Inteligentne okulary Fb i pewne lekcje dla Apple

Inteligentne okulary Fb i pewne lekcje dla Apple
            En el camino cara la RA, Fb llamó la atención esta semana con la llegada de sus primeras lentes inteligentes.  Conforme Apple se aproxima a la introducción de sus biseles aumentados, ¿existe alguna lección acá sobre lo que hacen estas cosas y de qué manera deberían marchar?</p><h2><strong>Para que sirven las lentes de Facebook</strong></h2><p>Primero, echemos una ojeada a las lentes inteligentes de Fb.  Ofrecen dos cámaras para tomar fotografías y vídeos, tienen un micrófono y un altífono, y se controlan a través de un asistente de voz.
Większość obserwatorów opisuje te rzeczy jako podobne do soczewek Snapchata. Fb nazwał je Stories, więc teraz wiesz, jaka jest funkcja Fb Stories, z której większość z nas nigdy nie korzysta. Soczewki są wykonane z Ray-Ban i przypominają Wayfarers. Kosztują XNUMX euro, a Facebook twierdzi, że chce, aby „tworzyły poczucie obecności społecznej”. To nie są obiektywy AR. Zamiast tego pozwolą ci rejestrować wszystko, co dzieje się wokół ciebie, prawdopodobnie po to, aby Facebook mógł zbadać twoje nawyki i napompować cię reklamami, co wydaje się być podstawowym biznesplanem firmy zajmującej się mediami społecznościowymi. Okulary wyglądają świetnie, dotykowe elementy sterujące wyglądają świetnie, ale tak naprawdę wszystko, co dostajesz, to muzyka w ruchu, asystent głosowy, który również odbiera połączenia, oraz możliwość robienia zdjęć/filmów w ruchu. W najlepszym razie są to akcesoria i zaprojektowane do współpracy z aplikacją na smartfonie. Te inteligentne soczewki wyglądają trochę głupio. Czego Apple może się z tego nauczyć? Oto parę sugestii.

Nagroda

Wątpię, aby soczewki Apple kosztowały XNUMX euro. Zostaną połączone w sieć z iPhone'em, aby dostarczyć szereg narzędzi premium i będą wspierane przez pakiet narzędzi do tworzenia aplikacji zaprojektowanych w celu obsługi tego, co wiemy, że są kluczowymi rynkami rzeczywistości. zatrudnienie w biznesie i medycynie; oraz stały dostęp do informacji i rozrywki ambulatoryjnej. Niedawno dowiedziałem się, że obiektywy Apple pierwszej generacji nie obsługują AR. Podejrzewam, że system informacji o obiektywie jest nadal wiarygodny. Oferta Facebooka to po prostu urządzenie do przechwytywania danych z asystentem głosowym. Apple będzie oferować więcej i prawdopodobnie będzie też pobierać więcej opłat.

Intimidad

Jeśli korzystasz z okularów Facebooka, nie zdziw się, jeśli zostaniesz poproszony o pozostawienie ich w kasie podczas występu na żywo, spotkania, wizyty w sądzie, a nawet spaceru po niektórych centrach handlowych. Gdy wieści się rozejdą, używanie ich na spotkaniach towarzyskich stanie się społecznym faux pas. Ludzie nie ufają Facebookowi, jeśli chodzi o prywatność. Czego uczy się Apple: wiemy, że Apple wspiera prywatność (lub było do tego przyzwyczajone). Gdy zdecydujesz się wprowadzić swoje obiektywy, będziesz musiał stworzyć technologie oparte na lokalizacji poprzez integrację z Mapami, które pozwolą miejscom docelowym zapobiegać nagrywaniu. Wydaje się również prawdopodobne, że podczas nagrywania/nagrywania będzie wyświetlana kontrolka aktywności. Zwolennicy prywatności będą żądać tego drugiego, podczas gdy niektóre miejsca będą domagać się pierwszego.

Potencjał

Wydaje się, że nie ma jeszcze środowiska programistycznego wokół obiektywów Facebooka. To ograniczy ich możliwości. Apple wie, że aby tworzyć atrakcyjne wrażenia dla ogromnej publiczności, musi aktywować ekosystem programistów. Takie podejście stosuje w swoich produktach, z wyjątkiem niektórych akcesoriów. Koncentracja Apple na okularach prawdopodobnie ewoluuje wokół doświadczeń AR i dostępu do informacji, takich jak przewodniki po centrach handlowych, przewodniki turystyczne, a nawet nakładki informacyjne do prowadzenia procedur medycznych. (Można powiedzieć, że wdrożenia medyczne i niektóre wdrożenia przemysłowe stały się głównymi historiami sukcesu Google Glass.) Praca Apple w Arcade oznacza, że ​​ma również potencjał do budowania interaktywnych gier, aby wspierać produkty, które ostatecznie sprzedaje. Poza tym, dlaczego nie usiąść i nie oglądać filmów Apple Music lub TV+ na swoich okularach, gdy jesteś w drodze?

Strategia

Ostatecznie strategia Facebooka wydaje się przyćmiona brakiem przygotowania. Dopiero teraz inwestujesz w technologie procesorowe, aby wesprzeć swoje poświęcenie. Jest zasilany przez Oculus, ale wydaje się, że są na innej ścieżce, skupionej na czystych doświadczeniach AR. Integracja ze smartfonami wydaje się dość ograniczona, Facebookowi nie udało się zbudować solidnej reputacji w zakresie prywatności i wydaje się, że nie zbudował zbyt wiele środowiska programistycznego (jeszcze). Aby być uczciwym, poza Oculusem Facebook ma wiele mocnych stron, z których mógłby skorzystać; Nie mam wątpliwości, że w swoich laboratoriach replikuje bardziej złożone naczynia. Tymczasem wydaje się, że Apple już pracuje nad opracowaniem czujników zdrowia dla swoich przyszłych urządzeń do noszenia. Należy uczciwie zauważyć, że większość spekulacji rynkowych widzi teraz, że Apple wprowadza w przyszłym roku gorzej zaprezentowaną pierwszą iterację swoich ramek, zanim kilka lat później zostanie wydane bardziej złożone rozwiązanie.

Co mi to przypomina?

Nowa oferta Facebooka jest przypomnieniem wczesnego postanowienia Samsunga, aby przyspieszyć wprowadzenie swojego smartwatcha, zanim Apple zasadniczo zdefiniował kategorię za pomocą Apple Watch. Samsung otrzymał wówczas duże poparcie dla swojej decyzji, ale Apple wysadził ją w powietrze, gdy zrobił to samo. Samsung Galaxy Watch wciąż ma swoich zwolenników (zwłaszcza ze względu na fakt, że niektóre modele są okrągłe, co wielu woli), ale podczas gdy Apple Watch ma około 2% rynku, Samsung ma tylko XNUMX%, według Counterpoint. Otwarte jest pytanie, w jakim stopniu Facebook będzie w stanie wykorzystać swoją przyciemnianą markę, aby zdobyć udział w rynku wschodzącym na rynku inteligentnych okularów, gdy Apple i inni komercjalizują produkty, które opracowali w ciągu następnego roku. Nie wydaje się bardzo prawdopodobne, aby nacisk Facebooka zaszkodził kosmosowi, ale pokazuje rosnącą konkurencję między dwiema firmami, gdy bitwa o multiwersum się zaostrza. Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.
<p>Copyright © dos mil veintiuno IDG Communications, Inc.</p>