Jak liderzy biznesu mogą zdalnie zarządzać swoimi zespołami

Jak liderzy biznesu mogą zdalnie zarządzać swoimi zespołami

„Status quo” nie jest już opcją. Ponieważ pandemia COVID-19 agresywnie rozprzestrzeniła się na całym świecie, wszyscy próbujemy dostosować się do ciągle zmieniającej się sytuacji. Ponieważ szkoły i miejsca pracy są zamykane, a samoizolacja staje się preferowaną, jeśli nie obowiązkową ramą, dalsze działania są trudne, ale absolutnie konieczne, aby poradzić sobie z pandemią. Musimy przygotować się na tu i teraz, ale z drugiej strony patrzeć w przyszłość, w której organizacje każdej wielkości i ze wszystkich sektorów będą mogły nadal pracować zdalnie.

O autorze Spencer Pitts, główny technolog cyfrowej przestrzeni roboczej VMware. Dla wielu firm ostatnie dwa tygodnie były chaotyczne. Kontynuując zaspokajanie potrzeb klientów, jednocześnie wypełniając swój obowiązek opieki nad personelem, wielu zgodziło się na masową pracę zdalną. Ale nawet to nie wystarcza niektórym firmom, które muszą całkowicie przemyśleć swój biznesowy model operacyjny, aby przetrwać. To może wydawać się przytłaczające. A tym bardziej, gdy firmy i ich kierownictwo IT muszą podejmować decyzje w ciągu godzin, dni i tygodni, co w innych okolicznościach mogłoby zająć rok planowania.

Dzień pierwszy: podstawy nowej normalności.

Każda organizacja będzie miała swój własny punkt wyjścia, ale bezpieczeństwo i dobre samopoczucie personelu będą i powinny być priorytetem. Dla tych, którzy są przyzwyczajeni i cenią sobie konwencjonalne życie biurowe i stałe tempo interakcji społecznych w biurze, przejście na pracę zdalną ze względu na dystans społeczny może mieć zaskakujący wpływ, nawet jeśli stosunkowo niewielki, na samopoczucie psychiczne. Komunikacja jest niezbędna, więc zachęcanie do „wirtualnych przerw” w godzinach pracy w celu zachęcenia do współpracy i stworzenia bardziej komfortowego środowiska pracy lub specjalny kanał „chłodnicy wody” w celu zachęcenia do czatowania podczas przerw będzie kluczowe. od czasu do czasu przez kilka następnych miesięcy chodzi o dostęp do narzędzi pracy. Możliwość zapewnienia całkowicie prostego sposobu zapewniania dostępu do aplikacji i usług biznesowych oraz zapewnienia, że ​​użytkownicy mogą to robić na każdym posiadanym przez siebie komputerze; bezpiecznie. Oznacza to wybór podejścia, które zapewnia bezpieczny i prosty dostęp do narzędzi, których potrzebują pracownicy, niezależnie od urządzenia. Musi to być w stanie ewoluować wraz z sytuacją globalną; Pod względem technologicznym oznacza to brak blokady, z możliwością ewolucji, gdy pierwsze dwa tygodnie zamieniają się w pierwszy miesiąc i dłużej. Mówiąc najprościej, jest to możliwe tylko za pomocą oprogramowania. Firmy, które potrafią szybko się dostosować, to te, które nadal będą działać wydajnie, co oznacza, że ​​nie muszą być idealne. Ważniejsze jest, aby po stworzeniu cyfrowej przestrzeni roboczej możliwie szybko zidentyfikować kluczowych ludzi i narzędzia, których potrzebują. Po wdrożeniu reszta działalności i mniej krytyczne usługi mogą być zintegrowane z platformą w miarę jej rozwoju.

