginalne, ani pomocnicze w stosunku do dobrze znanej rozdzielczości wideo 1080p, ale znacznie bardziej powszechne w przypadku wysokiej klasy wideokonferencji, ich wykorzystania w prezentacjach i ogólnych aspektach biznesu.

2. Chatboty stają się bardziej konwersacyjne

Liderzy biznesowi w branży technologii informatycznych i nie tylko wiedzą, że na horyzoncie pojawia się druga fala chatbotów. Dzisiaj przetwarzanie języka naturalnego jest dobre, ale nie świetne, ponieważ roboty takie jak Amazon Alexa i Asystent Google potrafią trochę rozmawiać, więc jeśli zada pytanie o pogodę, zapytaj „O czym mówimy?” w przyszłym tygodniu „bot wie, że nadal mówisz o pogodzie.

To właśnie wiemy. W 2020 roku roboty zaczną robić kilka kroków pod względem poziomu inteligencji. Do końca 2020 r. użytkownicy będą mogli poprosić bota o wzięcie udziału w rozmowie na temat polityki. Użytkownik może zacząć od zadawania pytań na temat trendów politycznych i aktualności, ale chatbot poprowadzi rozmowę, podając więcej statystyk, przydatnych anegdot, a nawet zabawnej rozrywki. Krótko mówiąc, roboty będą zachowywać się bardziej jak ludzie, jeśli chodzi o sposób rozmowy i podejście do tematów.

Analiza mediów społecznościowych jest obecnie integralną częścią strategii komunikacyjnej większości firm, dzięki narzędziom takim jak SocialFlow i Sprout Social Integral, jeśli firma chce zrozumieć zaangażowanie użytkowników na platformach medialnych. sieci społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter. Głównym problemem biznesowym jest koszt jednostkowy tych narzędzi, które w coraz większym stopniu skupiają się na sztucznej inteligencji, przydatnej dla decydentów i wszechobecnej.

W 2020 roku pojawi się nowy trend: analiza niższych kosztów. Ten trend zaobserwowaliśmy już w 2019 roku dzięki wtyczkom takim jak Buffer Analyze, niedroga platforma do analizy mediów społecznościowych, oraz nowym narzędziom, takim jak Agorapulse, które pozwalają śledzić i analizować rozmowy, komentarze i reakcje na posty w firmowych mediach społecznościowych.

4. 5G staje się opłacalne

W 2019 r. firmy zadebiutowały w dużych miastach i stały się legalną technologią pojawiającą się w telefonach użytkowników końcowych, a firmy takie jak Verizon włączyły tę technologię i udostępniły standard. Szybciej i bardziej niezawodnie. (Przynajmniej dla użytkowników Androida; iPhone firmy Apple będzie bardzo spóźniony na imprezę inaugurującą 5G.)

Jak wie każdy, kto badał krajobraz 5G, ten krok naprzód w branży komórkowej transmisji danych jest nie tylko szybszy. Sieć 5G jest znacznie bardziej niezawodna, szczególnie w zatłoczonych obszarach. Technologia komórkowa została zaprojektowana z myślą o transformacji cyfrowej, ponieważ może obsłużyć ekstremalne natężenie ruchu bez spowalniania i zatrzymywania.

5. Poprawia się sztuczna inteligencja

Oprócz chatbotów (które cieszą się największym zainteresowaniem) nie ulega wątpliwości, że sztuczna inteligencja zacznie wkraczać w inne obszary biznesu. Trend jest taki, że sztuczna inteligencja będzie się rozwijać w dość zaskakujący sposób: pojawi się w aplikacjach księgowych, programach logistycznych, a nawet w kioskach, z których korzystamy przy głównym wejściu. Budynek.

Trudno dokładnie przewidzieć, w jaki sposób sztuczna inteligencja zaatakuje wszystkie aspekty biznesu, oczywiste jest jednak, że stanie się to niespodziewanie: zarządzanie projektami, zasoby ludzkie czy strony internetowe wykorzystywane do wsparcia. Klient: prowadzi klientów przez proces wsparcia w sposób wysoce zautomatyzowany i trudny do odróżnienia od technika będącego człowiekiem.

6. Prywatność triumfalnie powraca

Firmy obawiają się o prywatność już od jakiegoś czasu, ale w roku 2020 można spodziewać się kontynuacji obecnego trendu wysiłków i zmian mających na celu rozwiązanie tego problemu. Jak zapewne wiecie, w Stanach Zjednoczonych w 2016 r. odbywają się wybory prezydenckie, które zostały utrudnione przez boty mediów społecznościowych, które były w stanie przechwytywać spersonalizowane dane i włączać je do kampanii politycznych.

W 2020 r. obawy dotyczące prywatności wykroczą daleko poza politykę, ale nie można pominąć kwestii bezpieczeństwa. Pojawią się nowe technologie kryminalistyczne, w tym rozpoznawanie twarzy i inne obszary biometrii, które pomogą zweryfikować tożsamość ludzi, ale także zapewnić im bezpieczeństwo.

7. Biometria idzie dalej

A skoro już mowa o ochronie tożsamości ludzi: rok 2020 powinien przynieść cyfrową transformację biometrii w zakresie ochrony naszych urządzeń i systemów przed hakerami w bezprecedensowy sposób. Najnowszym trendem w zakresie bezpieczeństwa jest sposób, w jaki łączymy się z komputerem i drukarkami, opierając się na rozpoznawaniu twarzy lub odcisku palca. Technologia ewoluuje, aby być szybsza, bardziej niezawodna i bezpieczniejsza dla użytkownika końcowego.

Jest to jednak zaleta także dla samej firmy, która stara się chronić systemy i interfejsy. Z roku na rok liczba naruszeń danych stale rośnie, ale dane biometryczne będą nadal udoskonalane i będą coraz powszechniejsze w przypadku wszystkich urządzeń używanych w firmie.