Jak Sega stała się jedną z największych nazw w branży gier komputerowych

Jak Sega stała się jedną z największych nazw w branży gier komputerowych

Kilka dekad temu, gdyby ktoś wspomniał o Sedze, prawdopodobnie pomyślałbyś o szybkim niebieskim jeżu. W latach 90. Sega wywarła wpływ na pokolenie graczy swoimi konsolami, sprzętem do gier i grami. Japońska firma stworzyła jedne z najbardziej wyrafinowanych i kultowych gier ery 8- i 16-bitowej, a szkolne boiska na całym świecie podzieliły się pomiędzy tych, którzy grali na konsolach Sega, i tych, którzy faworyzowali Nintendo. .

Jednak pomimo sukcesu na początku lat 90. nastała era 32-bitów, w której pojawił się nowy konkurent: Sony i jego wszechmocna konsola PlayStation, i rozpoczęła się fortuna Segi. odmówić

Premiera Dreamcasta w 1998 roku pozwoliła firmie Sega wyprodukować najbardziej innowacyjną konsolę wszechczasów, ale to nie wystarczyło, aby odzyskać graczy. Sprzedaż była słaba, a Dreamcast, który wielu ludzi uważa obecnie za wyprzedzający swoje czasy, był ostatnią konsolą domową wypuszczoną przez Segę.

Sega Dreamcast.

Dreamcast była konsolą Segi

(Zdjęcie: przyszłość)

Nie oznaczało to jednak, że Sega porzuciła branżę gier. Zamiast tego stała się firmą opartą na oprogramowaniu, wypuszczającą gry na niemal każdą platformę, nawet te należące do starych wrogów, takich jak Nintendo i Sony.

Tymczasem wydarzyło się coś zaskakującego. Sega stała się jedną z największych nazwisk w branży gier komputerowych.

Jak zatem Sega przeszła od nieudanego producenta konsol do jednego z największych wydawców komputerów PC? W ramach Tygodnia Gier Komputerowych 2019 organizowanego przez LaComparacion rozmawialiśmy o tej znaczącej zmianie z Garym Dale’em, prezesem Sega Europe i Anną Downing, wiceprezes ds. marketingu w Sega Europe.

Kreatywna kontrola

Choć sukces firmy Sega na rynku gier komputerowych nie nastąpił z dnia na dzień, Dale podkreśla punkt zwrotny dla firmy Sega. „Myślę, że początkowe przejęcie Creative Assembly przez Sega Europe w 2005 roku było pierwszą dużą zmianą dla Segi, której udało się pozyskać wiele własności intelektualnej w Total War, a także studio w Creative Assembly, które było właścicielem tego typu własności Komputer o bardzo dużej pojemności.”

Założona w 1987 roku firma Creative Assembly to brytyjski producent gier wideo. Zaczęła używać gier na komputery Amiga i ZX Spectrum w systemie MS-DOS, ale stała się jednym z najbardziej znanych twórców gier na komputery PC, kiedy w 2000 roku zdobyła złoto wraz z wydaniem swojej docenionej przez krytyków gry strategicznej Shogun: Total War.

Ta gra doprowadziła do powstania serii gier Total War, która od tego czasu stała się jedną z najpopularniejszych serii gier na komputery PC.

Wydaje się, że po przejęciu Creative Assembly Sega polubiła budowanie swojego portfolio komputerów osobistych. „Następnie nastąpiło przejęcie Sports Interactive, kolejnego studia gier na komputery PC” – mówi Dale. „Myślę, że w miarę ewolucji tych studiów strategia doprowadziła do dalszej eksploracji tych możliwości. Doprowadziło to również do późniejszego przejęcia Relic w Vancouver i Amplitude w Paryżu. Następnie nabyliśmy studio Black Sea z siedzibą w Sofii z siedzibą w Crytek , która jest obecnie częścią zespołu Creative Assembly.”

(Źródło zdjęcia: Creative Assembly)

Tak więc dzisiejsza Sega ma kilku najbardziej szanowanych twórców gier na PC, a wszystko zaczęło się od przejęcia Creative Assembly i tego, co Sega dzięki temu zyskała.

