Inspirujące czarne postacie w grach i technologii

Inspirujące czarne postacie w grach i technologii
Październik to w Wielkiej Brytanii Miesiąc Czarnej Historii, ale możesz o tym nie wiedzieć, patrząc na świat technologii i gier. W porównaniu z ostatnimi latami wydaje się, że nie ma zbyt wielu treści z okazji Miesiąca Czarnej Historii i jest to jedna rzecz, którą TheComparison chciałby rozwiązać. Czarni mieli i nadal mają niezaprzeczalny wpływ na branżę gier i technologii, ale dla tego czarnoskórego pisarza ich wpływ był często niedoceniany i niedoceniany – a w przypadku czołowych postaci w tych dziedzinach – zapomniany – aż do momentu, w którym był bardzo zaskoczony pewnymi rzeczami, które odkryłem podczas studiowania tego artykułu. I nie był tylko zaskoczony, był rozczarowany i sfrustrowany. Branża technologiczna i gier rzeczywiście starają się rozwiązać problemy związane z integracją i różnorodnością, ale moim zdaniem z różnymi wynikami i niewystarczająco szybko. Ale teraz jesteśmy tutaj, aby świętować, przyglądając się życiu i osiągnięciom trzech tajemniczych postaci z czołówki technologii i gier oraz jednej kobiety, która ma ogromny wpływ na dzisiejszy świat gier. Uciekłem.

Geralda „Jerry'ego” Lawsona

Jerry Lawson sosteniendo la cadena F

(Zdjęcie: Jerry Lawson) Pionier technologiczny, którego nazwisko zostało prawie zapomniane, ale dopiero niedawno zostało ponownie odkryte, a biorąc pod uwagę uznanie, na jakie zasługuje, Jerry Lawson zrewolucjonizował rodzącą się branżę gier w latach 2., kierując działem gier Fairchild Semiconductor Międzynarodowy. i położyć podwaliny pod branżę gier, jaką znamy dzisiaj. Lawson i jego zespół opracowali Fairchild Channel F (Channel Fun), który został wydany w listopadzie XNUMX roku i był pierwszą konsolą, w której zastosowano wymienne kartridże ROM zawierające różne gatunki gier; Wcześniejsze konsole, takie jak Magnavox Odyssey, zawierały gry na urządzeniu. Channel F był również pierwszą konsolą z przyciskiem „pauza” i był pionierem w wykorzystaniu pojedynczego dedykowanego procesora w konsoli do sterowania logiką gry. Lawson był także jednym z zaledwie dwóch czarnoskórych członków Silicon Valley Homebrew Computer Club, klubu, do którego uczęszczali założyciele Apple, Steve Jobs i Steve Wozniak. Dla pary. (Woźniak przeprowadził również bezskuteczny wywiad z Lawsonem w sprawie pracy w Fairchild). Kanał F, choć rewolucyjny, odniósł tylko krótkotrwały sukces, sprzedając XNUMX sztuk w XNUMX roku. Konsola została w dużej mierze przyćmiona przez Atari XNUMX, wydane rok po Channel F i sprzedane w milionach, a Fairchild sprzedał swoją konsolę. technologii w Zircon International. Lawson opuścił Fairchild w XNUMX roku i stworzył Videosoft, pierwszą czarnoskórą firmę zajmującą się tworzeniem gier, tworzącą gry na Atari XNUMX. Lawson zmarł w XNUMX roku w wieku siedemdziesięciu lat i utrzymuje się na utrzymaniu żony Catherine oraz ich dzieci Andersona i Karen. To zdumiewające, że czarnoskóry mężczyzna z czasów Jima Crowa w USA i wychowany w południowo-jamajskiej dzielnicy Queens w stanie Nowy Jork zrobił tak wiele, aby zrewolucjonizować hazard, branżę, która ma być warta ponad dwieście milionów dolarów. w dwa tysiące dwadzieścia trzy. Nie tylko to, pozostawił także ogromną spuściznę młodym Murzynom szukającym kariery w grach, nauce i technologii. „Muszą zrozumieć, że są sami w kraju” — powiedział Lawson w wywiadzie dla Vintage Computing w XNUMX r. „Nie licz na pomoc przyjaciół, bo oni tego nie zrobią. Musisz zdystansować się od tłum, a także idź robić swoje. Znajdujesz ląd, pokrywasz go, jest nowy, jesteś sam, jesteś odkrywcą. Tak właśnie będzie. Odkrywaj nowe perspektywy, nowe drogi, nowe drogi; nie Nie ufaj sposobowi, w jaki wszyscy mówią ci, gdzie iść, którą drogą iść i co robić.

