India Tata widzi, że wielomiliardowe inwestycje opłacają się na Bliskim Wschodzie

India Tata widzi, że wielomiliardowe inwestycje opłacają się na Bliskim Wschodzie

India Tata Communications postrzega Bliski Wschód jako rynek wzrostowy, ponieważ marże są wysokie, a konsumenci są skłonni zapłacić więcej. „Ponieważ rynek regionalny jest regulowany, ma przewagę w porównaniu z innymi regionami świata” – powiedział TechRadar Pro Middle East Vaneet Mehta, wiceprezes i szef regionalny na Bliski Wschód i Azję Środkową. i Afryki w Tata Communications. „Jesteśmy w tym regionie od ponad 15 lat, ale nie mieliśmy licencji na prowadzenie działalności, ponieważ był to rynek regulowany” – powiedział. Indyjska firma niedawno zdobyła licencję telekomunikacyjną „Typu B” w Arabii Saudyjskiej, aby oferować usługi niezależne od operatora, takie jak łączność internetowa, chmura publiczna/prywatna, cyberbezpieczeństwo, mobilność bez granic i inne podobne usługi. do firm z Bliskiego Wschodu. W Królestwie dostępnych jest kilka rodzajów licencji. Pełna koncesja telekomunikacyjna umożliwiłaby pozyskiwanie widma i numeracji, budowę infrastruktury/obiektów/wież sieciowych oraz sprzedaż usług mobilnych. Ponieważ nie odpowiadają one jej strategii regionalnej, Mehta powiedział, że Tata wybrała licencję „Typu B”, aby rozwijać swoją działalność. „Dzięki licencji będziemy mogli kupować i sprzedawać usługi dostępu do Internetu w Arabii Saudyjskiej, uzgodnione z dowolnym operatorem posiadającym lokalną licencję. Pomaga nam to lepiej obsługiwać naszych klientów korporacyjnych, będąc dla nich neutralnymi i niezależnymi przewoźnikami. Mogą skorzystać z naszego znacznie bogatszego, holistycznego i zintegrowanego rozwiązania, z większą różnorodnością usług do wyboru, po znacznie bardziej konkurencyjnych cenach” – powiedział. Wcześniej, jako operator zagraniczny, mówił, że Tata wspólnie dostarcza globalne rozwiązania lub kieruje lokalne wymagania za pośrednictwem lokalnych licencjonowanych partnerów w regionie, ale ograniczając ich do oferowania rozwiązań end-to-end. takich jak usługi centrów danych, lokalny dostęp do Internetu itp. Tata oferuje ponad 65 rodzajów usług w Indiach i innych częściach świata. „Teraz możemy oferować te usługi w Arabii Saudyjskiej. Około trzech operatorów telekomunikacyjnych jest już naszymi partnerami i będzie nadal z nimi współpracować z perspektywy kupna, sprzedaży i partnerstwa. „Istnieje duża luka i to jest luka, którą chcemy zamknąć. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich działamy jako odsprzedawcy, hurtownicy i ograniczony zestaw usług handlowych” – powiedział Mehta. Ponadto powiedział, że Arabia Saudyjska jest największym rynkiem korporacyjnym na Bliskim Wschodzie. „Zbliżający się nowy system licencjonowania telekomunikacyjnego prawdopodobnie uwzględni nowe technologie i usługi telekomunikacyjne oraz przyciągnie do kraju coraz więcej inwestycji zagranicznych. Tak więc z punktu widzenia czasu uważamy, że jesteśmy we właściwym miejscu we właściwym czasie z odpowiednimi ofertami” – powiedział Mehta. Arabia Saudyjska ma trzech operatorów krajowych: STC, Mobily i Zain, podczas gdy Etihad Atheeb Telecom (GO) i Integrated Telecom Company (ITC) to operatorzy telefonii stacjonarnej. Information and Communications Technology Commission (CITC), saudyjski regulator telekomunikacyjny, który zaoferował licencje MVNO firmom Virgin, Etihad Jawraa i Lebara, ogłasza w tym roku dwa dodatkowe przetargi MVNO. zwiększenie konkurencji i stymulowanie innowacji w sektorze łączności ruchomej. Według ITU Arabia Saudyjska postawiła sobie ambitny cel podłączenia 3,5 miliona domów do ultraszybkich sieci szerokopasmowych FTTH (Fibre-to-the-home) do końca 2020 roku. Aby ulepszyć ofertę usług i zwiększyć zainteresowanie klientów sieciami światłowodowymi, Komisja ds. Komunikacji i Technologii Informacyjnych (CITC), organ regulacyjny ds. telekomunikacji w Arabii Saudyjskiej, promowała „Inicjatywę otwartego dostępu”, aby umożliwić swoim sześciu firmom telekomunikacyjnym oferowanie usług FTTH w każdym domu. Tata działa w Królestwie od 2014 roku, współpracując z lokalnym partnerem dla internetowej izby rozliczeniowej, która miałaby służyć do świadczenia usług klientom z Bliskiego Wschodu i regionu Zatoki Perskiej. W 2009 i 2010 roku Tata we współpracy rozwinęła odpowiednio saudyjskie segmenty systemu kablowego TGN-Eurasia i systemu kablowego TGN-Gulf. System kablowy TGN-Gulf łączył Oman ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, Zjednoczone Emiraty Arabskie z Katarem, Katar z Bahrajnem i Bahrajn z Arabią Saudyjską. System kablowy TGN-Eurasia rozciągał się od Bombaju do Marsylii we Francji przez Egipt, z kuflem ułożonym w Jeddah w Arabii Saudyjskiej. Firma jest właścicielem i operatorem jedynej na świecie sieci podmorskiej, która obejmuje cały świat, a około 30% światowych tras internetowych przechodzi przez sieć Tata Communications. „Zainwestowaliśmy miliony dolarów w ten region w nasze podmorskie kable i widzieliśmy, jak rośnie, a teraz, gdy wielcy gracze OTT są aktywni w tym regionie, obserwujemy pomnożenie Bliskiego Wschodu w nadchodzących latach”. podczas gdy duże firmy są. pociągnięty do tej części świata, zwłaszcza do Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich” – powiedział Mehta. Oprócz Arabii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, inne rozwijające się rynki firmy to Oman i Katar. Regionalna centrala firmy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich obejmuje ponad 75 krajów. Ma zespoły w Arabii Saudyjskiej, Omanie, Kenii i Afryce Zachodniej. Powiedział jednak, że Tata nie będzie ubiegać się o licencje MVNO, a ich prawo do gry obraca się wokół MVNE (Mobile Virtual Network Enabler) i na tym polega ich siła. „Pomagamy MVNO w dostarczaniu szerokiej gamy zróżnicowanych usług mobilnych za pośrednictwem naszej skalowalnej mobilnej wirtualnej platformy aktywacyjnej.