Jak nakręciłem wirusowy film Tesli Gigafactory moim dronem FPV?

Jak nakręciłem wirusowy film Tesli Gigafactory moim dronem FPV?

Może to być pragnienie wolności jako ptak po zamknięciu, ale drony FPV (widok z pierwszej osoby) mają swój moment. W ciągu ostatnich dwóch lat widzieliśmy kilka filmów FPV, które stały się wirusowe, od wiaduktów nad kręgielnią (otwiera się w nowej karcie) po nurkowania w Angel Falls (otwiera się w nowej karcie) po niesamowitą wycieczkę po Gigafactory Tesli w Berlinie w tym tygodniu.

Drony FPV są znane ze swojej zwinności, ale tym, co odróżnia Tesla Video od innych ostatnich sukcesów, jest autentyczne poczucie zagrożenia. Podczas trzyminutowego filmu (poniżej) przechodzisz przez maszyny „Giga Press” i doświadczasz prawdziwego wrażenia lotu w żywej, oddychającej fabryce.

Więc jak dokładnie tworzysz taki film? Spotkaliśmy się z jego twórcą, Ferdinandem Wolfem, aby dowiedzieć się, co wpłynęło na stworzenie tej wycieczki w kształcie sokoła po obiekcie science-fiction Tesli, Giga Berlin.

Oczywiście, aby wykonać niektóre z tych ruchów, potrzebujesz umiejętności edycji FPV i czarnego pasa, coś, co Ferdinand Wolf zyskał dzięki rolom w filmowcach lotniczych Skynamic i królu dronów DJI. Ale zapytaliśmy go również, jak zdobył odznaki FPV i jak możesz rozpocząć własną podróż FPV.

Powrót do ustawień fabrycznych

Złożoność filmu Tesla Giga Factory dała nam przebłyski misternie skonstruowanych replik modeli, takich jak plac ze sklejki doktora Emmetta Browna w Powrót do przyszłości i wieże formularzy oceny ryzyka. Ale rzeczywistość była znacznie prostsza.

„Mieliśmy dzień rekonesansu, sprawdziliśmy różne lokalizacje i wykonaliśmy już kilka lotów testowych” – wyjaśnia Ferdinand Wolf.

„Następnie na miejscu zaplanowaliśmy zdjęcia, a nie bieganie i strzelanie, co było możliwe tylko dzięki niesamowitemu wsparciu wszystkich w Tesla Gigafactory. Wszyscy byli bardzo pomocni i starali się nam pomóc w miarę możliwości w zrobieniu zdjęć”. dodaje.

Elon Musk pozdrawia małego drona FPV

Elon Musk wita drona w nowej fabryce Tesli Giga w Berlinie. (Źródło zdjęcia: Ferdinand Wolf)

Oczywiście, przed próbą strzałów na prasach hydraulicznych typu Terminator potrzebne były szeroko zakrojone badania.

„Ponieważ niektórych z tych ujęć nigdy wcześniej nie robiono, np. przelot przez prasę Giga i maszynę do tłoczenia, musieliśmy dowiedzieć się, jak działają te maszyny i gdzie możemy latać, nie narażając maszyn i dronów” – wyjaśnia.

Więc które drony postawiły na szali swoje życie w imię niesamowitego materiału FPV? Ferdinand Wolf używał dwóch rodzajów dronów; jeden do filmów wnętrza, a drugi do ujęć z zewnątrz instalacji.

Drony Cinewhoop FPV na stole obok kontrolera w fabryce Tesla Giga w Berlinie

Konfiguracja drona FPV obejmuje 2,5-calowe drony Cinewhoop i pilot zdalnego sterowania Radiomaster TX16s. (Źródło zdjęcia: Przyszłość)

Wewnątrz Giga Factory potrzebny był mały, zwinny zestaw, więc film został nakręcony za pomocą drona o nazwie „Cinewhoop” z 2,5-calowymi śmigłami. Drony Cinewhoop to podzbiór dronów FPV, które są małe, stabilne i dzięki chronionym śmigłom idealnie nadają się do filmowania materiałów kinowych z ludźmi i nieco przerażającymi maszynami.

Pilotowanie drona często przypomina grę w Super Mario, w której musisz synchronizować skoki i doskoki, aby ominąć przeszkody.

Fernando Wolf ze Skynamic

Ale w przeciwieństwie do DJI FPV, tego typu drony są niestandardowymi konfiguracjami, a nie gotowymi do użycia. W tym przypadku dron został sparowany z cyfrowym systemem FPV DJI/Caddx Vista, ExpressLRS Link do sterowania radiowego, pilotem Radiomaster TX16s, kontrolerem lotu BetaFPV (z oprogramowaniem Betaflight 4.2) i co najważniejsze, goglami DJI FPV V2.

To właśnie ten zestaw słuchawkowy, który daje pilotowi widok na samolot, odróżnia drony FPV od tradycyjnych dronów i pozwala na manewry podobne do tych, które można zobaczyć na filmie Tesli.

Mężczyzna z dronem FPV z zestawem słuchawkowym

Piloci dronów FPV używają zestawów słuchawkowych, takich jak gogle DJI FPV, aby uzyskać podgląd na żywo na pokładzie drona. (Źródło zdjęcia: Skynamic)

Kolejną istotną częścią większości dronów FPV jest tzw. „naked” GoPro. Oznacza to, że stał się przestarzały i zredukowany do najbardziej podstawowych cech.

Po wyjęciu ekranu, baterii i innych części telefon jest umieszczany w niestandardowym etui, aby był jak najlżejszy. Jak powiedział nam Ferdinand Wolf, „cały dron waży niecałe 250 g”.

