Jak wybrać system punktowy sprzedaży

Jak wybrać system punktowy sprzedaży

Nie wszystkie systemy POS (lub POS) są sobie równe. I to dobrze: ostatnią rzeczą, której potrzebujesz, to wydać zbyt dużo i zyskać krytyczną infrastrukturę IT, która nie spełnia odpowiednio Twoich potrzeb biznesowych. Chociaż istnieją systemy punktów sprzedaży „jeden rozmiar dla wszystkich”, zazwyczaj są to rozwiązania typu „jeden rozmiar dla wszystkich, jeden rozmiar dla wszystkich”. Dlatego przy podejmowaniu decyzji, który z nich będzie dla Ciebie odpowiedni, warto wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Możesz zapoznać się z naszym przeglądem najlepszych systemów punktów sprzedaży oraz najlepszych aplikacji do płatności mobilnych, które pomogą Ci podjąć decyzję. Zanim przejdziemy do trzech głównych czynników branych pod uwagę przy wyborze systemu punktu sprzedaży, a mianowicie ceny, telefonu komórkowego lub licznika i jego funkcji, należy pamiętać o bezpieczeństwie. Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebuje Twoja firma, są opłaty za niewystarczającą ochronę przed cyberatakami. Szukaj rozwiązań zgodnych ze standardami EMV (Europay, Mastercard i Visa) oraz PCI (Payment Card Industry Data Security Standard). Nie tylko ochroni to Twoich klientów i Twoją firmę przed nieuczciwymi działaniami, ale także umożliwi, w razie potrzeby, pociągnięcie pracowników do odpowiedzialności.

Nagroda

Nie możesz zdecydować, który outlet kupić, nie sprawdzając najpierw, na ile pozwala Ci budżet. Ogólna zasada jest taka, że ​​powinieneś wydać jak najwięcej na system dla punktów sprzedaży o dużych możliwościach, ponieważ to, co wybierzesz, może mieć ogromny, transformacyjny wpływ na wyniki finansowe firmy (i zyski). Czy warto kupić system do obsługi punktów sprzedaży, czy wypożyczyć go na jakiś czas? Chociaż może to być droższe, oznacza to, że w przypadku problemu nie będziesz odpowiadać za naprawę, co na dłuższą metę pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze. Zamiast tego po prostu zwróć go dostawcy w celu naprawy, a następnie zwróć go do swojego sklepu. Jest to szczególnie ważne w przypadku małych firm korzystających z systemów w punktach sprzedaży obejmujących przetwarzanie kart kredytowych, co w przypadku niepowodzenia może zakłócić sprzedaż. Pamiętaj jednak, że niektórzy dostawcy będą chcieli, abyś podpisywał umowy, co może być dobre, jeśli z czasem pozwoli zaoszczędzić pieniądze, ale oczywiście wiąże cię z umową. Inną kwestią jest to, czy chcesz kupić nowy system dla punktów sprzedaży, czy taki, który został odnowiony. Odnowione terminale mogą być równie wydajne i niezawodne jak nowe, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić niezły rabat. Wystarczy tylko upewnić się, że to, co kupujesz, objęte jest wystarczającym okresem gwarancji.