Muriel Tramis

Muriel Tramis sosteniendo un arte conceptual

(Źródło zdjęcia: Muriel Tramis) Kolejna praktycznie zapomniana pionierka gier, Muriel Tramis była pierwszym czarnoskórym projektantem gier. Tramis urodził się w XNUMX roku na francuskiej wyspie Martynice na Antylach. W XNUMX roku rozpoczął pracę we francuskiej firmie zajmującej się tworzeniem gier Coktel Vision, gdzie szybko doceniono jego talent do projektowania i tworzenia gier. Podczas gdy najpopularniejszymi grami Tramisa były serie Gobliiins z lat XNUMX. oraz The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble , które były rodzinnymi przygodowymi tytułami z puzzlami, jego gry o tematyce dla dorosłych były najbardziej wyjątkowe i zapadające w pamięć. Eksplorowali takie tematy, jak niewola i erotyka, w wyraźnym przeciwieństwie do gier rodzinnych, które zdominowały branżę gier pod koniec lat XNUMX. i na początku lat XNUMX. Tramis współpracował ze swoim starym przyjacielem Patrickiem Chamoiseau, aby stworzyć swoją pierwszą grę, Mewilo, wydaną w XNUMX roku. Mewilo była pierwszą grą na konsole wideo opartą na kulturze Antyli, z historią opartą na starej bajce z Martyniki, La Légende des lingots d'gold. Legendarna historia opowiada historię właścicieli plantacji, którzy zakopali swoje złoto wraz ze zmarłymi niewolnikami, aby niespokojne duchy niewolników odstraszyły obcokrajowców. W grze wcielasz się w specjalistę od zjawisk paranormalnych na Martynice, próbującego znaleźć ukryty skarb. Gra odniosła sukces, a Tramis kontynuował ją w Freedom: Rebels in the Darkness, wydanej w XNUMX roku, grze o niewolnikach organizujących bunt przeciwko swoim panom niewolników.

Juego Freedom de Muriel Tramis: Rebeldes en la oscuridad

(Zdjęcie: Muriel Tramis / Coktel Vision) Tramis radykalnie zmienił kierunek swojej następnej gry. Emmanuelle, wydany w 3 roku, w którym grasz mężczyznę próbującego poprawić swoją sprawność seksualną, aby odzyskać swoją byłą, Emmanuelle. Tramis powrócił do tematu erotycznego w swojej następnej grze, Geisha , która została wydana w następnym roku, w której gracz podróżuje do Japonii, aby uniemożliwić szalonemu naukowcowi przekształcenie swojej dziewczyny w robotyczną gejszę. Jego następna gra, Lost in Time, została ogłoszona pierwszym interaktywnym filmem przygodowym wykorzystującym technologię pełnoekranowego wideo. Zaskakujące jest myślenie, że czarnoskóry twórca gier badał te mroczne i dorosłe motywy pod koniec lat 3. i na początku lat XNUMX., kiedy społeczność graczy wciąż debatowała, czy się nimi zająć. W zeszłym roku The Last of Us Part II spotkało się z dużą krytyką za interpretację dorosłych, mrocznych i brutalnych motywów, które do tej pory były dostępne wyłącznie w filmach i programach telewizyjnych. Niektórzy recenzenci uznali grę za zbyt mroczną i bolesną, ale XNUMX dekady wcześniej Tramis udowodnił nam, że gry to sztuka i odzwierciedlenie człowieczeństwa, a twórcy nie powinni wahać się przed zgłębianiem poważnych tematów. „Twierdzę, że gry są podobne do kina, jak autor filmu” – zapewnił Tramis miejsce gier i technologii The Icon w wywiadzie w XNUMX roku. „Chciałem tworzyć moje scenariusze, jak menedżer, który chce, aby temat był dla nich czymś przyjemnym i motywującym i sprawia, że ​​doceniają umieszczanie go w filmowych obrazach. Cóż, trochę tak samo jest w grach z tematami, które chciałem zbadać, takimi jak seksualność czy niewolnictwo. Są to dość trudne tematy, których chciałem spróbować i miałem sposób, wsparcie, które pozwoliło mi się wypowiedzieć. Tramis opuścił Coktel Visión w XNUMX roku, a później stworzył swoją firmę Avantilles, eksperta w tworzeniu aplikacji XNUMXD dla sieci. W XNUMX roku została odznaczona Chevalier de la Légion d'honneur, najwyższym tytułem zasłużonym dla obywateli francuskich. Teraz prowadzi kampanie na rzecz młodych kobiet i osób kolorowych, aby kontynuowały karierę w dziedzinie technologii i nauki; jak powiedziała The Guardian w niedawnym wywiadzie, jeśli kobiety stanowią XNUMX% użytkowników cyfrowych, „muszą również stanowić XNUMX% projektantów, inżynierów i techników”.

