Jak temu YouTuberowi udało się opracować fałszywą reklamę GTA 6

Jak temu YouTuberowi udało się opracować fałszywą reklamę GTA 6
Rockstar Games nie ogłosiło oficjalnie, że trwają prace nad GTA 6, ale mając na horyzoncie nową generację konsol i Red Dead Redemption 2 na marginesie, spodziewamy się, że nowa gra Grand Theft Auto będzie w przygotowaniu, nie wiedzieć, kiedy to zobaczymy. W ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się wiele plotek i przecieków na temat GTA 6, ale szum osiągnął najwyższy poziom, gdy zbliżamy się do premiery PS5 i Xbox Series X, a niektórzy spodziewają się, że Rockstar ogłosi kolejne GTA kiedyś w tym roku. 2020 Nie było jednak żadnego wyglądu dewelopera, a fani desperacko potrzebują informacji. To skłoniło grupę dowcipnisiów do opracowania skomplikowanego planu na Prima Aprilis: zasymulować ogłoszenie GTA 6. Teraz pojawiło się wiele przecieków, plotek i nieprawdopodobnych odliczeń wokół GTA 6, a nawet zdemaskowaliśmy niektóre z nich, aby uniemożliwić fanom umieszczenie twoich ma nadzieję. Jednak niewiele mistyfikacji związanych z GTA 6 można porównać do planów Joe Designsa i jego współpracowników, którzy sfałszowali logo, zwiastun i sekwencję reklam GTA 6, a wszystko to na prima aprilis. Nota wydawcy: LaComparacion nie toleruje działań Joe Designs. Celem tego artykułu jest pokazanie, że nie zawsze można wierzyć w każdy przeciek i plotkę, którą można zobaczyć w Internecie. W LaComparacion staramy się zapewniać autorytet w zakresie przecieków i plotek, ale wszelkie spekulacje traktujemy ze sceptycyzmem.

Przygotuj plan

(Źródło zdjęcia: Rockstar Games) Fani GTA pierwotnie spodziewali się zapowiedzi GTA 6 21 marca, a zwiastun miał zostać wydany 25 marca. Jak wówczas zauważyliśmy, było to wysoce nieprawdopodobne, biorąc pod uwagę, że Rockstar Games nie drażniło się z niczym ani nie wydało oficjalnego oświadczenia o zbliżającej się zapowiedzi. I zgodnie z oczekiwaniami daty te minęły bez ostrzeżenia. Jednak w obliczu gorączkowego szumu wokół GTA 6 Joe O'Shea (znany również jako Joe Designs) i jego przyjaciele zdecydowali, że teraz równie dobry będzie wypuszczenie wyszukanej, fałszywej reklamy GTA, nad którą zastanawiali się od kilku miesięcy. „Myślę, że nawet w naszym przypadku zaczęło się na początku od drobnych rzeczy, potem rzucaliśmy pomysłami. A potem było już coraz więcej”. Przyjaciel Joego, Zach, ma skłonność do odzyskiwania starych, nieaktywnych nazw użytkowników z witryn i udostępniania ich innym. Okazuje się, że kilka miesięcy przed dowcipem Zach dostał nazwę użytkownika GTAVI na Twitchu. To zrodziło pomysł, w którym Zach chciał stworzyć logo dla GTA 6, aby ludzie myśleli, że zbliża się ogłoszenie. „Jeśli próbujesz oszukać ludzi, najbardziej realistyczną rzeczą, jaką Rockstar zrobiłby w tej sytuacji, nie byłoby logo na czarnym ekranie z licznikiem czasu” – powiedział Joe O'Shead TechRadar. – Byliby wspaniali. Zach skontaktował się z Joe, który zajmuje się niezależnym projektowaniem graficznym dla YouTuberów, i poprosił go o stworzenie logo. W ciągu 15 minut Joe stworzył logo, które widzisz powyżej, ale chcieli pójść dalej. „W mojej głowie pomyślałem: «Tak, mogę zrobić dla ciebie logo, ale mógłbym zrobić o wiele więcej niż tylko logo»” – Joe powiedział LaComparacion. „Gdybyśmy zrobili trochę więcej, jest szansa, że ​​mogłoby to zostać uznane za dobry żart na prima aprilis”. „Myślę, że nawet w naszym przypadku zaczęło się na początku od drobnych rzeczy, potem rzucaliśmy pomysłami. A potem było już coraz więcej”. Plan przerodził się w pełnoprawny pomysł: zamierzali stworzyć 24-godzinny stream na Twitchu z odliczaniem do ich fałszywej zapowiedzi GTA 6, ze zwiastunem, który naprawdę podekscytuje fanów. Transmisja rozpoczęła się 28 marca i była prowadzona przez innego znajomego, Ryana, który miał komputer PC umożliwiający strumieniowe przesyłanie strumienia na Twitchu 24 godziny na dobę.