Jak wyjaśnia Dale, „dzięki początkowemu przejęciu Creative Assembly zaczęliśmy dowiadywać się więcej o sektorze komputerowym, który stał się dużym apetytem dla Sega Europe”. Przejście na podobnie zorientowaną na PC serię na PC jak Total War było naprawdę pouczającym doświadczeniem. doświadczenie dla Segi. „Myślę, że dzięki temu przejęciu” – kontynuuje Dale – „pozwoliło to na lepsze zrozumienie rynku komputerów osobistych, ponieważ wcześniej Sega miała wyraźne doświadczenie w branży konsol”.

„Zaczęliśmy lepiej rozumieć sektor komputerów osobistych, który stał się dużym apetytem dla Sega Europe.”

Gary Dale, prezes Sega Europe

Oczywiście tworzenie gier na PC pod wieloma względami przypomina tworzenie gier na konsole. „Jak w przypadku każdej gry, musisz zrozumieć, w kogo ludzie będą chcieli grać”. A jak tworzyć treści, które im się spodobają? Gdy to zrozumiesz, będziesz współpracować ze studiami pełnymi pasji, które mogą odnieść sukces w tych grach. "

Dale twierdzi, że sukces partnerstwa pomiędzy Sega i Creative Assembly „doprowadził do strategii, którą realizujemy, aby rozwijać i nabywać wysokiej jakości własność intelektualną za pośrednictwem wysokiej jakości studiów. W tym miejscu jesteśmy dzisiaj i takie są nasze plany na przyszłość przyszłość."

Szpital za dwa punkty

(Zdjęcie: Sega)

Zabawa w lekarzy i pielęgniarki

Skoro mowa o obecnej sytuacji Segi, firma ogłosiła na początku tego roku kolejne przejęcie, które jeszcze bardziej wzmacnia jej pozycję dominującego gracza na rynku gier komputerowych, a do rodziny dołącza Two Point Studios.

Choć stosunkowo nowe, założone w 2016 roku Two Point Studios jest kolejnym studiem w rodowodzie gier komputerowych. Został stworzony przez Bena Hymersa, Marka Webleya i Gary'ego Carra. Webley i Carr pracowali dla Bullfrog Productions i Lionhead Studios.

Studia te były odpowiedzialne za niektóre z najsłynniejszych i kultowych gier komputerowych, jakie kiedykolwiek powstały, w tym Theme Park, Theme Hospital i Black & White. W 2017 roku Two Point Studios podpisało współpracę wydawniczą z firmą Sega w celu wyprodukowania gry symulacyjnej, która stała się genialnym Two Point Hospital, duchowym następcą Theme Hospital.

Jak zatem doszło do tego partnerstwa? „W ramach operacji Sega Europe UK mamy grupę o nazwie Search Light”, mówi Dale, „która rozwija relacje ze stronami trzecimi w formie inkubacji. Relację z Two Point Studios nawiązał nasz zespół Search Light. I jest ona szyta na miarę As relacje zacieśniły się, kiedy wspólnie wypuściliśmy produkt, kolejnym logicznym krokiem dla zespołu Two Point i dla nas było przejęcie studia i zintegrowanie Two Point z rodziną Sega Europe.”

Przejęcie Creative Assembly przez firmę Sega i jej relacje z Two Point Studios odbiły się szerokim echem. Obydwa studia skupiają się głównie na komputerach PC, choć Dale upiera się, że nie musi to oznaczać, że Two Point Studios w przyszłości skupi się po prostu na grach na PC.

Nad czym zatem pracuje zespół w związku z wysyłką do szpitala Two Point Hospital? „Obecnie pracują nad kilkoma projektami” – ujawnia Dale – „a jednym z nich jest kontynuacja wsparcia w szpitalu Two Point. Spotkaliśmy się z dobrym odzewem ze strony społeczności i nadal będziemy ją wspierać”.

„Chętnie poznamy wszystkich nowych twórców zainteresowanych tworzeniem nowych, ekscytujących gier”.

Gary'ego Dale'a

Świeć reflektorem

Relację Segi z Two Point Studios stworzył zespół Search Light. Ale jak to działa?

