Jak Remedy i Nvidia połączyły siły, aby wycisnąć gry na PC do granic możliwości dzięki Control

Jak Remedy i Nvidia połączyły siły, aby wycisnąć gry na PC do granic możliwości dzięki Control

Control, nowa gra studia Remedy (zespołu odpowiedzialnego za Maxa Payne'a i Alana Wake'a), może równie dobrze stać się nowym punktem odniesienia dla oszałamiających wizualnie gier na komputery PC.

Dzięki współpracy z Nvidią, Remedy z powodzeniem zintegrowało niektóre z najbardziej imponujących efektów wizualnych w Control. W szczególności gry na PC wyglądają piękniej niż kiedykolwiek, w dzisiejszych czasach może być trudno się wyróżnić, ale Control z pewnością to robi.

Podczas Tygodnia Gier Komputerowych TechRadar 2019 rozmawiamy z członkami zespołu Remedy i Nvidia o tym, jak obie firmy współpracowały, aby przenieść gry na PC do granic możliwości dzięki Control.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

ray tracing wygrywa

Ray tracing to jedno z najbardziej ekscytujących ostatnich osiągnięć w dziedzinie grafiki do gier komputerowych. Jest to technologia, oparta głównie na rodzinie procesorów graficznych Nvidia RTX, która umożliwia komputerom PC dostarczanie niewiarygodnie realistycznego oświetlenia i cieni w scenie.

Jednak chociaż ray tracing jest z pewnością imponujący i ma duży potencjał, wiąże się również z pewnymi problemami. Po pierwsze, obsługuje go niewiele kart i często jest bardzo wymagający, co oznacza, że ​​liczba klatek na sekundę może spaść, chyba że kupisz bardzo mocny (i drogi) zestaw.

Innym problemem jest to, że istnieją różne rodzaje ray tracingu i metod implementacji, co może być mylące. Więc pierwszą rzeczą, którą chcieliśmy wiedzieć, był typ ray tracingu używany przez Control.

„Kontrola wykorzystuje ray tracing poprzez renderowanie hybrydowe, łącząc rasteryzację i ray tracing z wieloma efektami ray tracingu: odbicia, przezroczyste odbicia, pośrednie oświetlenie pośrednie i cienie dotykowe” — wyjaśnia Juha Sjöholm, starszy inżynier w Devtech w firmie Nvidia.

Jak więc działa ta technologia? „Odbicia promieni radarowych symulują sposób, w jaki światło odbija się od błyszczących, metalicznych powierzchni, podczas gdy przezroczyste refleksy pozwalają uzyskać ten sam efekt na oknach i innych przezroczystych powierzchniach.

„Tradycyjnie odbicia były renderowane przy użyciu tylko informacji wyświetlanych na ekranie i na gotowych mapach kostek. Mapy kostek mogą uchwycić części sceny, które są poza ekranem, ale nie obiekty dynamiczne, takie jak poruszające się postacie. Połączenie odbić w przestrzeni ekranu i kostce karty mogą często prowadzić do raczej niedokładnych i błędnych wyników”.

„Dzięki śledzeniu promieni możemy z łatwością generować dokładne odbicia, w tym dynamiczne obiekty i informacje poza ekranem”.

Juha Sjöholm, starszy inżynier Devtech w

Jak więc działa ta technologia? „Odbicia promieni radarowych symulują sposób, w jaki światło odbija się od błyszczących, metalicznych powierzchni, podczas gdy przezroczyste refleksy pozwalają uzyskać ten sam efekt na oknach i innych przezroczystych powierzchniach”.

„Tradycyjnie odbicia były renderowane przy użyciu tylko informacji wyświetlanych na ekranie i na gotowych mapach kostek. Mapy kostek mogą uchwycić części sceny, które są poza ekranem, ale nie obiekty dynamiczne, takie jak poruszające się postacie. Połączenie odbić w przestrzeni ekranu i kostce karty mogą często prowadzić do raczej niedokładnych i błędnych wyników”.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

W przeszłości twórcy gier musieli iść na skróty, jeśli chodzi o oświetlenie, cienie i odbicia, co może mieć wpływ na realizm. Następnym razem, gdy zagrasz w grę, spójrz na błyszczącą powierzchnię lub lustro, jeśli możesz, możesz zauważyć, że to nie wydaje się właściwe. Według Sjöholma wzór promieni może rozwiązać ten problem.

