Jak system punktu sprzedaży może pomóc w zarządzaniu zapasami

Jak system punktu sprzedaży może pomóc w zarządzaniu zapasami
Ponieważ sprzedaż detaliczna jest ważna w sprzedaży produktów fizycznych, produkty, które nosisz w swoim sklepie, służą jako chleb powszedni dla Twojej firmy. Utrzymywanie oferty towarów w najlepszym stanie i upewnianie się, że masz odpowiednie produkty we właściwym czasie, jest niezbędne dla bycia sprzedawcą detalicznym. Tutaj pojawia się zarządzanie zapasami. Czasami nazywany „kontrolą zapasów”, jest to proces zamawiania, śledzenia i zarządzania fizycznymi towarami przychodzącymi i wychodzącymi z Twojego sklepu lub magazynu. Z tego artykułu dowiesz się, jak ważne jest zarządzanie zapasami i jak działają systemy punktów sprzedaży, aby wspierać działania związane z kontrolą zapasów. Zacznijmy.

Dlaczego zarządzanie zapasami jest ważne

Kontrolowanie zapasów utrzymuje firmę w dobrym stanie na kilka sposobów, w tym: Dobrze zarządzając zapasami, można gromadzić produkty, które się sprzedają. Możesz mieć pewność, że Twój sklep zawiera artykuły, których chcą i potrzebują Twoi klienci, co prowadzi do większej sprzedaży i większych przychodów. Śledzenie ruchów i trendów zapasów pozwala szybko określić, co się sprzedaje, a co nie. Informacje te mogą pomóc w podejmowaniu decyzji dotyczących cen i przecen, dzięki czemu możesz chronić swoje marże zysku. Braki zapasów są głównym problemem konsumentów i kosztują cenną sprzedaż. Badania pokazują, że 66,3% konsumentów wychodzi ze sklepów z pustymi rękami, ponieważ sprzedawca nie miał potrzebnych artykułów. Dobre zarządzanie zapasami może zapobiec wyczerpaniu zapasów, dzięki czemu klienci będą zadowoleni za każdym razem, gdy będą robić zakupy w Twoim sklepie. Konsumenci zazwyczaj preferują sprzedawców detalicznych, którzy konsekwentnie sprzedają potrzebne im produkty, więc posiadanie katalogu pełnego produktów, których chcą Twoi klienci, to niezawodny sposób, aby zachęcić ich do powrotu. Kurczenie się, czyli zmniejszenie zapasów spowodowane kradzieżą lub niewłaściwym zarządzaniem, kosztuje detalistów miliardy dolarów rocznie. Według National Retail Federation, kurczenie się obniżyło dochody detalistów o 46.8 mld euro w 2018 r. Zarządzanie zapasami pomaga walczyć z kurczeniem się. Dysponując odpowiednimi systemami i procesami kontroli zapasów, można szybko wykryć rozbieżności w zapasach i zapobiegać marnotrawstwu.