Tydzień pierwszy: Pięć priorytetów do ustalenia teraz

Szybka i bezpieczna instalacja Twoich pracowników, gdy biuro nie jest już opcją, jest kwestią priorytetową. Możemy podsumować to w pięciu kluczowych krokach, które naszym zdaniem firmy mogą podjąć, aby stworzyć podstawy do bezpiecznego zapewnienia ciągłości operacyjnej, zarówno natychmiast, jak i w miarę rozwoju sytuacji. Po pierwsze, pracodawcy muszą zdefiniować zasady i granice, a zespoły HR i IT współpracują ze sobą, aby stworzyć procesy chroniące ludzi i firmy. Niewiele zespołów IT będzie miało czas lub zasoby, aby zastanowić się, kto potrzebuje dostępu do jakiej aplikacji lub plików, o które ma poprosić użytkownik. Ten model samoobsługi może pomóc określić, czy każdy użytkownik ma odpowiedni poziom bezpieczeństwa, aby uzyskać dostęp do potrzebnych mu narzędzi i aplikacji. Posiadanie odpowiedniego dostępu do usług zdalnych to punkt wyjścia – dla niektórych pracowników jest to świetne rozwiązanie, ale inni będą potrzebować laptopa i kontynuować pracę jak w biurze z połączeniem internetowym. Do tego potrzebny jest poziom rządu. W pośpiechu w przenoszeniu pracowników może pojawić się presja na wdrażanie nowych narzędzi bez należytego uwzględnienia implikacji, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa na początku lub w nadchodzących miesiącach. Jeśli bezpieczeństwo nie leży na sercu, reszta staje się zerowa. Zagrożenia bezpieczeństwa nie znikną w tym czasie. Niezbędne są również umiejętności współpracy i komunikacji, zarówno z punktu widzenia ciągłości działania, jak i zachowania kultury korporacyjnej. Wreszcie króluje prostota. Potrzebujesz jednego punktu dostępu do wszystkich zadań — przy minimalnym wysiłku i wiedzy technicznej, aby pracownicy mogli uzyskać to, czego potrzebują do wykonywania swoich zadań, niezależnie od urządzenia lub lokalizacji. Dzięki natychmiastowemu dostępowi do pełnego zestawu aplikacji biznesowych z jednym przejrzystym połączeniem ze wszystkimi aplikacjami w razie potrzeby, w zależności od funkcji stanowiska. Intrinsic Zero Trust Security zapewnia, że ​​zgodność i ryzyko są brane pod uwagę przed przyznaniem dostępu do aplikacji, chroniąc w ten sposób infrastrukturę IT i dane. Oprogramowanie do cyfrowej przestrzeni roboczej może umożliwić pracownikom produktywność od pierwszego dnia na wybranych przez nich urządzeniach.

Od pierwszych tygodni do kolejnych miesięcy

Mając te priorytety na uwadze przy wdrażaniu rozwiązania cyfrowego obszaru roboczego, organizacje położą fundament, na którym będą mogły nadal działać. Oznacza to, że w najbliższych tygodniach doraźny wymóg pracy zdalnej zostanie zastąpiony koniecznością sformalizowania przepisów. W miarę jak pracownicy będą lepiej poznawać swoją nową codzienność, firmy będą miały okazję postrzegać to, co dotychczas stanowiło wyzwanie, jako szansę i zobaczyć, w jaki sposób mogą czerpać korzyści z posiadania rozproszonych i połączonych zespołów.

Dla wszystkich pracowników, nie tylko w biurze

Należy również pamiętać, że dyskusje na temat elastycznej pracy opartej na lokalizacji koncentrują się głównie na pracownikach biurowych, ale dla wielu firm ten segment pracowników jest tylko jednym z wielu. swojej siły roboczej. Początkowo dla osób na pierwszej linii frontu brak możliwości pracy ma poważne konsekwencje ekonomiczne. Oprócz korzystania z cyfrowych przestrzeni roboczych w celu utrzymania zaangażowania tych pracowników w działalność biznesową, po ponownym otwarciu oddziałów pracownicy mogą zostać przeniesieni w teren dzięki narzędziom cyfrowym i dostępowi, aby oferować firmom zróżnicowany poziom usług i doświadczenia. a obecna rzeczywistość pilnych potrzeb sprawia, że ​​jest to możliwe. To trudne czasy dla każdej transakcji biznesowej. Możliwość zapewnienia pracownikom i klientom poczucia ciągłości przychodzi natychmiast po tym, aby zapewnić im bezpieczeństwo. W miarę jak firmy poszukują sposobów na zrównoważenie tych dwóch aspektów, znaczenie telepracy zyskuje na znaczeniu. Wszystkie firmy stoją w obliczu znacznej niepewności, dlatego ważne jest, aby decyzje, które podejmują teraz, oraz sposób, w jaki konfigurują swoją organizację do pracy w zdecentralizowanym systemie zewnętrznym, stanowiły podstawę wszystkiego. która nas czeka i daje szansę na przyszłość. spróbuj też. Oznacza to cyfrowe miejsce pracy, które zapewnia bezpieczny dostęp do aplikacji i usług, których potrzebują pracownicy, niezależnie od urządzenia i lokalizacji.