„Dzięki ray tracingowi możemy z łatwością generować dokładne odbicia, w tym dynamiczne obiekty i informacje poza ekranem. W praktyce odbicia w kształcie promieni pozwalają graczom zobaczyć, co dzieje się za nimi w najlepszym wydaniu”.

To takie małe szczegóły, jak te, które można znaleźć w Control, mogą mieć decydujące znaczenie dla wiarygodnej i wciągającej grafiki w grach komputerowych.

Na przykład Sjöholm wyjaśnia, w jaki sposób można wykorzystać pośrednie oświetlenie typu downlight w grach, aby uczynić grafikę bardziej wiarygodną. Dzieje się tak, gdy karta graficzna w komputerze wykazuje lekkie odbicie między niebłyszczącymi powierzchniami. „Gdy weźmiemy pod uwagę to pośrednie światło, otrzymamy bardziej realistyczny obraz na ekranie” — mówi Sjöholm. Na przykład bardzo jaskrawoczerwony dywan może odbijać subtelną czerwoną poświatę na pobliskiej ścianie. "

Możesz zobaczyć ten efekt wcześnie, Control, od rozpoczęcia gry w The Oldest House, stonowanym biurokratycznym budynku w Nowym Jorku. „Pośrednie rozproszone śledzenie promieni w Control składa się z dwóch części: dla sąsiednich powierzchni oceniane jest (dynamiczne) odbicie odbicia rozproszonego w czasie rzeczywistym. Jeśli nie zostanie znaleziony żaden pobliski obszar, zamiast tego używamy informacji o promieniu, aby pobrać próbkę wstępnie przyjętej globalnej iluminacji w bardziej optymalną lokalizację. Efektem końcowym jest to, że światło wydaje się bardziej „naturalne”, a obiekty „lepiej” wyglądają w scenie”.

Innym sposobem wykorzystania śledzenia promieni w Control w celu uzyskania lepszej grafiki jest użycie zwiniętych cieni. „Cienie dotykowe to technika hybrydowa, w której rysujemy cienie, aby dodać precyzyjne cienie do dowolnej powierzchni blisko cieni” — wyjaśnia Sjöholm. „Techniki mapowania cieni generalnie cierpią z powodu aliasingu i możliwości uchwycenia drobnych szczegółów, takich jak kontakt między obiektami, co może skutkować różnego rodzaju błędnymi wzorami i „unoszeniem się” obiektów na powierzchni. Cienie umowne rozwiązują te problemy i poprawiają realizm ”.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

Chociaż ray tracing ma duży wpływ na jakość grafiki w grach na PC, czy można go połączyć z rozdzielczością 4K? „Możliwe jest uruchomienie śledzenia w promieniu 4K, ale wymaga to dużej ilości materiału” — przyznaje Sjöholm. Ale czy to znaczy, że to nie wchodzi w grę? „W zależności od włączonych funkcji ray tracingu i użycia technologii DLSS, gra może zapewnić grywalność w rozdzielczości 4K”.

Jest to więc możliwe na istniejącym sprzęcie, ale trzeba wprowadzić pewne poprawki, a niektórzy powiedzieliby, że kompromisy, aby gra działała w 4K z efektami ray tracingu i grywalną liczbą klatek na sekundę. Wygląda na to, że wciąż czekamy na sprzęt zdolny obsłużyć wszystkie funkcje graficzne związane z ray tracingiem w rozdzielczości 4K. Być może będzie to możliwe dzięki nowej generacji kart graficznych Nvidii.

„Ray tracing w 4K jest możliwy, ale wymaga sprzętu”.

Juha Sjöholm

Jednak, jak wspomniał Sjöholm, DLSS (Deep Learning Super Sampling) może być wykorzystany do złagodzenia wpływu ray tracingu na wydajność, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. „DLSS może być używany z ray tracingiem i zalecamy używanie obu razem. W wielu scenariuszach wzrost wydajności z DLSS przeważy nad wpływem ray tracingu, umożliwiając grę z wyższą liczbą klatek na sekundę, rozdzielczością i ustawieniami jakości”.

Jakiego zestawu potrzebujesz?

Czy więc potrzebujesz procesora graficznego Nvidia, aby doświadczyć ray tracingu w Control? Odpowiedź brzmi: nie... i tak.

„Cóż, technicznie rzecz biorąc, ray tracing w Control nie jest wyłączną funkcją GPU Nvidii” – wyjaśnia Sjöholm. „Zrobiliśmy ray tracing z DirectX 12 DXR, więc jest on oparty na otwartym standardzie. Okazuje się, że procesory graficzne Nvidia są obecnie jedynymi, które obsługują ten otwarty standard. Kiedy nowe procesory graficzne obsługujące DirectX 12 DXR, powinny również skorzystać z śledzenie promieni”.

