Jak technologia może pomóc indyjskim firmom w świecie WFH

Jak technologia może pomóc indyjskim firmom w świecie WFH

Wraz z wykluczeniem wywołanym Covid-19 większość firm została zmuszona do przyjęcia opcji pracy w domu. Ale to, co początkowo wydawało się wadą, teraz przekształca się, oferując wiele korzyści wielu organizacjom. Firmy są w stanie obniżyć ogólne koszty związane z nieruchomościami, czynszem i mediami, a niektóre decydują się na całkowitą rezygnację z przestrzeni fizycznej. Ponadto firmy dowiadują się, że ludzie są bardziej produktywni przy wyborze miejsca pracy i godzin. Wydaje się, że wiele firm przystosowało się do zmiany i może próbować wprowadzić ją na stałe. Inni jednak chcieliby powrotu do starych sposobów pracy.

Firmy technologiczne przodują w technologii

Firmy technologiczne oczywiście świecą przykładem. Robią to na dwa sposoby. Po pierwsze, włączenie narzędzi technologicznych do własnych biur. Po drugie, wdrażaj produkty i usługi, które mogą być przydatne dla innych firm. Dinesh Sharma, Head of Business, Smartphone Division, System Business Group, ASUS India, powiedział: „Covid-19 przyniósł bezprecedensowe wyzwania, ale zadziałał jak ogromny katalizator do adaptacji i uczenia się na wiele nowych sposobów. Stare systemy przekonań, które działają tylko w biurach, najskuteczniejsze spotkania twarzą w twarz zostały w ostatnich miesiącach rozbite. Technologia jest podstawowym katalizatorem wykonywania wielu czynności pomimo upośledzenia ruchów fizycznych. „Gigant mediów społecznościowych Twitter był jedną z pierwszych organizacji, które zachęcały pracowników do pracy z domu. Wkrótce inne duże firmy, takie jak Google i Facebook, poszły w ich ślady. Firmy te powiedziały firmom, że mają możliwość kontynuowania pracy w WFH, nawet gdy sytuacja powróci do poprzedniego poziomu normalności. Jak dotąd żadna duża firma w Indiach nie zapewniła swoim pracownikom takiego ogólnego przedłużenia. Ale wkrótce wszystko się wydarzy, mówi R Sudharshan, dyrektor generalny start-upu z Bengaluru. „Ponieważ WFH oferuje elastyczność zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi, to tylko kwestia czasu, zanim stanie się głównym nurtem kultury” – mówi. Oprócz przejścia na pracę zdalną w pełnym wymiarze godzin, wiele firm technologicznych zaoferowało zasoby, które pomogą w przejściu. Na przykład firma Dell od dawna stosuje kulturę pracy z domu, którą nazywa „połączonym miejscem pracy”, która zapewnia członkom zespołu infrastrukturę, automatyzację, narzędzia do monitorowania i topologię sieci. „Nasze ponad dziesięcioletnie doświadczenie w tej dziedzinie pomaga naszym klientom tworzyć i wspierać zróżnicowaną siłę roboczą. Ważną rzeczą do oceny każdej organizacji jest połączenie technologii, bezpieczeństwa, obiektów i zarządzania zasobami ludzkimi, które przyczynia się do efektywnego zarządzania pracą zdalną” — powiedział Indrajit Belgundi, dyrektor i starszy dyrektor generalny, Client Solutions Group, Dell Technologies, Indie. Dodaje: „Dell wynalazł ludzi pracy: są to profile pracowników, na podstawie których Dell może doradzać klientom w zakresie odpowiedniego kształtu dla każdej osoby. Nie wszyscy pracownicy korzystają z tych samych aplikacji lub nie potrzebują tych samych urządzeń. Zrozumienie różnych potrzeb w zakresie mobilności dla każdego rodzaju pracowników jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu”. Ale zdolność firmy do podróżowania na odległość jest tak dobra, jak narzędzia, którymi dysponuje. Wyzwania obejmują również skalowanie infrastruktury IT, zarządzanie bezpieczeństwem informacji i oczywiście zarządzanie pracownikami, ich produktywnością oraz wspieranie kultury współpracy zdalnej. W takim przypadku do odpowiednich zespołów IT w firmach należy wybór tego, co pasuje do ich działalności i pracy z różnych oferowanych narzędzi. Posiadanie niezawodnego arsenału narzędzi jest niezbędne do utrzymania przepływu pracy. Narzędzia do współpracy zespołowej, takie jak Slack i Microsoft Teams, narzędzia do wideokonferencji, takie jak Google Meets, Zoom i WebEx, narzędzia produktywności, takie jak Trello i Asana, narzędzia do udostępniania dokumentów, takie jak G Suite lub Office 365, narzędzia do współpracy za pośrednictwem poczty e-mail, takie jak Winter se. biznes. Dinesh Sharma mówi, że inteligentne urządzenia, głównie komputery i smartfony, to trzy główne filary. „Aplikacje/platformy łączności oparte na chmurze, zwłaszcza te, które umożliwiają wideokonferencje online i pracę zespołową, takie jak Microsoft Teams, Google Meets i Zoom oraz przewodowe i bezprzewodowe sieci szerokopasmowe, są idealnym rozwiązaniem dla wszystkich firm”. Firmy odkrywają również, że sytuacja ewoluuje, aby ustanowić nowe protokoły i standardy pracy. Sudharshan powiedział: „To dobry czas, aby zespoły IT zrozumiały znaczenie i ustanowiły proces dokumentacji. Udokumentuj wszystko, stwórz poradniki dla personelu, udokumentuj polityki bezpieczeństwa, stwórz politykę bezpieczeństwa. sprawiedliwego traktowania urządzeń i sieci roboczych”. Ponieważ wiele organizacji pozwala dziś na pracę zdalną, niezbędne jest, aby posiadały narzędzia i wiedzę na temat bezpieczeństwa do bezpiecznej pracy.