„Grupa Search Light aktywnie poszukuje spotkań z zespołami z całego świata, których pasją jest tworzenie określonych typów gier” – mówi Dale.

„Znamy wielu ludzi i dzięki temu szukamy bardzo konkretnych relacji. W idealnym świecie te relacje będą układać się w długoterminową umowę z firmą. Dlatego jesteśmy gotowi spotkać się ze wszystkimi nowymi deweloperami zainteresowanymi tworzeniem nowych, wyjątkowych Gry."

Sega ogłosiła gry dla usługi przesyłania strumieniowego Google Stadia

Sega ogłosiła gry dla usługi przesyłania strumieniowego Google Stadia

(Kredyt obrazu: Google)

Gry na PC zmieniają się, podobnie jak Sega

To z pewnością ekscytujący czas dla gier komputerowych, a wraz z coraz potężniejszym sprzętem w połączeniu z uruchomieniem nowych usług strumieniowania gier wygląda na to, że może nastąpić rewolucja w grach komputerowych - a Sega jest na to gotowa.

„To niezwykle ekscytujący czas” – mówi Downing. „Niedawno ogłosiliśmy, że Football Manager 2020 będzie dostępny na Google Stadia i zapowiedzieliśmy Football Manager 19 dla Microsoft Xbox Game Pass”. Mamy naprawdę ekscytujący czas, i to z pewnością dla rynku komputerowego. "

Według Downinga szczególnie ekscytujące dla firmy Sega jest to, że nowe usługi strumieniowego przesyłania gier pozwalają wydawcom udostępniać swoje gry osobom, które być może nie miały wcześniej możliwości ich przeczytania. „Otwiera się przed nami wiele wspaniałych możliwości. Możemy dotrzeć do konsumentów tam, gdzie potencjalnie nigdy wcześniej nie mieliśmy takiej możliwości”.

„To bardzo ekscytujący czas, z pewnością dla rynku komputerowego”.

Anna Downing, wiceprezes ds. marketingu

Porter Football Manager 19 w ramach Xbox Game Pass na PC, usługi subskrypcyjnej Microsoftu, wydaje się dużym sukcesem zarówno Microsoftu, jak i Segi, ze względu na popularność serii i szybki rozwój usługi Microsoftu, co budzi aplauz graczy i krytycy ze względu na wartość, jaką oferuje, dzięki jednej miesięcznej opłacie abonenci mają dostęp do setek gier na PC, o ile wykupią subskrypcję. Może to naprawdę zmienić sposób, w jaki gracze PC płacą za swoje gry i grają w nie.

Downing zgadza się. „Zdecydowanie tak. Myślę, że Microsoft przedstawił fantastyczną ofertę. Zatem, wiesz, im więcej osób może dołączyć, myślę, że to naprawdę przygotowuje ich na przyszłość. I tak jak powiedziałem, mam nadzieję, że otworzy to możliwości dla dotrzeć do szerszego grona odbiorców i nowych konsumentów.”

Football Manager to świetna seria na PC

Football Manager to świetna seria na PC

(Zdjęcie: Sega)

Downing przez 11 lat pracowała nad Soccer Managerem, który opisuje jako „fenomenalną franczyzę”, i odkryła, jak bardzo docenia zaangażowanie firmy Sega w franczyzę, a jednocześnie na tym skorzystali jej fani. dla firmy i graczy. .

Jest to coś, co Sega zauważyła także w przypadku swojej innej dużej serii gier na komputery PC, Total War, która wydaje się być coraz lepsza z każdą nową wersją. „Ponownie jest to po prostu bardzo popularna marka” – zauważa Dale. „Mamy bardzo silną publiczność na całym świecie, która ma tę grę. Ponadto różne typy iteracji, które publikujemy, zawsze spotykają się z bardzo dobrym przyjęciem”. Właśnie wydaliśmy Total War Three Kingdoms i jest to jedno z najlepszych wydań, jakie mieliśmy w grze Total War. "

„Tak, sprzedaliśmy milion sztuk na początku cyklu życia” – mówi Downing. „Przed obecną premierą była to najczęściej zamawiana przez nas gra Total War w przedsprzedaży. A kiedy gra została wydana, dynamika nie ustaje”.

