SEO to znacznie więcej niż optymalizacja słów kluczowych i budowanie linków. Właściciele witryn mogą zrobić wiele innych rzeczy, które znacząco wpływają na pozycję ich witryny w wynikach wyszukiwania. Wybór odpowiedniej firmy hostingowej i odpowiednie zaprojektowanie witryny internetowej może znacznie zwiększyć ruch. To w jaki sposób.
Doświadczenie użytkownika przewyższa wszystko
W branży SEO istnieje koncepcja, która koncentruje się na szybkości ładowania strony: im szybciej, tym lepiej. Chociaż prawdą jest, że Twoja witryna internetowa powinna ładować się szybko, prędkość nie jest jedynym celem. Ostatecznie SEO dotyczy użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i tego, czy Twoja witryna rzeczywiście spełnia pokładane w niej nadzieje. Czy gość zobaczył to, czego chciał? Czy szybko załadowano właściwe rzeczy? Odwiedzający Twoją witrynę powinni szybko zobaczyć główną treść witryny. Ładowanie niektórych treści pomocniczych może zająć więcej czasu, jest to w porządku. Jest to koncepcja zwana First Significant Paint, która ma wpływ na ranking Twojej witryny, ponieważ sprawia, że odwiedzający są zadowoleni, a Google to lubi. Tak więc, podczas gdy proces ładowania naszej strony może zająć trzy sekundy, Twoi odwiedzający mogą zobaczyć całą znaczącą treść w ciągu półtorej sekundy. W rzeczywistości elementy, których ładowanie trwa dłużej, nie są niezbędne dla bezpośredniego doświadczenia odwiedzającego. Czasami na przykład piksel Facebooka ładuje się bardzo późno. Lub piksel śledzący zostanie załadowany później. I idzie idealnie. Z punktu widzenia użytkownika czas ładowania nadal wynosił niecałe 2 sekundy. Gdy użytkownik znajdzie się na Twojej witrynie, bardzo ważne jest jej utrzymanie. Jeśli Google widzi, że użytkownicy wchodzą na tę stronę, a następnie natychmiast po niej wracają w określonym czasie, oznacza to, że witryna nie zapewniła tego, czego szukał użytkownik. Wolna witryna lub nieistotna treść mogą odsyłać użytkowników bezpośrednio do wyników wyszukiwania, a tego nie chcesz.Dostępność jest najważniejsza (a to oznacza, że odpowiedni gospodarz też)
Kolejnym istotnym aspektem zapewnienia najwyższej jakości obsługi użytkownika jest dostępność. Jeśli Google lub użytkownik żąda Twojej witryny, a czas stale się przekracza lub serwer nie może zwrócić wyniku, oznacza to, delikatnie mówiąc, brak komfortu użytkowania Twojej witryny. Zapewnienie niemal 100% dostępności jest niezbędne, aby zapewnić każdemu odwiedzającemu wyjątkowe doświadczenie użytkownika. Ponadto Google wykorzystuje dwa czynniki czasu ładowania do pomiaru Twojej witryny, a Twój host może mieć na nie wpływ. Pierwszym z nich jest wyszukiwanie DNS i im dłużej zajmuje Twojemu hostowi ukończenie wyszukiwania DNS, tym dłużej zajmie Twojemu hostowi rozpoczęcie ładowania Twojej strony. Długi czas wyszukiwania może mieć wpływ na ranking Twojej witryny. Drugi to czas ładowania strony. Jeśli Twój host korzysta z wolnego serwera, masz kłopoty. Jeśli serwer ładuje pierwszy bajt dłużej niż 100 milisekund, nie jest to korzystne dla ruchu w witrynie. Czas potrzebny serwerowi na udzielenie odpowiedzi na żądanie przeglądarki powinien w idealnym przypadku wynosić połowę tego, maksymalnie 50 milisekund.Czy potrzebujesz nowej strategii SEO? Oto kilka pomysłów.
