Internet został wystawiony na próbę, ale wytrzymuje

Internet został wystawiony na próbę, ale wytrzymuje
Wzrost trwałego ruchu internetowego spowodowany blokadami związanymi z koronawirusem doprowadził do spekulacyjnej infrastruktury, która może się rozpaść pod obciążeniem. Chociaż usługi oparte na chmurze (takie jak Zoom i Microsoft Teams) doświadczyły przerw w działaniu, prawdopodobnie z powodu zwiększonego ruchu, a dostawcy usług szerokopasmowych doświadczyli przerw w działaniu usług, w Wielkiej Brytanii nie odnotowano jeszcze żadnych przestojów. TechRadar Pro rozmawiał z firmą zajmującą się monitorowaniem sieci, ThousandEyes, na temat wydajności infrastruktury internetowej w Wielkiej Brytanii, wyzwań stojących przed dostawcami usług internetowych (ISP) oraz tego, jak pandemia może wpłynąć na usługi internetowe w przyszłości. Firma wykrywa problemy z wydajnością sieci, aktywnie sondując tysiące wyświetleń z całego świata. Każdego dnia wykonuje miliardy pomiarów, wykrywając zakończenie ruchu u dostawców usług internetowych i sieci dostawców chmury publicznej, dostawców UCaaS i dostawców usług brzegowych. Według ThousandEyes ten mechanizm wykrywania awarii jest bardzo specyficzny, umożliwiając izolowanie incydentów związanych z zakończeniem ruchu aż do zaangażowanych interfejsów infrastruktury.

Jak podchodzisz do szukania winy?

ThousandEyes wykrywa problemy z wydajnością sieci (w tym awarie) poprzez aktywną sondę sieciową z punktów obserwacyjnych na całym świecie. Wynikowe dane telemetryczne sieci obejmują opóźnienia, utratę pakietów i inne kluczowe wskaźniki wydajności. Chociaż utrata pakietów na dowolnym poziomie może być potencjalnie szkodliwa dla użytkowników, firma ThousandEyes definiuje awarię jako incydent obejmujący 100% utratę pakietów, w którym ruch zostaje całkowicie przerwany w pewnym punkcie sieci.

Jak oceniasz wydajność infrastruktury internetowej w Wielkiej Brytanii od czasu wprowadzenia blokad?

Wydajność infrastruktury internetowej w Wielkiej Brytanii zmieniała się podczas blokady, ale ogólnie utrzymywała się na dobrym poziomie. W porównaniu ze skalą globalną, awarie w Wielkiej Brytanii pozostały na ogół niskie, w pierwszym tygodniu blokady wynosiły 21, aw drugim 28. Znaczący spadek odnotowano w trzecim tygodniu. z zaledwie 10 awariami, zanim odnotowano niewielki wzrost w czwartym tygodniu z 13.

(Źródło zdjęcia: Shutterstock / NicoElNino)

Jak wypada internet w Wielkiej Brytanii w porównaniu z innymi krajami?

Około jedna trzecia wszystkich awarii w pierwszym kwartale tego roku miała miejsce w regionie EMEA. Chociaż czas trwania i zakres wielu przerw sugeruje, że były one wynikiem optymalizacji wydajności przez operatorów sieci w miarę wzrostu natężenia ruchu, zaobserwowaliśmy również wyraźny wzrost przerw między dostawcami sieci. '' aplikacje współpracujące, w tym usługi wideokonferencji. Dla porównania, internet w Wielkiej Brytanii ma się dobrze. W połowie marca zaobserwowaliśmy wzrost liczby przerw w dostawie prądu, ale kiedy na początku kwietnia nastąpił drugi globalny wzrost, Wielka Brytania nie została dotknięta.

Jakie rodzaje uszkodzeń zostały spowodowane przez ostatnie awarie, które zidentyfikowałeś?

Skutki awarii mogą się różnić w zależności od lokalizacji, czasu i zakresu awarii. Ogólnie rzecz biorąc, gdy dostawcy usług internetowych poziomu 1, dostawcy usług szerokopasmowych i duzi dostawcy usług tranzytowych doświadczają przestojów, wpływ na konsumentów i przedsiębiorstwa może być znaczący. Niedawne zakłócenie Tata Communications miało szerokie implikacje geograficzne, podobnie jak zakłócenie CenturyLink w zeszłym tygodniu, które skłoniło Merrill Lynch do publicznego zgłoszenia zakłóceń w swojej działalności maklerskiej. Wiele innych dużych firm doświadczyło przerw w świadczeniu usług podczas przestoju. Ogólnie rzecz biorąc, wpływ finansowy może wynieść miliony dolarów.

Jakie były główne przyczyny awarii w ostatnich tygodniach?

Awarie mogą wystąpić z wielu powodów, w tym awarii infrastruktury, przestojów światłowodowych i błędnej konfiguracji, co utrudnia ich przewidywanie. Przez cały marzec, wraz ze wzrostem wykorzystania ruchu w celu wspierania pracy zdalnej, szkół internetowych i zajęć rekreacyjnych, czas trwania i zakres przerw w działaniu sieci wydłużył się w porównaniu z okresem sprzed koronawirusa. . Te cechy nie odpowiadają usterkom związanym z przeciążeniem. Zamiast tego sugerują wzrost aktywności inżynierii ruchu przez operatorów sieci, prawdopodobnie w odpowiedzi na zwiększone wykorzystanie ruchu.

(Zdjęcie: Shutterstock)

Jakie są największe wyzwania stojące obecnie przed dostawcami usług internetowych?

Ogólnie rzecz biorąc, dostawcy usług internetowych radzili sobie dobrze, biorąc pod uwagę znacznie wyższe wykorzystanie sieci. Wraz ze wzrostem natężenia ruchu wiele osób zgłosiło zwiększone zapotrzebowanie na przepustowość i łączność ze strony swoich klientów i rówieśników. Odpowiadanie na dużą liczbę zgłoszeń serwisowych mogło być wyzwaniem dla niektórych dostawców. Dostawcy usług internetowych są również przedmiotem zwiększonej kontroli, biorąc pod uwagę zależność użytkowników od Internetu. Nawet problemy niezwiązane z siecią, takie jak awarie światłowodów, mogą powodować niepożądane światło. Jednak awarie są nieuniknione, nawet w normalnych warunkach internetowych, a rozsądna strategia sieciowa i operacje będą nadal najlepszymi metodami ograniczania ich występowania.

Czy przewidujecie Państwo zmiany w sposobie korzystania z usług w przyszłości?

Z dnia na dzień przejście na zdalną siłę roboczą i bazę klientów sprawiło, że wiele firm zrozumiało jedną rzecz: polegają one na dobrze funkcjonującym Internecie, aby zasilać wszystkie usługi i aplikacje online, które leżą u podstaw doświadczeń pracowników i konsumentów. W przyszłości możemy być świadkami zmiany sposobu, w jaki firmy inwestują i korzystają z niektórych usług internetowych. Dostawcy usług internetowych mogą również zweryfikować Twoje usługi i priorytety inwestycyjne, biorąc pod uwagę intensywne korzystanie z sieci konsumenckich.