oczywiste znaki

(Źródło zdjęcia: Rockstar Games) Było kilka punktów, w których Joe nie sądził, że plan się powiedzie. Przecież logo zostało zaprojektowane w 15 minut i zawierało sztuczną panoramę, którą znalazł w Internecie, oraz mroczny wizerunek Jasona Stathama. Muzyka odtwarzana w tle również pochodzi z GTA: Vice City; W końcu krążą plotki, że akcja GTA 6 będzie miała miejsce w Miami. Było wiele wskazówek, ale według Joe niewiele osób je odkryło. Ale to nie znaczy, że wszyscy uwierzyli w mistyfikację, większość widzów od razu to zrozumiała, ale to nie powstrzymało wielu od nadziei, że to może być prawdziwa okazja. Nie powstrzymało to również 125,000 100 osób od oglądania transmisji. „Nie sądzę, że grafika jest w XNUMX% przekonująca” – mówi Joe. „Fakt, że jest tak wiele nadziei, prawdopodobnie dodatkowo to zwiększa i czyni sprawę bardziej wiarygodną”. Czat strumieniowy na Twitchu był udostępniany pomiędzy tymi, którzy nazywali to fałszywym, i innymi, którzy bronili strumienia. „Myślę, że ludzie pokładają tak wielkie nadzieje w nowej grze, że są gotowi zaakceptować pewne rzeczy nieco bardziej” – powiedział Joe. „Gdyby cofnęli się o krok i zadali sobie pytanie, czy to ma sens, prawdopodobnie zdaliby sobie sprawę: nie. Chcą tej gry tak bardzo, że to tylko lekka iluzja”.

Zbesztany przez Rockstar

(Zdjęcie: Rockstar) Plan szedł lepiej, niż przewidywało trio, dzięki większej liczbie odbiorców w mediach i popularnemu YouTuberowi relacjonującemu transmisję. Pomogła w tym także grupa, która zebrała nasiona ze źródła fałszywych reklam na forach GTA i za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pozostało jednak pytanie: co zrobią po zakończeniu odliczania? „Ponieważ były trzy osoby: ja, Zach i Ryan, wystąpił mały konflikt interesów między tym, co zamierzaliśmy zrobić” – mówi Joe. „Byłam w nastroju, chciałam, żeby to trwało wiecznie, chciałam zachować to w tajemnicy i nigdy tego nie ujawniać”. Podczas gdy niektórzy członkowie grupy chcieli po prostu, aby ich nazwiska pojawiły się na ekranie po zakończeniu odliczania, Joe wpadł na inny pomysł. Chciałem zrobić kolejny zwiastun, wykorzystując zremasterowane migawki z GTA: Vice City, w którym subtelnie powołano się na lato 2021 jako okno premiery GTA 6. Ale potem Rockstar nadrobił zaległości i szablon był gotowy, a reakcje w grupie były inne. „Myślę, że ludzie pokładają tak wiele nadziei w nowej grze, że są gotowi zaakceptować pewne rzeczy nieco bardziej”. „Zach trochę przejął kontrolę. Nie spodziewałem się, że zajdzie tak daleko” – mówi nam Joe. „Myślę, że był w połowie szczęśliwy, a w połowie zmartwiony. Ryan nie chciał już mieć z tym nic wspólnego”. Joe był osobiście zadowolony z rozwoju sytuacji, mając nadzieję, że transmisja Rockstar doda autentyczności, ale Ryan chciał usunąć korek, głównie ze względu na historię prawną Rockstar. Zaledwie dwa dni po ukazaniu się, 6 marca usunięto strumień fałszywych reklam GTA 30. Dwa dni przed Prima Aprilis. Aby zapobiec pozwaniu Rockstar, grupa zamieściła w kanale oświadczenie, w którym wyjaśniła, że ​​są fanami serialu i nie mają złych zamiarów w swoim dowcipie. Nie powstrzymało to społeczności od myślenia, że ​​Rockstar wysłał grupie nakaz zaprzestania działalności. „Prawda jest taka, że ​​nikt nic nie zrobił” – mówi Joe. Nadal mamy konto i moglibyśmy je teraz zwolnić, gdybyśmy chcieli. „Reakcja społeczności na dowcip grupy była zróżnicowana: od dobrego humoru po groźby śmierci. Niektórzy nawet oskarżyli grupę o wykorzystanie oszustwa dla własnych korzyści finansowych w celu zdobycia subskrybentów, zanim sprzedadzą filmy komuś innemu. „Jeśli chcieliśmy, mogliśmy to wykorzystać złośliwie” – mówi Joe TechRadar. „Ale myślę, że ponieważ to był prima aprilis, są trochę spokojniejsi. Ale myślę, że w chwili, gdy zdecydujemy się zrobić coś innego z flowem, byłoby to szalone.”

Wyciągnięta lekcja?

(Źródło zdjęcia: Rockstar Games) Joe i jego sługusy nigdy nie zdołali odkryć planowanego Prima Aprilis i prawie przeoczyli pozew złożony przez Rockstar Games, ale to, co Joe najbardziej zyskał na tym oszustwie, to to, że nie wierzył we wszystkie przecieki i plotki, które podałeś Widzieć. . „Wygląda na to, że coś zdarza się raz na jakiś czas” – mówi Joe. „Więc fakt, że tego zrobiliśmy i że zadziałało to w taki sam sposób, w jaki działają te rzeczy, sprawia, że ​​zastanawiam się, co czytam w Internecie i czy jest to absolutna prawda. „Każdy może to zrobić, niezależnie od swoich intencji. Bądź więc trochę bardziej świadomy.” Ale czy Joe czuje się winny z powodu fanów, którzy spowodowali uboczne szkody w tej szaradzie? „To miał być żart primaaprilisowy i moja duma wynika z faktu, że moja praca była na poziomie. „że firma z branży gier mogła stworzyć to logo” – mówi nam. „Ale oczywiście czuję się przytłaczająco winny za tych ludzi, którzy niecierpliwie na to czekali”. TechRadar zwrócił się do Rockstar Games z prośbą o komentarz, ale nie otrzymał odpowiedzi Joe stworzył film wyjaśniający, jak opracowano plan, który możesz obejrzeć tutaj.