Indyjskie start-upy sprzeciwiają się porozumieniu Jio-Facebook

| Porównanie Indyjskie start-upy sprzeciwiają się umowie Jio-Facebook | Porównanie

Mówi się, że grupa internetowych start-upów i inwestorów venture capital rozważała zwrócenie się do indyjskiej Komisji ds. Konkurencji, aby sprzeciwiła się inwestycji Facebooka w podmiot cyfrowy Jio Platforms należący do Reliance, powołując się na obawy dotyczące udostępniania danych i niewłaściwego ich wykorzystywania. Według raportu Mennicy, powołującego się na anonimowe źródła znające fakty, apelacja ma zostać złożona do ICC w ciągu kilku dni, nawet jeśli sama ICC rozważa rewizję umowy suo motu. Nie podano nazw nowych spółek składających odwołanie. Warto przypomnieć, że w kwietniu Jio ogłosił inwestycję o wartości 5.7 miliarda euro (43,574 9.99 crore rupii na Facebooku) w zamian za XNUMX% udziałów w spółce telekomunikacyjnej kierowanej przez Mukesha Ambaniego. W raporcie wspomniano, że Naspers Ventures było jedną z firm, które prawdopodobnie zwrócą się do organu antymonopolowego. Południowoafrykański gigant internetowy zaprzeczył jednak tym twierdzeniom. Oprócz zewnętrznych startupów transakcja powinna mieć wpływ także na firmy, z którymi Jio Platforms i Facebook mają już osobne relacje. Facebook zainwestował w firmę Meesho zajmującą się handlem społecznościowym i firmę uczącą się online Unacademy. Ze swojej strony Jio dokonał ponad dziesięciu inwestycji w firmy internetowe, takie jak Fynd, EasyGov i Embibe. Facebook we wniosku do CCI twierdził, że transakcja nie zmieniła krajobrazu konkurencyjnego na żadnym właściwym rynku. Na potrzeby transakcji Facebook utworzył odrębną spółkę zależną „Jaadhu Holdings” i składając wniosek do CCI, stwierdził: „Proponowana transakcja i proponowana umowa handlowa mają charakter prokonkurencyjny, przynoszą korzyści konsumentom, sklepom Kirana (sklepom ogólnospożywczym) oraz innym małym i lokalnym Indyjskie mikroprzedsiębiorstwa i rozwój wizji cyfrowych Indii”.

Pytania dotyczące prywatności danych

Od dnia ogłoszenia porozumienia między dwiema wielkimi firmami wojownicy prywatności danych podnieśli czerwoną flagę, ponieważ obie firmy mają dostęp do dużych ilości danych. Facebook ma w Indiach ponad 328 milionów użytkowników, a Jio ma około 380 milionów aktywnych użytkowników. Reliance Retail i WhatsApp należący do Facebooka również nawiązały partnerstwo biznesowe, w ramach którego platforma Reliance Retail Jio Mart będzie wspierać małe firmy korzystające z Whatsapp. WhatsApp ma obecnie ponad 400 milionów użytkowników w Indiach. Sędzia BN Srikrishna, główny architekt indyjskiego prawa dotyczącego prywatności danych, mówił o obawach dotyczących prywatności wynikających z umowy Reliance Jio-Facebook. Powiedział: „To jest inwestycja strategiczna. Inwestycja strategiczna z definicji oznacza, że ​​jest to inwestycja mająca na celu promowanie interesów handlowych emitenta, a także inwestora”. Porozumienie uznano także za dyskryminujące konkurencję w segmencie e-commerce poprzez monopolizację danych. Stwierdzono, że w dłuższej perspektywie trafi ona na krajowe i over-the-topowe platformy direct. Ogólnie rzecz biorąc, będzie to duży cios dla neutralności sieci, był jednym z argumentów. Jeśli chodzi o neutralność sieci, Facebook ma już gorzkie doświadczenia w Indiach. W 2015 r. Facebook i firma Reliance Communications, na czele której stoi Anil Ambani, nawiązały współpracę mającą na celu oferowanie w Indiach Free Basics – planu, który zapewniał bezpłatny dostęp do Internetu, ale był powiązany z wieloma cyfrowymi produktami i usługami. Jednak indyjski organ regulacyjny telekomunikacyjny TRAI uznał to za „dyskryminujące”, ponieważ naruszało standardy neutralności sieci, po czym zaprzestano świadczenia usług w tym kraju. W miarę jak obie firmy realizują postępy w realizacji nowej umowy, piłka jest teraz po stronie sądów ICC i indyjskiego Urzędu Regulacji Telekomunikacji, aby zbadać, czy umowa narusza prawo lub normę. Przez: mięta