bezpieczeństwo jest kluczem

Jedną z głównych pułapek pracy w domu jest: bezpieczeństwo. Szybkie przejście na pracę zdalną wywiera presję na bezpieczeństwo systemu i danych. Belgundi zgadza się: „Ponieważ wiele organizacji umożliwia dziś pracę zdalną, niezbędne jest, aby posiadały narzędzia i wiedzę na temat bezpieczeństwa do bezpiecznej pracy”. Dell SafeBIOS Indicators of Attack (IoA) i zdarzenia chronią wszystkie komercyjne komputery PC na poziomie BIOS-u, wykrywając zaawansowane zagrożenia dla punktów końcowych. Wykrywanie na tym poziomie pozwala organizacjom szybko i skutecznie reagować na zaawansowane zagrożenia, przerywając łańcuch ataków, zanim wyrządzi on więcej szkód – dodaje. „Dobrym pomysłem jest upewnienie się, że zarządzane urządzenia mają odpowiednie zasady dostępu do Wi-Fi, Ethernet i wirtualnej sieci prywatnej (VPN), a także certyfikaty sieciowe” — Anuja Pawar, konsultant ds. infrastruktury IT z siedzibą w Chennai. Dodaje: „Ponieważ firmy nie mogą mieć takiego samego poziomu kontroli jak w fizycznym biurze, mogą być zmuszone do wdrożenia ochrony punktów końcowych dla pracowników zdalnych. Firmy powinny rozważyć użycie menedżerów haseł do tworzenia silnych i unikalnych haseł oraz zapobiegania współdzielonym połączeniom dla dodatkowej warstwy asekuracyjny." Drugim wyzwaniem dla Sudharshan jest to, jak skutecznie komunikować się i współpracować między zespołami, aby chronić kulturę firmy i osiągać cele firmy. „My w zespołach zarządzających musimy przodować w zapewnianiu protokołów umożliwiających pracownikom łączenie się, utrzymywanie kontaktów towarzyskich i produktywność”. Dla wielu z nas ten okres jest jeszcze bardziej produktywny, ponieważ oszczędzamy czas podróży i stres, mniej rozpraszamy się podczas nieplanowanych spotkań. Dinesh Sharma, Asus Indie

Co z przyszłością?

Co ciekawe, wiele firm twierdzi, że to narzucone przez nie zadanie jest odkrywcze. Według Dinesha Sharmy: „Wielu z nas uważa ten okres za jeszcze bardziej produktywny, ponieważ oszczędzamy czas podróży i stres, mniej rozpraszamy się nieplanowanymi spotkaniami i spędzamy mniej czasu na podróżowaniu do innych miast, aby się tam dostać. Psychologiczne znaczenie przypisywane komuś, kto podróżuje far to meet you zostało zlikwidowane, a produktywność wzrosła. Dinesh Sharma, który zarządza smartfonami Asus, nie sądzi, by kwarantanna miała wpływ na jego działalność. długoterminowy. W okresie umiarkowanego luzowania po zamknięciu gospodarki popyt był bardzo silny. W najbliższym czasie przywrócenie produkcji w Indiach i usprawnienie globalnych łańcuchów dostaw komponentów może okazać się wyzwaniem dla niektórych graczy. Firmy próbowały dostosować się do telepracy. Chociaż niektórzy z pewnością wrócą tak szybko, jak to możliwe, jasne jest, że wiele firm uważa srebrzenie za elastyczne warunki pracy. Dzięki technologii, gdy ta nowa normalność będzie działać w większej liczbie branż, trudno będzie wrócić.