Dlatego, gdy pojawią się karty graficzne AMD obsługujące ray tracing, właściciele tych kart skorzystają na kontrolnych pracach Nvidii i Remedy.

Jednak, jak wskazuje Sjöholm, niektóre funkcje są dostępne tylko z zieloną kartą. „Kontrola obejmuje również Nvidia DLSS, która jest dostępna tylko na procesorach graficznych Nvidia”.

(Zdjęcie: przyszłość)

Nikt nie może zaprzeczyć, że ray tracing bardzo obciąża konsolę do gier, zwłaszcza w przypadku graficznych kalamburów, takich jak Control. Ale nie każdego stać na zabójczą grę komputerową. Jakiej wydajności przeciętny użytkownik może oczekiwać od sprzętu komputerowego, takiego jak procesor Intel Core i5 i procesor graficzny Nvidia RTX 2060?

„Kontrola oferuje wspaniałe wrażenia bez strzelania piorunami, ale ray tracing naprawdę poprawia efekty wizualne w pozytywny sposób”

Juha Sjöholm

„Dzięki RTX 2060 możesz aktywować błyskawiczne odbicia na nieprzezroczystych i przezroczystych powierzchniach oraz rozpocząć grę z bardzo płynnymi prędkościami przewijania” — obiecuje Sjöholm. Możesz więc uruchomić kontrolę za pomocą ray tracingu za pomocą karty graficznej Nvidia ze średniej półki. Ale może być konieczne dokonanie pewnych korekt. „Możesz także włączać i wyłączać efekty ray tracingu w dowolnej kombinacji, aby dostosować swoje wrażenia, ale możesz także włączyć wszystkie efekty ray tracingu, jednocześnie upewniając się, że rozgrywka jest solidna i płynna. DLSS pomoże ci wydobyć z niej to, co najlepsze”. liczba klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach graficznych.”

Wygląda na to, że DLSS wykonuje tutaj dużo pracy. Jednak dużo mówiono również o wysokich wymaganiach systemowych, aby naprawdę wydobyć jak najwięcej z Control. Czy Nvidia oczekuje, że gracze PC będą aktualizować swoje platformy, zwłaszcza jeśli nie mają karty RTX?

„Sterowanie zapewnia wspaniałe wrażenia bez rzucania radiem, ale w rzeczywistości poprawia efekty wizualne” — mówi Sjöholm. „Rzeczywiście, Control oferuje niesamowite efekty i już teraz prezentuje się jako wizytówka grafiki opartej na ray tracingu. Ostatecznie tylko gracz może zdecydować, czy nadszedł czas na aktualizację sprzętu, ale wydaje się, że aktualizacja do procesora graficznego obsługującego DXR w tym momencie całkiem logiczne”.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

Więc w zasadzie tak. Nvidia ma nadzieję, że gry takie jak Control zachęcą graczy do aktualizacji swoich procesorów graficznych. Ale czy to nie oznacza dodatkowej presji, aby była to najlepsza gra i najlepsza gra, jaką gracze kiedykolwiek zobaczą? „Chcieliśmy, aby Control było jak najlepsze dla graczy”. Używanie go na sprzęcie RTX zapewnia najlepsze możliwe wrażenia w grach”, mówi Sjöholm.

Używanie nowoczesnych technologii do budowania wiarygodnego świata

Wszystkie te nowe efekty graficzne są z pewnością interesujące, ale jak ważna jest grafika w tworzeniu wciągającego i wiarygodnego świata?

„Niezwykle ważne” — mówi Stuart MacDonald, dyrektor ds. globalnego projektowania w firmie Remedy Entertainment. „Zwykle nasze gry mają koncepcje wizualne, które są dość trudne do wyrażenia, od zamrożonego wyglądu Quantum Break, płynnego zepsucia Hiss in Control, po wizję parametru.

„W Control fizyczność była dla nas kluczowym filarem, od telekinezy i destrukcji po materiały i brutalną architekturę, co oznaczało na przykład tworzenie przestrzeni architektonicznych, które wymagały dobrych rozwiązań oświetleniowych ze względu na prostotę powierzchni i detali ścian. ”.

