Jak stworzyć cyfrową przestrzeń do pracy

Jak stworzyć cyfrową przestrzeń do pracy
            Debido a que una estrategia de trabajo remoto segura se ha vuelto esencial para la resiliencia empresarial, las organizaciones de TI están pensando cada vez más en crear lugares de trabajo digitales.  Pero eso significa más que habilitar el trabajo remoto a través de VPN, usar verificaciones de identidad e implementar aplicaciones basadas en la nube.
To także zaprojektowanie strategii uwzględniającej potrzeby pracowników, niezależnie od ich lokalizacji, tak aby biznes funkcjonował płynnie. Ponieważ firmy na całym świecie zastanawiają się, jak wygląda miejsce pracy po pandemii, ważne jest, aby zrozumieć różnicę między cyfrowym miejscem pracy a cyfrowym miejscem pracy. Nie jest taki sam. I niezależnie od tego, czy firmy przewidują pełny powrót do biura, w pełni zdalną siłę roboczą, czy też coś pomiędzy, „hybrydowe miejsce pracy”, fundamentalne problemy, przed którymi stoją przy ustalaniu strategii, pozostają takie same. Oto spojrzenie na problemy, z którymi mogą się spotkać firmy.

Definicja cyfrowej przestrzeni pracy

Firmy badawcze IDC i Gartner mają swoje własne definicje cyfrowego miejsca pracy, choć obie zgadzają się, że same decyzje technologiczne nie gwarantują sukcesu. Inne elementy, jeśli nie zostaną wzięte pod uwagę, mogą powodować awarie. Gartner definiuje „cyfrowe miejsce pracy” jako: Strategię biznesową, która wykorzystuje angażujące i intuicyjne środowisko pracy do zwiększania sprawności cyfrowej pracowników: ambicji i umiejętności stosowania technologii w celu zwiększenia możliwości biznesowych. Cyfrowe miejsce pracy i osoby, które nim zarządzają, będą kształtować przyszłość pracy. Definicja cyfrowej przestrzeni roboczej firmy IDC jest bardziej zwięzła: połączone i bezpieczne środowisko pracy, niezależnie od lokalizacji i czasu. W obu przypadkach celem jest zapewnienie pracownikom możliwości (i chęci) korzystania z technologii cyfrowych w swojej pracy, niezależnie od środowiska. Cyfrowy obszar roboczy to nie to samo, co cyfrowy obszar roboczy. Pierwszym z nich jest holistyczne podejście, aby zapewnić środowisko, w którym każdy może współpracować i załatwiać sprawy; ten ostatni koncentruje się wyłącznie na niezbędnych do tego technologiach. Nic dziwnego, że dostawcy technologii chętnie sprzedają swoje produkty jako kompletne rozwiązania dla cyfrowego miejsca pracy. Jednak żaden produkt ani usługa nie oferuje pełnego cyfrowego obszaru roboczego; W tym celu firmy potrzebują różnorodnych narzędzi i procesów połączonych spójną strategią. W kwietniu sojusz 10 dostawców zdefiniował osiem niezbędnych elementów cyfrowej przestrzeni roboczej: wirtualne biura; aplikacje wirtualne; bezpieczne punkty końcowe; narzędzia współpracy; polityka i zarządzanie; analiza, monitorowanie i testy; zarządzanie drukiem; i bezpieczeństwo. Chociaż pozycje te dotyczą tylko technologii, zalecenia stanowią użyteczny punkt wyjścia. Należy jednak pamiętać, że cyfrowe miejsce pracy to połączenie trzech kluczowych elementów: przestrzeni, czy to biura, home office czy przestrzeni współdzielonej; technologia; i Kultury. (CIO.com, siostrzana publikacja IDG, przedstawiła 10 strategicznych kwestii związanych z tworzeniem cyfrowego miejsca pracy, a ta historia Computerworld analizuje podstawowe technologie umożliwiające pracę hybrydową, kluczową część strategii cyfrowego miejsca pracy, którą IT będzie musiało zapewnić). „Organizacje muszą przyjąć holistyczne i zintegrowane podejście, które obejmuje również rozszerzenie, które umożliwia i akceptuje nowe cyfrowe odpowiedniki: sztuczną inteligencję, robotyczną automatyzację procesów (RPA), rzeczywistość rozszerzoną i rzeczywistość wirtualną itp. - oraz kulturę pracy, która promuje zaangażowanie i wzmocnienie pozycji pracowników. dostosowane do umiejętności cyfrowych, oprócz przestrzeni roboczej” — powiedziała Louise Francis, dyrektor ds. badań w IDC.