Telefon komórkowy lub licznik

Po ustaleniu budżetu musisz ocenić swoje potrzeby biznesowe i określić, czy najlepiej sprawdzi się mobilny punkt sprzedaży czy system nablatowy, co często jest powiązane z branżą, w której prowadzisz działalność. Przyjrzyjmy się najpierw telefonowi mobilnemu. Mobilne systemy punktów sprzedaży świetnie sprawdzają się w ograniczaniu czasu spędzanego przez klientów w Internecie, umożliwiając szybsze rozliczanie większej liczby transakcji. Sprzedawca detaliczny korzystałby z systemu mobilnego, który umożliwiałby jego pracownikom poruszanie się ze smartfonami lub tabletami w celu obsługi klientów i sprzedaży produktów, jednocześnie rejestrując dane klientów w hali produkcyjnej. Z drugiej strony systemy kompletacji przy ladach są ograniczone liczbą kas (lub terminali) w hali produkcyjnej. To powiedziawszy, rozwiązań mobilnych można używać w połączeniu z istniejącymi (lub nowymi) terminalami nablatowymi i można je wdrażać w celu zwiększania lub zmniejszania wydajności w okresach większego ruchu lub ciszy. Z drugiej strony systemy liczników (lub terminali stacjonarnych) mają swoje zalety. Na przykład restauracje często mają systemy ladowe wyposażone w duże, jasne ekrany umożliwiające rezerwację stolików w ciemnym otoczeniu. Oczywiście musisz także zadbać o to, aby klienci mogli dokonywać płatności w Twoim terminalu w punkcie sprzedaży za pomocą własnych urządzeń mobilnych, takich jak Apple Pay czy Google Pay, więc będziesz potrzebować niezbędnego sprzętu. od NFC po skanowanie kodów kreskowych i QR, aby wykorzystać zmieniające się trendy w konsumenckich płatnościach mobilnych.

Cechy

Wiele systemów punktów sprzedaży oferuje podobny zestaw standardowych funkcji, począwszy od możliwości akceptowania płatności kartami kredytowymi i debetowymi po zarządzanie zapasami. Systemy punktów sprzedaży łączące się z usługami w chmurze można na bieżąco aktualizować i z czasem dodawać nowe funkcje (i na żądanie). Jednakże od samego początku musisz upewnić się, że masz najodpowiedniejszy zestaw funkcji i właśnie w tym miejscu warto przyjrzeć się systemom punktów sprzedaży odpowiednim dla Twojego sektora biznesowego. Na przykład sprzedawca detaliczny potrzebuje systemu dla punktów sprzedaży z intuicyjnym, łatwym do zrozumienia interfejsem, aby szybko przetwarzać transakcje. Powinieneś także mieć możliwość śledzenia zapasów i szczegółów związanych ze sprzedażą i zakupami przedmiotów w różnych kategoriach. Dodatkowo powinien akceptować różne rodzaje płatności, od płatności online i offline po płatności podzielone i częściowe, integrując się z programami lojalnościowymi w celu oferowania rabatów i analizowania bonów upominkowych. Niezależnie od tego, czy prowadzisz nową, czy istniejącą firmę, ważne jest, aby sprawdzić stos technologii w swojej firmie, ponieważ wiele systemów punktów sprzedaży można zintegrować z innymi technologiami, takimi jak oprogramowanie księgowe czy zarządzanie przedsiębiorstwem. działania, CMS Twojej witryny, usługi marketingowe i zarządzanie personelem. Oprogramowanie. Jednym ze sposobów jednoczesnego poznania funkcjonalności wielu systemów punktów sprzedaży jest skorzystanie z internetowego katalogu produktów systemu punktów sprzedaży. Pozwalają łatwo zawęzić opcje z długiej listy systemów, które można filtrować według producenta, specyfikacji, funkcji itp. Po zidentyfikowaniu nowego systemu dla punktów sprzedaży można go nabyć na kilka sposobów: od wstępnej konfiguracji u dostawcy, poprzez zbudowanie zupełnie nowego systemu, aż po późniejsze dodanie go. Ta ostatnia opcja jest na ogół preferowaną opcją w przypadku dużych firm o bardziej złożonych potrzebach informatycznych. Jeśli chodzi o oprogramowanie, musisz sprawdzić, czy oprogramowanie dostarczone z systemem punktu sprzedaży ma niezbędną funkcjonalność. W przeciwnym razie możesz skontaktować się z dostawcą oprogramowania, aby sprawdzić, czy plan działania firmy przewiduje zmiany. Alternatywnie możesz sprawdzić, czy dostępne są integracje oprogramowania, aby dodać wymaganą dodatkową funkcjonalność, co można zrobić natychmiast, jeśli rozwiązanie działa w chmurze.