Intel XeSS pokazano w Hitman 3, a jego rywal Nvidia DLSS wygląda obiecująco

Intel XeSS pokazano w Hitman 3, a jego rywal Nvidia DLSS wygląda obiecująco
Intel zaprezentował swoją funkcję XeSS, która jest odpowiednikiem Nvidii DLSS w Team Blue, publikując obrazy niektórych gier wykorzystujących technologię skalowania, a mianowicie Hitman 3 i The Riftbreaker. Podczas niedawnego wydarzenia Intela dotyczącego innowacji firma potwierdziła więcej szczegółów na temat swojego nowego procesora graficznego Arc Alchemist do komputerów stacjonarnych, który rzeczywiście będzie zasilany przez 512 EU (jednostek wykonawczych) i 32 rdzenie Xe, a jak dowiedział się Tom's Hardware, również Intel. nagranie z ww. gry z przykładowymi porównaniami skalowania XeSS. Problem polega na tym, że klipy są przesyłane w rozdzielczości 1080p; jednak Intel najwyraźniej zapewni wideo w odpowiedniej rozdzielczości 4K w późniejszym terminie, a pokazane obrazy porównawcze to natywna rozdzielczość 1080p, w przeciwieństwie do 4K z technologią XeSS.

Pokazano Intel XeSS z Riftbreakerem

(Źródło: Intel) Oczywiście musimy pamiętać, że witryny sklepowe Intela będą zaprojektowane tak, aby technologia wyglądała dobrze, ale mimo to wyniki na pierwszy rzut oka wydają się imponujące. Wraz z tymi obiecującymi przebłyskami tego, jak XeSS radzi sobie dobrze w tych dniach przed premierą, jest jeszcze jeden znak, że Intel poważnie myśli o wprowadzeniu tej technologii nadpróbkowania wraz z początkiem programu: XeSS DevMesh. Jest to sposób na danie programistom szansy na wykazanie zainteresowania integracją XeSS z ich grami, przygotowując programistom grunt pod jak najszybsze nadrobienie zaległości w tej technologii.

Analiza: Być może sukces XeSS leży w kartach?

Jest więc całkiem jasne, że XeSS wygląda obiecująco, a wysiłki mające na celu wdrożenie programistów i wykorzystanie technologii skalowania są z pewnością mile widziane. Być może najbardziej ekscytującą rzeczą w XeSS jest to, że teoretycznie bierze to, co najlepsze z obu światów w porównaniu do swoich rywali, Nvidii DLSS i AMD FSR. Oznacza to, że jest to otwarty standard, jak poprzedni, a nie (zamknięty) zastrzeżony problem, jak wysiłek Nvidii, ale głównie XeSS współpracuje z AI, taką jak DLSS, podczas gdy FSR nie, a uczenie maszynowe (AI) nie. zaangażowany w sztuczki AMD związane ze skalowaniem oprogramowania (ale zauważ, że celem Team Red jest osiągnięcie czegoś, co działa dobrze na każdym sprzęcie, a nawet starszych kartach graficznych, z zupełnie innej perspektywy). Krótko mówiąc, mamy nadzieję, że XeSS może wygenerować potężną kombinację, która zapewni wyniki skalowania AI porównywalne z DLSS 2.0, drugą generacją technologii Nvidii, przy jednoczesnym zachowaniu otwartości oferowanej przez AMD (i to nie tylko we własnych procesorach graficznych AMD). ale także AMD i Nvidia, chociaż oczywiście będzie to działać lepiej na kartach graficznych Team Blue). Kluczowym słowem jest tutaj oczywiście moc i nie jesteśmy do końca pewni, jak ten trzeci koń wspinaczkowy faktycznie się ułoży. Czas pokaże. Te wczesne przebłyski najwyraźniej dają wiele powodów do optymizmu, a fakt, że XeSS już pracuje nad znanym tytułem, takim jak Hitman 3, jest dobrym znakiem, podobnie jak ten program wczesnego dostępu, aby zaangażować więcej programistów. Najlepsze oferty kart graficznych już teraz