Wyniki mówią same za siebie. Kiedy ładujesz Control i zaczynasz rozglądać się po budynku, jest w nim coś niezwykle znajomego i godnego zaufania, a grafika zdecydowanie to dodaje. W szczególności ray tracing świetnie sprawdza się w uwiarygodnieniu świata.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

„Dzięki ray tracingowi możliwe jest uczynienie świata gry bardziej realistycznym i poprawnym” — mówi Sjöholm. „Możliwe jest pokazanie szczegółów, które wcześniej były zbyt trudne do uchwycenia. Ray tracing przenosi jakość odbić, cieni i oświetlenia zewnętrznego na wyższy poziom w Control”.

Nie tylko duże zestawy scen akcji korzystają z technologii, ale także najdrobniejsze szczegóły. I to właśnie te szczegóły niewątpliwie nadają światu gier bardziej realistyczny wygląd.

„Interakcje między różnymi obiektami i powierzchniami są bardziej szczegółowe dzięki cieniom dotykowym w kształcie błyskawic. W przypadku wcześniejszych technik mniejsze obiekty mogą wydawać się „unosić” na powierzchniach. Cienie dotykowe przywołują najdrobniejsze szczegóły, dzięki czemu można zobaczyć interakcje i kontakty” mówi Sjöholm. „Zauważ, jak różne materiały biurowe rzucają cienie na stół, na którym się znajdują, lub jak chód Jessego (granej postaci) staje się bardziej realistyczny”.

„Kiedy rozpoczęliśmy pracę nad grą, wiedzieliśmy, że chcielibyśmy stworzyć grę opartą na fizyce”.

Mikko Orrenmaa, kierownik zespołu technicznego, Remed

Umożliwienie graczowi interakcji ze światem to kolejny ważny aspekt budowania wiarygodnego świata. Ale jak interaktywny jest świat wokół ciebie?

„Świat w Control jest bardzo interaktywny. Kiedy zaczynaliśmy pracę nad grą, wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć grę opartą na fizyce” — mówi Mikko Orrenmaa, szef zespołu technicznego w Remedy Entertainment. „Aby tak się stało, opracowaliśmy nowe wewnętrzne narzędzia do niszczenia zasobów i nowy przepływ pracy, który pozwala twórcom treści tworzyć środowiska, które można zniszczyć”.

Jedną z pierwszych rzeczy, które zauważasz, gdy grasz w grę i zaczynasz walczyć, jest niszczenie środowiska wokół ciebie. Kule wyrywają kawałki drewna i betonu ze ścian, a szyby realistycznie pękają. Wszystko to tworzy ekscytujące i wciągające wrażenia.

To, jak wyjaśnia Orrenmaa, wymagało dużo pracy. „Po stronie silnika przepisaliśmy cały nasz system fizyki, aby umożliwić silnikowi Northlight obsługę wszystkich responsywnych i destrukcyjnych środowisk gry. Dodaliśmy również kolizje cząstek, aby poprawić wygląd zniszczenia”. "

Nie chodzi tylko o to, jak świat wygląda, ale także o to, jak brzmi. „Musieliśmy również ulepszyć nasze systemy audio i sztuczną inteligencję. Posiadanie dynamicznego i responsywnego środowiska wpływa na to, jak działają dźwięki podczas niszczenia obiektów i poruszania się po stworzonych przez siebie gruzach. Postacie AI również muszą reagować i być w stanie prawidłowo nawigować w tym niedawno zniszczone środowisko”.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

Jakie więc wyzwania zrodził ten poziom szczegółowości i zniszczenia?

„Przejście przez wiele zniszczeń w grze przedstawia różne wyzwania, jeśli chodzi o prawidłowe niszczenie przedmiotów i zapewnienie graczowi znaczącej interakcji z przedmiotami” – mówi Orrenmaa. „Jeśli chodzi o tworzenie treści, dodaje to dodatkowej pracy zespołowi, ponieważ każdą zniszczalną zawartość należy zdefiniować na podstawie tego, kiedy i jak się zepsuje. Krzesło z metalowymi nogami i wyściełanym piórem siedzisko pęka inaczej niż drewniana skrzynia, co rozkłada się inaczej niż biurko z szufladami itp.

Ta ciężka praca i dbałość o szczegóły z pewnością się opłaciły, ponieważ Control cieszyło się jednym z najbardziej realistycznych światów, jakie widzieliśmy w niedawnej grze na PC, pomimo swojej długiej historii. A propos…

Opanuj sztukę opowiadania historii

Gry komputerowe kładą również duży nacisk na opowiadanie historii, aby przyciągnąć graczy i zachęcić ich do gry. Remedy jest szczególnie znane z tworzenia gier z mocną fabułą, a także innowacyjnych sposobów jej opowiadania. Czy spróbowałeś czegoś nowego z Control?