Tym, co jest szczególnie godne uwagi w Total War, jest jego globalny urok. „Zaobserwowaliśmy fantastyczną sprzedaż, głównie na rynku azjatyckim” – mówi Downing, ponieważ zawartość gry naprawdę odbiła się szerokim echem na tych terytoriach.

(Zdjęcie: przyszłość)

PC kontra konsole

Nie ma wątpliwości, że przejście firmy Sega na gry na komputery PC było niesamowitym sukcesem, ale czy zauważyłeś jakieś wyjątkowe możliwości – lub problemy – porównując rynek gier na komputery PC z rynkiem konsol?

„To dobre pytanie” – mówi Dale. „Na niektórych poziomach działają one inaczej, jeśli chodzi o relację z pierwszym użytkownikiem po stronie konsoli i w przypadku bardziej otwartej platformy na komputery PC. Ale jeśli chodzi o to, jak użytkownicy reagują na treści wysokiej jakości, co jest ważniejsze dla z nami, tworzenie dobrej gry na konsolę lub świetny komputer PC, to jest to samo.”

To ma sens. Nikt nie chce grać w złą grę. Gracze na PC i konsole mają jedną wspólną cechę: kochają gry. „Przede wszystkim musisz pomyśleć o użytkowniku” – kontynuuje Dale – „i o tym, jak zareaguje na to, co zrobisz. Zatem na jednym poziomie istnieją różnice między tymi dwoma rynkami, ale na niektórych poziomach są też duże podobieństwa.”

Kolejną rzeczą, która łączy gry na PC i konsole, jest to, że jesteś pełen pasji, mówisz głośno i mówisz ci, kiedy gra im się podoba, a kiedy jej nienawidzą.

Dale sugeruje również, że widzimy coraz większe rozmycie między konsolami a grami konsolowymi. „Teraz widzisz wiele gier, które będą dostępne na wszystkich platformach. Istnieje wiele przykładów gier, które moglibyśmy stworzyć na PC, a następnie na konsoli lub na konsoli, a następnie na PC. Albo mieli jednoczesną wersję na wiele platform.”

Jak podkreśla Downing, dobrym przykładem jest Football Manager. Chociaż tradycyjnie uważano ją za grę na komputery PC, „w ciągu ostatnich dwóch lat mogliśmy także opublikować tytuł na Nintendo Switch”, dając firmie Sega „możliwość ewolucji gry”. gra dla publiczności.”

Nie oznacza to jednak, że na PC nie zobaczymy już więcej gier ekskluzywnych firmy Sega. Weźmy na przykład Total War, grę głęboko strategiczną. „Obecnie odkrywamy” – mówi Dale – „to fakt, że w Total War, grze strategicznej czasu rzeczywistego, PC jest miejscem, w którym chcesz grać”.

Wygląda również na to, że Sega wnosi swoją wiedzę konsolową do gier na PC. Nie powinniśmy myśleć, że świetne kinowe gry są dziś dostępne tylko na konsolach. „Z wizualnego punktu widzenia otrzymaliśmy fantastyczne opinie na temat przeniesienia Total War na wyższy poziom pod względem efektu wizualnego i wydajności. Nie sądzę więc, że wrażenia z dużego ekranu będą ograniczone do konsol”.

Wygląda na to, że dzięki usługom przesyłania strumieniowego, takim jak Stadia i GeForce Now, coraz większa liczba osób będzie grać w gry komputerowe na dużych telewizorach. A mając na czele firmy takie jak Sega, mogliśmy zobaczyć przyszłe idealne mariaż gier na PC i konsole: wspaniałe połączenie głębi, strategii i głupoty.

Witamy na Tygodniu Gier Komputerowych LaComparacion 2019. Świętujemy najpotężniejszą na świecie platformę do gier szczegółowymi artykułami, ekskluzywnymi wywiadami i niezbędnymi przewodnikami po zakupach, które przedstawiają wszystkie oferowane przez Ciebie gry na PC. Odwiedź naszą stronę Computer Game Week 2019, aby zobaczyć wszystkie nasze relacje w jednym miejscu.