Cyfrowe miejsce pracy zaczyna się od dobrego hybrydowego środowiska pracy

W 2020 roku pandemia COVID-19 przyspieszyła wdrażanie technologii i sprzętu, które wspierają elastyczne środowisko pracy i pozwalają ludziom pracować z dowolnego miejsca. Pokazało, że nie tylko organizacje mogą polegać na pracownikach pracujących zdalnie, ale firmy muszą być przygotowane na nieprzewidziane zakłócenia. Praca hybrydowa, filar cyfrowej przestrzeni roboczej, powinna być podstawą każdej przyszłej strategii biznesowej, powiedział Francis. „Można powiedzieć, że są pewne stanowiska lub branże, w których praca zdalna jest mniej istotna lub nie jest konieczna ze względu na wymagania związane z przebywaniem na miejscu. W każdym razie refleksja musi być dokonana z punktu widzenia odporności lub ciągłości przedsiębiorstwa. „Innymi słowy, wyjątki nie powinny przeszkadzać w elastyczności potrzebnej do stworzenia cyfrowego miejsca pracy. Dla większości dyrektorów ds. informatyki jasne jest, że hybrydowe miejsca pracy zostaną z nami na stałe” — powiedział Tay, czyniąc tę ​​koncepcję coraz bardziej priorytetową. A technologie muszą zaspokajać potrzeby pracowników, jeśli firmy mają ich zatrzymać.Niedawna ankieta firmy Gartner dotycząca doświadczeń pracowników cyfrowych wykazała, że ​​pracownicy, którzy lubią ich aplikacje i technologie i z nich korzystają, są znacznie bardziej skłonni do pozostania dwa razy dłużej niż ci, którzy nie „t. Częściowo dzieje się tak dlatego, że pandemia COVID-19 ułatwiła zmianę pracy, dzięki przeprowadzaniu wywiadów online i uświadomieniu sobie, że nowa praca może nie wymagać przeprowadzki. Utrudniło to zatrzymanie talentów, powiedział Tay .Niedawne badania firmy Gartner wykazały, że organizacje, które wprowadzają praktyki biurowe do pracowników domowych, takie jak wirtualizacja praktyk na miejscu, dodawanie systemów monitorowania i zwiększanie liczby spotkań, w rzeczywistości pogłębiają zmęczenie pracowników. Ankieta 2021 Hybrid Work Employee Survey przeprowadzona wśród ponad 2,400 pracowników w styczniu 2021 r. wykazała, że ​​pracownicy, którzy spędzają teraz więcej czasu na spotkaniach, są 1,24 razy bardziej narażeni na poczucie wyczerpania emocjonalnego w pracy. Ogólnie rzecz biorąc, zmęczenie wynikające z wdrażania praktyk korporacyjnych w środowiskach pracy zdalnej może obniżyć wydajność o 33%, a prawdopodobieństwo, że pracownicy ci pozostaną z pracodawcą, jest nawet o 54% mniejsze.

Co wziąć pod uwagę planując cyfrową przestrzeń do pracy

Po pierwsze, zapomnij o fizycznym biurze, powiedział Tay, który nie jest przekonany, czy fizyczne biuro ma przyszłość w wielu organizacjach. (I prawdopodobnie odgrywa niewielką rolę w wielu innych.) Doradzał organizacjom IT, aby wybierały technologie, które są elastyczne i łatwe do zintegrowania, aby firmy mogły bardziej elastycznie i łatwo koordynować procesy i narzędzia oraz zarządzać aktualizacjami i innymi czynnościami konserwacyjnymi przy niewielkim lub zerowym wpływie na użytkownika. Ważne jest również doświadczenie użytkownika. Pracownik musi być priorytetem, a działy IT i organizacje muszą brać pod uwagę, jak członkowie personelu pracują, zachowują się i wykorzystują technologię, aby być produktywnymi. Oprócz doświadczenia użytkownika znalezienie sposobów na automatyzację pracy za pomocą RPA może skupić pracowników na bardziej wartościowej i satysfakcjonującej pracy. Pamiętaj, że automatyzacja może być postrzegana jako sposób na zabijanie miejsc pracy (nawet jeśli dane nie są takie złe), co może zaszkodzić morale i zagrozić retencji pracowników. Kluczowym atrybutem cyfrowego miejsca pracy jest to, że musi uwzględniać ciągłe zmiany, powiedział Tay, nie tylko w technologii, ale także w rozwoju umiejętności i procesach. Francis wymienił kilka aspektów cyfrowego miejsca pracy, które IDC uważa za istotne:
<p>Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.</p>