Jeśli jesteś gotowy, aby stworzyć strategię SEO wykraczającą poza słowa kluczowe, wykonaj następujące czynności:- Użyj własnego kodu. Nawet najlepszy hosting nie jest w stanie uratować Twojej witryny przed źle napisanym kodem, który spowalnia czas ładowania i psuje wygodę użytkownika. Zadbaj o to, aby Twój kod był jasny i czysty. CSS, JavaScript i dodatkowe pliki, które nie są niezbędne do załadowania Twojej witryny, nie należą do Twojego kodu. Upewnij się także, że Twój kod jest zgodny z W3C, korzystając z usługi sprawdzania poprawności znaczników.
Zadbaj o bezpieczeństwo swojej witryny. Wszyscy widzieliśmy lub słyszeliśmy te historie. Niczego niepodejrzewający właściciel firmy jest regularnie atakowany przez hakerów, a hakerzy złośliwie dodają linki do witryny bez wiedzy właścicieli witryny. Google oczywiście widzi witrynę zawierającą te nieistotne linki i karze jej ranking wyszukiwania. Powinieneś starać się trzymać te złe linki na dystans lub wybrać dostawcę usług hostingowych, który pomoże Ci je trzymać na dystans.
Zmierz czas ładowania swojej witryny i pierwszego bajtu. Tools.pingdom.com to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego możesz sprawdzić, ile czasu faktycznie zajmuje Twoja witryna, aby się załadować i komunikować z przeglądarkami. Możesz nawet spróbować z różnych regionów. GTMetrix i Yslow są również dobre, a jeśli używasz przeglądarki Google Chrome i jesteś trochę bardziej techniczny, Lighthouse to świetne narzędzie z listą elementów akcji zwiększających wydajność.
Rozważ hosting zarządzany. Zarządzanie hostingiem może ułatwić zarządzanie doświadczeniem użytkownika w witrynie. Rozwiązuje wiele problemów, z którymi często spotykają się właściciele stron internetowych. Dzięki hostingowi zarządzanemu płacisz komuś innemu za dbanie o krytyczny dla SEO backend Twojej witryny, dzięki czemu możesz skupić się na innych rzeczach, np. tworzeniu wysokiej jakości treści.
Oznacza to również, że jesteś gotowy na nieoczekiwane, takie jak gwałtowny wzrost ruchu lub wizyta hakerów. Ponownie pozwala to skoncentrować się na dostarczaniu świetnych treści i wykonywaniu świetnej pracy dla użytkowników, zamiast zapobiegać awariom witryny. Biorąc pod uwagę znaczenie wydajności witryny internetowej dla SEO, jest to istotny element układanki. Renomowani i znani dostawcy usług hostingowych oferują również różne narzędzia pomagające zoptymalizować witrynę. Zwykle działają poprzez skanowanie zawartości Twojej witryny. Informacje są porównywane z aspektami, które wpływają na SEO Twojej witryny, aby uzyskać wynik. Następnie narzędzia pójdą dalej i zaproponują strategie, które pomogą Ci zwiększyć Twoje rankingi w popularnych wyszukiwarkach. Narzędzia SEO niektórych dostawców usług hostingowych analizują również strukturę Twojej witryny, aby określić, czy ma ona formę zrozumiałą dla popularnych wyszukiwarek. Możesz także mieć narzędzia, które sprawdzą, czy wyszukiwarki wyraźnie odczytają ważne cechy Twojego artykułu, takie jak tytuły i metaopisy. Ponadto narzędzia SEO niektórych hostów automatycznie przesyłają Twoją witrynę do wyszukiwarek w Twoim imieniu. Gdy Twoja witryna zostanie umieszczona na liście (co może zająć kilka tygodni), możesz użyć narzędzi SEO, aby porównać swoje rankingi w różnych wyszukiwarkach na podstawie odpowiednich słów kluczowych. Podobnie jak bezpieczeństwo, SEO to coś, co należy robić stale. Narzędzia porównawcze niektórych dostawców regularnie skanują Twoje treści, aby wyeliminować luki, które możesz naprawić, aby poprawić swoje rankingi.
- Ty Lampella jest wiceprezesem ds. marketingu w DreamHost.