Edwarda „Eda” Smitha

Ed Smith usando una computadora

(Źródło zdjęcia: Ed Smith) Ed Smith był jednym z pierwszych czarnoskórych inżynierów elektroników w branży gier. Pod koniec lat 1000. i na początku lat 1000. Smith pracował dla firmy zajmującej się elektroniką użytkową APF Electronics Inc, gdzie kierował projektem prototypu APF-MPXNUMX, znanego również jako APF Microcomputer System, konsoli z grami kartridżowymi wydanej w XNUMX roku. Pracował także nad komputerowym modułem rozszerzającym APF-MPXNUMX, The Imagination Machine, wydanym w XNUMX roku, który z pewnością stworzył konsolę do gier. / komputer hybrydowy. Żadna maszyna nie sprzedawała się dobrze w obliczu konkurencji ze strony Atari, Apple i Commodore, a firma również ucierpiała w wyniku krachu gier w XNUMX roku. Smith został następnie przeniesiony do sprzedaży w APF, a jego osiągnięcia w dziedzinie technologii zostały docenione. przez Black Enterprise Magazine w XNUMX roku.

Máquina APF-M1000 con juegos

(Źródło: Ed Smith) Podczas pracy w branży technologicznej Smith od razu zdał sobie sprawę, jak niedostatecznie reprezentowani są Czarni na tej planecie. „Cóż, żywe wspomnienie od pierwszego dnia, od momentu, gdy poszedłem na ten pokaz elektroniki użytkowej, i przez całą moją karierę, prawie do dnia dzisiejszego, jest takie, że w tej branży wciąż jest garstka kolorowych ludzi” — stwierdził Smith . Vintage Computing w dwa tysiące siedemnastym roku. „Nawet kiedy byłem na moim pierwszym koncercie, byłem jednym z trzech w sali liczącej 3 000 osób, którą mogłem zobaczyć, byłem zdumiony”. Dziś sytuacja nie wygląda dużo lepiej. Czarni stanowią zaledwie XNUMX% siły roboczej Google w XNUMX r., aw XNUMX r. stanowili XNUMX% siły roboczej Apple i tylko XNUMX% siły roboczej Facebooka. To naprawdę wstyd, że czarni są nadal tak niedostatecznie reprezentowani w świecie technologii jakieś czterdzieści lat po tym, jak Smith i Jerry Lawson przebili się na szczyt.

Stefania Ijoma

Stephanie Ijoma posa

(Zdjęcie: Stéphanie Ijoma) Stephanie Ijoma założyła plate-forme de jeu multiculturelle et inclusive NNE SAGA w XNUMX roku. C'est keepant l'une des plus grandes plate-formes de son gatunek, et «s'adresse non seulement aux femmes/femmes noires, mais à todo el planeta. Mężczyźni, niebinarni, ludzie kolorowi, biali, rdzenni mieszkańcy, jak kto woli. Ijoma zawarł umowy i partnerstwa z PS, Xbox, Elgato, Nintendo, EA, by wymienić tylko kilka, a NNE SAGA odniosła ogromny sukces na Twitchu, YouTube i Twitterze, dostarczając angażujące, zabawne i oryginalne treści. Priorytetem Ijoma jest jednak dotarcie do czarnych i innych marginalizowanych grup. Powiedziała TechRadar: „Dorastałam…