Korzyści z wykorzystania punktu sprzedaży do zarządzania zapasami

Istnieją różne metody i praktyki zarządzania zapasami. Niektórzy sprzedawcy detaliczni podążają staroświecką drogą i ręcznie śledzą zapasy, korzystając z papierowych rejestrów, paragonów i notatników. Inni używają arkuszy kalkulacyjnych. Ale bardziej postępowi detaliści wdrażają kontrolę zapasów za pomocą nowoczesnego systemu w punkcie sprzedaży. Firmy, które należą do tej trzeciej grupy, zwykle odnoszą największe sukcesy, a oto dlaczego: Aby odnieść sukces w zarządzaniu zapasami, musisz zrozumieć, jak korzystać z funkcji kontroli zapasów w systemie punktu sprzedaży. Korzystanie z systemu POS z rozbudowanymi możliwościami inwentaryzacyjnymi usprawnia procesy poprzez synchronizację danych dotyczących sprzedaży i zapasów. Za każdym razem, gdy dokonujesz sprzedaży za pośrednictwem swojego punktu sprzedaży, system automatycznie aktualizuje Twój katalog, tak aby ilości produktów, które masz w systemie, odzwierciedlały to, co masz w sklepie. Nowoczesne procesy inwentaryzacji cyfrowej eliminują potrzebę ręcznej aktualizacji zapisów, a uzgadnianie inwentaryzacji staje się znacznie łatwiejsze. Zmniejsza również błąd ludzki. Ponieważ nie musisz pisać ani pisać niczego ręcznie, możesz zminimalizować ryzyko rozbieżności i błędów. Nowoczesne systemy zarządzania zapasami i punktami sprzedaży mogą szybko generować dashboardy i raporty. Możesz uzyskać widok z lotu ptaka na takie wskaźniki, jak marża zysku i rotacja zapasów, co oznacza, że ​​będziesz mieć dokładniejszy obraz wyników swojej firmy. A jeśli Twój system działa w chmurze (jak większość dzisiejszych rozwiązań POS), możesz uzyskać dostęp do tych informacji z dowolnego miejsca. Teraz, gdy już wiesz, dlaczego kontrola zapasów jest ważna i dlaczego powinieneś używać swojego punktu sprzedaży do jej śledzenia, przyjrzyjmy się konkretnym narzędziom, których możesz użyć do zarządzania zapasami. Twój katalog lub baza danych zawiera wszystkie informacje o twoich towarach, w tym między innymi: To narzędzie będzie służyć jako główne źródło informacji, gdy Ty i Twój zespół będziecie musieli znaleźć informacje o określonych produktach. W tym celu Twój punkt sprzedaży lub system zarządzania zapasami powinien ułatwiać dodawanie i aktualizowanie katalogu. Dobry system kontroli zapasów usprawnia procesy składania zamówień i odbioru. Większość nowoczesnych rozwiązań POS zawiera funkcje, takie jak generatory zamówień zakupu, które umożliwiają tworzenie zamówień zakupu w celu wysłania ich do dostawców. Następnie, gdy artykuły dotrą do Twojego sklepu lub magazynu, możesz po prostu oznaczyć zamówienie jako „Otrzymano” i odpowiednio zaktualizować stany magazynowe. Wybierz system do zarządzania punktami sprzedaży lub zapasami z rozbudowanymi możliwościami raportowania i analizowania. Aby efektywnie zarządzać zapasami, warto mieć informacje o: Powyższe informacje mogą być nieocenione przy podejmowaniu decyzji o tym, które produkty zamówić, kiedy przeprowadzić wyprzedaż lub z których produktów zrezygnować. Fizyczna liczba towarów to kluczowa praktyka zarządzania zapasami. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stany inwentarza fizycznego pod kątem rozbieżności i innych problemów. W idealnej sytuacji system inwentaryzacji ma możliwości inwentaryzacji ułatwiające ten proces. Niektóre rozwiązania oferują na przykład aplikacje do analizy zapasów lub wbudowane narzędzia, które pozwalają na wykonanie pełnej lub częściowej inwentaryzacji. Musisz połączyć swój system zarządzania zapasami z innymi używanymi narzędziami. Jeśli na przykład prowadzisz witrynę e-commerce, Twój system POS musi być zintegrowany z koszykiem na zakupy online, aby katalogi fizyczne i cyfrowe były zsynchronizowane. W zależności od Twojej firmy dobrym pomysłem może być również zintegrowanie oprogramowania inwentaryzacyjnego z platformą wysyłkową, systemem księgowym lub oprogramowaniem pomocniczym.

