Jak firmy radzą sobie z ciosami w trudnych okolicznościach

Jak firmy radzą sobie z ciosami w trudnych okolicznościach

Według mądrych słów „Żelaznego” Mike’a Tysona każdy ma plan, dopóki nie zostanie uderzony w twarz. Od 2020 roku firmy na całym świecie miały konkretne plany rozwoju. Szczegółowe strategie, które umożliwią Twoim firmom zaspokojenie potrzeb klientów, klientów i współpracowników. Pojawienie się pandemii Covid-19 było bezprecedensowym ciosem dla planów i strategii firm na całym świecie. Ale także nowoczesna technologia oznacza, że ​​nigdy nie byliśmy lepiej przygotowani na przyjęcie tego uderzenia i przystosowanie się. Okresy wielkich konfliktów często wydobywają z ludzkiej pomysłowości to, co najlepsze. Potrzeba matką wynalazków i choć świat stoi na głowie, firmy mają szansę wypracować nowe sposoby pracy, które odpowiadają potrzebom klientów i pracowników. W miarę wdrażania kwarantanny i dystansu społecznego firmy muszą znaleźć nowe sposoby, aby wszystko działało. Naturalnie technologia ma tu do odegrania kluczową rolę: rozwiązania ułatwiające pracę zdalną cieszą się większym zainteresowaniem i inwestycjami. Praca domowa będzie dla wielu nowym pojęciem, ale dla dużej części siły roboczej jest to (w miarę) normalne życie. W Wielkiej Brytanii około 4,7 miliona pracowników ekonomii gig pracuje na umowach krótkoterminowych, przy czym część profesjonalna oznacza pracowników oferujących ogólne usługi wykwalifikowanych. sektorach ad hoc, pracujących głównie w domu. Na długo zanim „koronawirus” stał się częścią języka potocznego, ta niewidzialna armia zdalnych pracowników wspierała fundacje korporacyjne na całym świecie. Zaleta zatrudniania profesjonalnych freelancerów w ekonomii gig jest oczywista: ci ludzie są elastyczni, wysoko wykwalifikowani i pozwalają firmom obniżyć koszty stałe. Umożliwia to bardziej elastyczną strukturę zespołu, umożliwiając organizacjom wykorzystanie dodatkowych zasobów i zabezpieczenie różnych zestawów umiejętności w krótkim okresie. W czasach kryzysu ważne jest, abyśmy wspierali osoby, które decydują się na bardziej elastyczną pracę. Istnieje wiele korzyści, które omówiliśmy w niedawnym raporcie na temat ekonomii gig. W Wielkiej Brytanii każdego roku odbywa się 7,9 miliarda podróży dziennie, a średni koszt wynosi 365 euro miesięcznie. W 2017 r. przeciętny pracownik dojeżdżał do i z pracy o 18 godzin więcej niż 10 lat temu. Badania pokazują, że przyjęcie taktyki samozatrudnienia miałoby podwójne skutki: dodałoby gospodarce 148 miliardów euro w postaci zaoszczędzonego czasu podróży, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych o ponad 3 miliony ton rocznie. Ta pandemia może na zawsze zmienić sposób, w jaki pracujemy. Badania wykazały, że osoby prowadzące działalność na własny rachunek chcą większej elastyczności w swoich rolach, a obecne wydarzenia z pewnością położą podwaliny dla firm, dzięki którym w przyszłości wszyscy pracownicy będą mogli łatwo pracować z domu. Ale co więcej, będzie to bezpośrednie wyzwanie dla z góry przyjętych pomysłów, które niektóre firmy mogą mieć na temat tych, którzy zawsze pracowali z domu, otwierając drzwi do sieci profesjonalistów, którzy generują wartość biznesową w dowolnym miejscu na świecie. Gospodarka zawodowa gig nadal znajdowała się na ścieżce wzrostowej. Analitycy „Forbesa” sugerowali na początku 2019 r., że „w niezbyt odległej przyszłości zobaczymy gospodarkę, która została przebudowana na setki milionów małych firm, a nie na setki milionów miejsc pracy w godzinach 9–5”. Ponieważ rynek obejmuje nowy kontekst, wraz z pojawiającymi się nowymi technologiami i zmieniającymi się postawami pracodawców, ta przyszłość jest bliższa i szybsza niż kiedykolwiek. Marki i agencje były ostatnio zainteresowane określeniem siebie jako dynamicznych i zwinnych, ale teraz nadszedł czas, aby naprawdę to przetestować. Pandemia wymusza zmianę naszej kultury pracy, a firmy będą musiały nauczyć się sobie radzić i dostosowywać. W nadchodzących tygodniach i miesiącach pojawią się innowacyjne rozwiązania, które sprawią, że praca zdalna będzie tak prosta i skuteczna, jak powinna.