Jak technologia zmieniła komunikację w miejscu pracy.

Jak technologia zmieniła komunikację w miejscu pracy.
Innowacje technologiczne są motorem postępu ludzkości od setek lat, a ich tempo wciąż rośnie. W ciągu ostatnich dwóch stuleci przeszliśmy od silników parowych i rewolucji przemysłowej do Internetu i ery informacji, a globalna sieć łączy obecnie prawie każdy zakątek świata. Dzięki temu okresowi szybkiego postępu technologicznego nasze miejsca pracy ewoluowały nie do poznania tylko w ostatnim stuleciu. Sposób, w jaki pracujemy i nasze miejsce pracy są teraz bardzo różne, podobnie jak narzędzia, których używamy do komunikowania się z naszymi współpracownikami. Po pierwsze, komputery zmieniły miejsce pracy i sposób, w jaki pracujemy. Po drugie, Internet poszedł o krok dalej, umożliwiając współpracę w czasie rzeczywistym między pracownikami na całym świecie. Dzisiaj smartfony i 4G LTE pozwalają nam pracować z dowolnego miejsca io każdej porze, w tak zwanej gospodarce „zawsze aktywnej”. Oczywiście te postępy stworzyły wyzwania dla skutecznej komunikacji. Na przykład miejsca pracy stają się coraz bardziej rozproszone, co doprowadziło do opracowania narzędzi do współpracy w czasie rzeczywistym, które pomagają zespołom lepiej ze sobą współpracować. Kiedy więc patrzymy na historię komunikacji w miejscu pracy, widzimy historię technologii, która zmienia sposób, w jaki razem pracujemy. Oto kilka ważnych punktów:

Wszystko zaczęło się od notatki

Na początku XIX wieku listy były już od kilku stuleci w centrum komunikacji międzyludzkiej. W świecie biznesu listy były formalnymi komunikatami opisowymi, pozbawionymi technicznego żargonu, służącymi przede wszystkim do komunikowania się z podmiotami trzecimi, czyli klientami i kontrahentami. Ponieważ jednak listy nie były najskuteczniejszym środkiem komunikacji, notatki rozpowszechniły się w miejscu pracy w latach 1920. Memo to krótsza forma słowa memorandum, którego łacińskie pochodzenie tłumaczy się jako „coś, o czym należy pamiętać” lub „coś do zapamiętania”. ". Oznacza to, że były krótsze i bardziej nieformalne niż listy, a użycie slangu było dopuszczalne, co czyni je idealnymi do użytku wewnętrznego. Zostały one wykorzystane do stworzenia „papierowego śladu” do wykorzystania w przyszłości, głównie w przypadku takich działań, jak proszenie kolegów o określone informacje, odpowiadanie na poprzednie pytania, dzielenie się nowymi informacjami lub wydawanie instrukcji. Notatki były zwykle pisane i zapieczętowane w „kopertach rozliczeniowych”, które miały być zbierane, przetwarzane, sortowane i dostarczane przez pocztę i naczelników poczty, co oznaczało erę bezpośrednich instrukcji, a nie dialogu. . Pomimo wszystkich zalet, szybko ujawniły się ograniczenia notatek. Na przykład rzadko były używane do dostarczania pozytywnych, podnoszących na duchu informacji i były w dużej mierze kojarzone z pasywnymi/agresywnymi robakami biurowymi. Co ważniejsze, notatki nadal były powolnym środkiem komunikacji, a firmy musiały obsługiwać biura pocztowe we wszystkich biurach.