Dobre praktyki zarządzania zapasami

Posiadanie odpowiedniej technologii zarządzania zapasami to dopiero początek. Aby w pełni wykorzystać rozwiązanie, postępuj zgodnie z poniższymi najlepszymi praktykami. Jak wspomniano powyżej, nowoczesne rozwiązania dają dostęp do raportów sprzedaży i stanów magazynowych z bogactwem informacji; pamiętaj, aby dobrze wykorzystać te informacje. Regularnie monitoruj raporty dotyczące sprzedaży i zapasów i wykorzystuj je do podejmowania decyzji opartych na danych. Posiadanie systemu, który automatycznie aktualizuje poziomy zapasów, jest świetne, ale to nie znaczy, że możesz obejść się bez fizycznej kontroli swoich towarów. Pomimo najlepszych starań trudno jest przez cały czas utrzymywać 100% dokładność inwentaryzacji. Przedmioty mogą się zgubić, mogą wystąpić błędy administracyjne, aw niektórych przypadkach mogą wystąpić problemy, takie jak kradzież. Te rzeczy mogą siać spustoszenie w Twoich zapasach, a najlepszym sposobem na złagodzenie tego jest regularne fizyczne liczenie produktów. Najlepiej byłoby przeliczyć cały katalog przynajmniej raz w sezonie, więc daj sobie czas na pełną inwentaryzację lub częściowe przeliczenie towarów w ciągu kwartału. Czas odgrywa ważną rolę w skutecznym zarządzaniu zapasami. Na przykład zamawianie produktów we właściwym czasie zapobiega wyczerpaniu zapasów, a wiedza o tym, kiedy należy ograniczyć zakupy, może mieć duży wpływ na sprzedaż i zyski. Bądź na bieżąco z tymi rzeczami, ustawiając alerty i przypomnienia, aby wiedzieć, kiedy wykonać zadania. Na przykład większość systemów inwentaryzacyjnych automatycznie powiadamia użytkownika, gdy ilość produktu spadnie poniżej określonego progu, zachęcając do ponownego zamówienia produktu, zanim zostanie on wyczerpany.

Zarządzanie zapasami otwiera możliwości rozwoju biznesu

Kontrola zapasów to nie tylko śledzenie produktów. Rygorystyczne praktyki zarządzania zapasami pomagają zachować konkurencyjność i zaspokoić potrzeby nowoczesnych kupujących. Rozważ następujące. Kup online, odbierz w sklepie (BOPIS) od pewnego czasu zyskuje na popularności, ale popyt na tę usługę wzrósł z powodu COVID-19. Konsumenci coraz częściej kupują produkty za pośrednictwem witryny e-commerce sprzedawcy lub dzwoniąc do sklepu, a następnie wybierają fizyczną wizytę w sklepie, aby odebrać produkty. BOPIS / odbiór przy krawężniku jest po prostu niemożliwy bez solidnego systemu POS i zarządzania zapasami. A jeśli myślisz, że BOPIS to tylko gra masowa, pomyśl jeszcze raz. Mali i średni detaliści również mogą to wdrożyć, pod warunkiem, że dysponują odpowiednimi narzędziami. Na przykład niezależny sprzedawca detaliczny Vroman's Bookstore umożliwia kupującym kupowanie artykułów przez Internet i daje im możliwość odbioru przy krawężniku.

sistema de punto de venta

(Źródło: Vroman Bookstore) Zaprezentuj swoje zapasy w innych kanałach Oprócz umożliwienia bezproblemowej sprzedaży w sklepie i za pośrednictwem witryny eCommerce, nowoczesne rozwiązania do zarządzania zapasami mogą również otworzyć inne kanały sprzedaży i marketingu dla Twojej firmy. Niektóre rozwiązania pozwalają na przykład połączyć katalog z Instagramem, dzięki czemu fani i obserwujący mogą przeglądać i robić zakupy w Twoim sklepie bez opuszczania aplikacji. Tymczasem Google umożliwia teraz sprzedawcom stacjonarnym wyświetlanie informacji o ich zapasach w sklepie w profilu Google Moja Firma. Gigant wyszukiwania nabył Pointy, rozwiązanie, które integruje się z systemem punktów sprzedaży i automatycznie wyświetla Twoje zapasy w Google w czasie rzeczywistym. Dzięki temu klienci mogą przeglądać katalog sklepu online, dzięki czemu mogą sprawdzić, czy ma to, czego potrzebują, przed udaniem się do sklepu. Możemy zobaczyć go w akcji w Dingo's, sklepie zoologicznym w Kolorado. Profil firmy Goofy w Google zawiera sekcję „Zobacz, co jest w sklepie”, która umożliwia klientom przeglądanie i przeszukiwanie katalogu sklepu.

sistema de punto de venta

(Kredyt obrazu: Google)

Ostatnie słowa

Konsumenci mają wyższe oczekiwania, a rynek handlu detalicznego jest niezwykle konkurencyjny, więc właściwe przygotowanie zapasów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Na szczęście na rynku dostępnych jest kilka narzędzi, które mogą utrzymać Twoje zapasy w ryzach. Gorąco zachęcamy do zapoznania się z dostępnymi rozwiązaniami i określenia, który system magazynowy i POS najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie.

Inne odczyty