Jak Meta poradzi sobie z dawką Apple Reality?

Jak Meta poradzi sobie z dawką Apple Reality?

Oto, co myślimy, że wiemy: Apple przygotowuje się do zaprezentowania swojego urządzenia do rzeczywistości mieszanej pierwszej generacji po latach rozwoju (i spekulacji). Meta jest zdenerwowana konkurencją i próbuje teraz zadać kilka ciosów, zanim jego konkurent wejdzie na ring.

Gotowy do podróży

Dlatego dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg skrytykował swojego konkurenta w Meta Connect. W ten sposób firma próbuje pozycjonować się jako mistrz otwartego metaświata. „Głęboko wierzę, że otwarty, interoperacyjny metaświat stworzony przez wielu różnych programistów i firmy będzie lepszy dla wszystkich” – powiedział.

Przypomina mi to argumenty użyte przez Google, gdy wprowadził Androida, i jestem dość rozbawiony, że Apple przeżywa gwałtowny wzrost sprzedaży komputerów PC, mimo że liczba przełączników z Androida na iPhone'a najwyraźniej rośnie.

Otwarte podejście Zuckerberga przypomina mi również rodzaj partnerstw, jakie Microsoft miał z innymi, dopóki nie wkroczyły organy antymonopolowe, aby ograniczyć jego kontrolę nad rynkiem komputerów osobistych. W tamtych czasach rynek komputerów PC był otwarty tak długo, jak robiłeś to, co ci kazano.

Dodaj kilka danych dotyczących zadowolenia klientów, a prawdopodobnie mógłbyś przedstawić argument na poparcie idei, że koncepcja otwartości często okazuje się lepsza dla wszystkich poza konsumentami.

Choć przedstawienie takiego stanowiska prawdopodobnie postawiłoby go w sprzeczności z ideologami wolnego rynku, prawdopodobnie zyskałby poparcie Steve'a Jobsa, który kiedyś powiedział: „Wierzymy, że otwarcie kontra zamknięcie to tylko zasłona dymna mająca na celu ukrycie prawdziwego problemu. brzmi: Co jest najlepsze dla klienta?

Jak będziesz wyglądać z Meta w sobie?

Zuckerberg pokazał także zestaw słuchawkowy Quest Pro firmy Meta za 1,499 dolarów, czyli jego najnowszy system do doświadczeń AR/VR. Dlatego rozmawiając z Benem Thompsonem ze Stratechery, mówił o Apple. Zasugerował, że Apple będzie pobierać „jak najwięcej” za wciąż niezapowiedziany i niepotwierdzony zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej.

Co ciekawe, Zuckerberg twierdził wcześniej, że Apple nie ma ekosystemu do obsługi swoich słuchawek. Masz prawo do swojej opinii, ale wydaje się to dość pogmatwaną rzeczywistością, biorąc pod uwagę ogromną armię niezależnych programistów Apple i bogaty wybór interfejsów API dla programistów dla AR i powiązanych doświadczeń.

Master Meta skrytykował także podział przychodów Apple w proporcji 30/70 (a właściwie 15/85) z twórcami App Store. W rzeczywistości jest tak krytyczny, że podobno przygotowuje się do obciążenia twórców aplikacji Meta AR nawet 47,5% rabatem, co wydaje się w najlepszym razie „logicznie niespójne”.

Zuckerberg zaszedł dość daleko w swoich poszukiwaniach. Między innymi mówi, że pozwala korzystać z wirtualnej przestrzeni roboczej w głowie. Prawdopodobnie nie będziesz chciał jej używać przez długi czas, ponieważ armia amerykańska ostrzega, że ​​długotrwałe używanie tych technologii w działaniach wojskowych naraża żołnierzy na bóle głowy, przemęczenie oczu i nudności.

Nudności są przewidywalne. W 1794 roku młoda brytyjska królowa Charlotte musiała wybiec z rotundy Leicester Square, gdzie dostępne były pierwsze doświadczenia w wirtualnej rzeczywistości, gdy poczuła nudności. Chociaż wątpliwe jest, aby system odczytywał wtedy również jego emocje lub śledził ruchy jego twarzy, prawdopodobnie po to, by sprzedać dane o jego reakcjach emocjonalnych reklamodawcom.

Gotowy, jeśli nadszedł czas na walkę

O ile nie przeoczyłem notatki, wszyscy wiemy, że model biznesowy Meta wymaga, aby jej użytkownicy stali się bogato zarabiającą otwartą książką. Z pewnością jest to część biznesplanu Meta z jego zadaniami, więc chce je sprzedać jak najwięcej.

„Będziemy budować najlepszy sprzęt na rynku i zasadniczo będziemy go sprzedawać po osiągnięciu progu rentowności, a w niektórych przypadkach najwyraźniej powiedział Zuckerberg.

Wiemy, że Apple i Meta nie dogadują się. Od lat prezes Apple, Tim Cook, ostrzegał przed modelem biznesowym stosowanym przez Meta, a jego kampania prywatności może jeszcze oferować bardziej prywatny i kreatywny model reklamy online. Apple wprowadził nawet zmiany pro-prywatności na swoich platformach, które wydają się negatywnie wpływać na wyniki Meta.

Ale próbując zniekształcić rzeczywistość, aby zmienić Apple w chciwą i kontrolującą firmę, jednocześnie sugerując otwarcie własnych mistrzów, myślę, że szef Meta posunął się do zniekształcenia rzeczywistości zbyt daleko. Myślę, że te argumenty obnażają słabość Meta, gdy Apple przygotowuje się do dołączenia do niego w ringu.

Te argumenty nie ochronią firmy niezwiązanej z VR, że gdy Apple w końcu dołączy do walki, po udzieleniu Meta darmowych zwodów, to Apple zada kolejny cios.

Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.