Zdjęcie: Pixabay. (Zdjęcie: © Źródło obrazu: Geralt / Pixabay)

Masz e-mail

Może się to wydawać dziwne, ale e-mail faktycznie pojawił się przed pojawieniem się Internetu, a pierwsze formy e-maili zostały opracowane w latach 1960. XX wieku dla systemów z podziałem czasu, takich jak DTSS. Rewolucja komputerowa, narodziny Internetu i „inteligentne hakowanie” Raya Tomlinsona sprawiły, że poczta elektroniczna stała się podstawowym środkiem komunikacji w miejscu pracy. Firmy zaoszczędziły pieniądze na papierze, materiałach piśmiennych i opłatach pocztowych. Pracownicy mogą teraz natychmiast wysyłać i odbierać informacje do jednej lub kilku osób, a e-maile nadal można fizycznie drukować i udostępniać w razie potrzeby. Kilka dekad później poczta elektroniczna nadal króluje w komunikacji w miejscu pracy. Według badania z 2018 roku ponad 3.800 miliarda ludzi korzysta z poczty elektronicznej, czyli ponad połowa światowej populacji, wymieniając ponad 293.000 miliardy e-maili dziennie. W nowoczesnym miejscu pracy przeciętny pracownik otrzymuje codziennie około 121 e-maili i wysyła 40 profesjonalnych e-maili. Jednak nawet poczta e-mail jest zbyt wolna dla nowoczesnych firm. Dzisiaj e-mail jest w zasadzie tym samym, co notatka lub list z lat 1960. (z wyjątkiem szybkiego wysyłania), a rozmowy z wieloma osobami wysyłającymi odpowiedzi Co kilka minut w celu omówienia projektu może szybko stać się nieco zagmatwane i powolne. Ale dzięki technologii byliśmy w stanie posunąć sprawy do przodu.

Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (zdjęcie: © Shutterstock)

Wejdź w erę komunikatorów internetowych.

Dzięki narzędziom do dyskusji zespołowych, takim jak Flock, Slack i Microsoft, firmy mogą teraz komunikować się w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Choć wcześniej uważano je za zbyt swobodne i niewygodne, narzędzia do współpracy w miejscu pracy, które umożliwiają wysyłanie wiadomości błyskawicznych, są teraz na porządku dziennym, umożliwiając efektywną profesjonalną komunikację i wspierając kulturę kulturową. on & # 39; Nauka. Rzeczywistość jest taka, że ​​platformy do dyskusji zespołowych sprawiły, że nowoczesne miejsca pracy są szczęśliwsze, bardziej otwarte i produktywne, usuwając wszelkie przeszkody w skutecznej i natychmiastowej komunikacji. Dzięki dyskusjom twarzą w twarz, rozmowom grupowym, rozmowom wideo i udostępnianiu plików nowoczesne narzędzia do dyskusji zespołowych umożliwiają niemal każdemu skuteczną komunikację i współpracę. Najlepsze z nich integrują się również z innymi profesjonalnymi aplikacjami i usługami, dzięki czemu pracownicy mogą mieć całą swoją pracę w jednym miejscu. Czy to oznacza, że ​​e-mail jest martwy? Zupełnie nie. Wiadomości e-mail zawsze odgrywają istotną rolę, zwłaszcza w przypadku głębszej dyskusji, w której niezbędne jest ustalenie kontekstu. Rzeczywistość jest taka, że ​​wiadomości grupowe i poczta e-mail mogą bezproblemowo współistnieć, umożliwiając efektywną i asynchroniczną komunikację w miejscu pracy w czasie rzeczywistym. W przyszłości wykorzystanie tych technologii komunikacyjnych do integracji hiperpołączonych miejsc pracy będzie istotną częścią naszej zdolności do zintegrowania ich z naszym życiem bez nadmiernej ingerencji. Dlatego tak ważne są funkcje umożliwiające użytkownikom podawanie informacji o obecności. Dzięki temu wiemy, kiedy współpracownicy wyszli, a zezwolenie na „Nie przeszkadzać” to sposób na zaoszczędzenie czasu na głęboką pracę i oddzielne godziny pracy dla bliskich. W całej naszej historii jest jasne, że komunikacja w miejscu pracy zajmowała ogromną ilość czasu, a technologia znacznie rozszerzyła nasze możliwości w pracy. Odpowiednie narzędzia są dostępne dla każdej firmy gotowej do prowadzenia konstruktywnych i produktywnych rozmów ze swoim zespołem, aw nadchodzących latach będą one coraz bardziej intuicyjne. Bhavin Turakhia, założyciel i dyrektor generalny Flock