„Nie jest wstydem powiedzieć, że wszystkie nasze poprzednie gry były dość liniowe” — przyznaje Vida Starcevic, menedżer ds. społeczności w Remedy Entertainment.

„Wiedzieliśmy, jaką ścieżkę ma obrać gracz i poprowadziliśmy cię tą ścieżką”. Kontrola jest znacznie bardziej otwarta, jeśli chodzi o projektowanie poziomów: możesz iść, gdzie chcesz, jeśli jesteś kreatywny ze swoimi umiejętnościami i otoczeniem. Oznaczało to, że musieliśmy znaleźć inny sposób na opowiedzenie historii Jessego i Federalnego Biura Kontroli. "

„Nie jest wstydem powiedzieć, że wszystkie nasze poprzednie gry były dość liniowe”.

Vida Starcevic, menedżer społeczności, Remed

Częścią narracji tej historii jest wykorzystanie świata wierzeń stworzonego przez Remedy. „Korzystamy z wielu opowieści o środowisku, takich jak filmy z całego świata, które tworzy pulpit, pliki i wiadomości dźwiękowe, które można znaleźć. Są też postacie, z którymi można porozmawiać, aby dowiedzieć się więcej o świecie”.

kontrola

(Źródło zdjęcia: Remedy Entertainment)

Tak więc eksploracja zdecydowanie się opłaca, według Starcevica. Ale jeśli nie chcesz uczyć się wszystkich rzeczy na świecie, bez względu na to, jak dokładnie je zrobiłeś, nie oznacza to, że historia cię dezorientuje. „Nie stracisz ważnej części fabuły, jeśli nie przeczytasz dokumentu ukrytego w pokoju za zamkniętymi drzwiami. Cały kluczowy element fabuły leży w głównej ścieżce zadania, ale ukryliśmy wiele tajemnic przez całą grę i opłaca się je odnajdywać."

Historia Control, bez spoilerów, jest z pewnością jedną z jego najlepszych cech. Ale co miało największy wpływ na zespół kontrolny?

„Nigdy nie inspirowały nas gry wideo ani żadne inne medium” — mówi Starcevic. „Główna inspiracja dla Control pochodzi z trylogii Jeffa Vandermeera Southern Reach i filmowej adaptacji pierwszej książki Annihilation (reż. Alex Garland). Zainspirowały nas również niektóre motywy z House of Leaves Marka Z. Danielewskiego. , twórcy tacy jak David Lynch i Stephen King również nas inspirowali”.

„To robi się dość dziwne, w pewnym momencie walczysz z lodówką i lustrem”.

Życie Starcevicia

Oczywiście środowiska kontrolne są równie niesamowite jak fabuła. „Jeśli chodzi o estetykę, architektura biura jest pod silnym wpływem architektonicznego stylu brutalizmu”.

Jest to więc mieszanka odurzających wpływów. Jak kontrola staje się dziwna? „To robi się dość dziwne. W pewnym momencie walczysz z lodówką i lustrem.

To świetna odpowiedź. Ale widzimy, jak świetne gry na PC, zarówno AAA, jak i niezależne, pojawiają się w tych dniach, a to może sprawić, że gry, bez względu na to, jak dobre, ledwo się wyróżniają. Co odróżnia Control od nowoczesnych gier?

„Niewiele jest gier, w których trzeba myśleć o tajnej placówce poświęconej badaniu zjawisk nadprzyrodzonych” — mówi nam Starcevic.

„Jest jeszcze mniej gier, w których masz zmieniającą kształt broń, odwróconą piramidę, która z tobą rozmawia, lub goni cię zła gumowa kaczka”. Sterowanie wyróżnia się zarówno dziwnością narracji i oprawy, jak i połączeniem mechanizmów opartych na telepatii i poruszającej się broni. "

Jeśli chodzi o przesuwanie granic gier komputerowych, może to nie dotyczyć tylko grafiki...

Witamy na Tygodniu Gier Komputerowych LaComparacion 2019. Świętujemy najpotężniejszą na świecie platformę do gier szczegółowymi artykułami, ekskluzywnymi wywiadami i niezbędnymi przewodnikami po zakupach, które przedstawiają wszystkie oferowane przez Ciebie gry na PC. Odwiedź naszą stronę Computer Game Week 2019, aby zobaczyć wszystkie nasze relacje w jednym miejscu.