Mario o wysokie stawki

To konfiguracja, ale co było najtrudniejszą częścią kręcenia? „Największym wyzwaniem w przypadku takich ujęć jest przede wszystkim znalezienie odpowiedniego momentu” – mówi Ferdinand Wolf. „Zwłaszcza gdy pracujesz nad dłuższymi ujęciami, w których ludzie lub maszyny wykonują różne czynności, które kończą się choreografią”.

„W Gigafactory często nie mieliśmy kontroli nad maszynami i musieliśmy czekać i obserwować, jak działają, aby móc odpowiednio zaplanować lot, co w tym przypadku dotyczyło ramion robotów i różnych maszyn” – dodaje -El.

Oznaczało to, że latanie było jak w platformówce z najwyższej półki. „Latanie dronem często przypomina grę Super Mario, w której musisz mierzyć czas skoków i biegów, aby unikać przeszkód, którymi w tym przypadku były ramiona robota i różne maszyny” – wyjaśnia. .

Obraz 1 z 3

Zbudowany maszynowo samochód Tesla w fabryce Giga

Film Tesla Giga Factory pokazuje tworzenie Tesli Model Y. (Źródło zdjęcia: Skynamic) Zdjęcie 2 z 3

Zbudowany maszynowo samochód Tesla w fabryce Giga

(Źródło zdjęcia: Skynamic)Zdjęcie 3 z 3

Zbudowany maszynowo samochód Tesla w fabryce Giga

(Źródło zdjęcia: Skynamic)

Czy jest jakaś część filmu, z której jesteś dumny? „Myślę, że wczesne przelatywanie przez maszynę stemplującą było wyjątkowe, ponieważ nigdy wcześniej tego nie robiono”, mówi. „Wyczucie czasu było absolutnie kluczowe, ponieważ nie było miejsca na błędy, a nawet mały błąd pilota mógł uszkodzić (bardzo kosztowną) maszynę i zatrzymać produkcję”, mówi.

Pomimo niebezpieczeństw, żadne drony ani Tesla nie ucierpiały podczas kręcenia tego filmu. „Stawka była wysoka i mogłem dwukrotnie przelecieć przez maszyny bez kontaktu z maszyną i bez popełniania błędów”, mówi Ferdinand Wolf.

Dwie osoby patrzące na monitor wideo.

Dostępny był monitor, który pomógł przejrzeć materiał z drona FPV. (Źródło zdjęcia: Skynamic)

Ponieważ drony FPV nie mają czujników unikania przeszkód, które widzieliśmy w dronach konsumenckich, takich jak DJI, Autel i Skydio, należy zachować szczególną ostrożność podczas zmiany biegu na wsteczny.

„Część występu w Giga Press była trudna, ponieważ wymagała lotu do tyłu, co trzeba robić na ślepo, ponieważ z tyłu drona FPV nie ma kamer ani czujników” – wyjaśnia. .

latać mocno

Oczywiście potrzeba trochę praktyki, aby dojść do punktu, w którym Elon Musk jest szczęśliwy, że możesz latać dronem wokół jego wartej 5 miliardów euro fabryki Tesli, więc jak Ferdinand Wolf dostał się do dronów FPV?

„Zacząłem latać zdalnie sterowanymi samolotami i helikopterami w wieku 12 lat, więc robię to już prawie 30 lat” – mówi.

Obraz 1 z 3

Zbudowany maszynowo samochód Tesla w fabryce Giga

Ważnym elementem filmu jest fotogeniczność nowej fabryki Tesli Giga. (Źródło zdjęcia: Skynamic)Zdjęcie 2 z 3

Zbudowany maszynowo samochód Tesla w fabryce Giga

(Źródło zdjęcia: Skynamic)Zdjęcie 3 z 3

Zbudowany maszynowo samochód Tesla w fabryce Giga

(Źródło zdjęcia: Skynamic)

„Kiedy na rynku pojawiły się drony, od razu się wciągnąłem i kupiłem pierwszego DJI Phantoma. Później przerzuciłem się na większe zestawy dronów, wyposażone w kamery filmowe i drony FPV, aby kręcić filmy komercyjne z moją firmą Skynamic” – dodaje.

Konfiguracja (zdjęcia wnętrz)

Drony Cinewhoop FPV na stole obok kontrolera w fabryce Tesla Giga w Berlinie

(Zdjęcie: przyszłość)

Dron Cinewhoop (2,5 cala)
„Naga” kamera GoPro
Cyfrowy system FPV DJI/Caddx Vista
Gogle DJI FPV V2
Łącze ExpressLRS (do sterowania radiowego)
Kontroler Radiomaster TX16s
Kontroler lotu BetaFPV

Takie filmy prawdopodobnie wzbudzą zainteresowanie wśród początkujących filmowców. Jak początkujący powinni zanurzyć się w nieco onieśmielającym świecie FPV? „Trzeba ciężko trenować i ćwiczyć latanie niemal codziennie, aby nabrać rutyny i pewności siebie potrzebnej do latania w takich warunkach” – mówi.

Na szczęście można to zrobić bez wydawania fortuny. „Symulatory FPV to dobry początek” – mówi. „Ponadto należy całkowicie zapoznać się ze swoim sprzętem i wiedzieć wszystko o aparatach, fotografowaniu i filmowaniu” – dodaje.

Jeśli istnieje jedna uniwersalna zasada dla sztuk wizualnych, czy to tradycyjna fotografia, czy najnowocześniejsze wideo FPV, to jest to ta druga. Znajomość zestawu oznacza, że ​​nie będzie on przeszkadzał Twoim kreatywnym pomysłom, a jak pokazuje ten film Tesli, w dzisiejszych czasach nawet niebo nie jest granicą, jeśli chodzi o filmowanie z powietrza.