- Porównanie
- Ćwiczenia
- India Tata widzi, że wielomiliardowe inwestycje opłacają się na Bliskim Wschodzie
India Tata Communications postrzega Bliski Wschód jako rynek wzrostowy, ponieważ marże są wysokie, a konsumenci są skłonni zapłacić więcej.
„Ponieważ rynek regionalny jest regulowany, ma przewagę w porównaniu z innymi regionami świata” – powiedział TechRadar Pro Middle East Vaneet Mehta, wiceprezes i szef regionalny na Bliski Wschód i Azję Środkową. i Afryki w Tata Communications.
„Jesteśmy w tym regionie od ponad 15 lat, ale nie mieliśmy licencji na prowadzenie działalności, ponieważ był to rynek regulowany” – powiedział.
Indyjska firma niedawno zdobyła licencję telekomunikacyjną „Typu B” w Arabii Saudyjskiej, aby oferować usługi niezależne od operatora, takie jak łączność internetowa, chmura publiczna/prywatna, cyberbezpieczeństwo, mobilność bez granic i inne podobne usługi. do firm z Bliskiego Wschodu.
W Królestwie dostępnych jest kilka rodzajów licencji.
Pełna koncesja telekomunikacyjna umożliwiłaby pozyskiwanie widma i numeracji, budowę infrastruktury/obiektów/wież sieciowych oraz sprzedaż usług mobilnych.
Ponieważ nie odpowiadają one jej strategii regionalnej, Mehta powiedział, że Tata wybrała licencję „Typu B”, aby rozwijać swoją działalność.
„Dzięki licencji będziemy mogli kupować i sprzedawać usługi dostępu do Internetu w Arabii Saudyjskiej, uzgodnione z dowolnym operatorem posiadającym lokalną licencję. Pomaga nam to lepiej obsługiwać naszych klientów korporacyjnych, będąc dla nich neutralnymi i niezależnymi przewoźnikami. Mogą skorzystać z naszego znacznie bogatszego, holistycznego i zintegrowanego rozwiązania, z większą różnorodnością usług do wyboru, po znacznie bardziej konkurencyjnych cenach” – powiedział.
Wcześniej, jako operator zagraniczny, mówił, że Tata wspólnie dostarcza globalne rozwiązania lub kieruje lokalne wymagania za pośrednictwem lokalnych licencjonowanych partnerów w regionie, ale ograniczając ich do oferowania rozwiązań end-to-end. takich jak usługi centrów danych, lokalny dostęp do Internetu itp.
Tata oferuje ponad 65 rodzajów usług w Indiach i innych częściach świata.
„Teraz możemy oferować te usługi w Arabii Saudyjskiej. Około trzech operatorów telekomunikacyjnych jest już naszymi partnerami i będzie nadal z nimi współpracować z perspektywy kupna, sprzedaży i partnerstwa.
„Istnieje duża luka i to jest luka, którą chcemy zamknąć. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich działamy jako odsprzedawcy, hurtownicy i ograniczony zestaw usług handlowych” – powiedział Mehta.
Ponadto powiedział, że Arabia Saudyjska jest największym rynkiem korporacyjnym na Bliskim Wschodzie.
„Zbliżający się nowy system licencjonowania telekomunikacyjnego prawdopodobnie uwzględni nowe technologie i usługi telekomunikacyjne oraz przyciągnie do kraju coraz więcej inwestycji zagranicznych. Tak więc z punktu widzenia czasu uważamy, że jesteśmy we właściwym miejscu we właściwym czasie z odpowiednimi ofertami” – powiedział Mehta.
Arabia Saudyjska ma trzech operatorów krajowych: STC, Mobily i Zain, podczas gdy Etihad Atheeb Telecom (GO) i Integrated Telecom Company (ITC) to operatorzy telefonii stacjonarnej.
Information and Communications Technology Commission (CITC), saudyjski regulator telekomunikacyjny, który zaoferował licencje MVNO firmom Virgin, Etihad Jawraa i Lebara, ogłasza w tym roku dwa dodatkowe przetargi MVNO. zwiększenie konkurencji i stymulowanie innowacji w sektorze łączności ruchomej.
Według ITU Arabia Saudyjska postawiła sobie ambitny cel podłączenia 3,5 miliona domów do ultraszybkich sieci szerokopasmowych FTTH (Fibre-to-the-home) do końca 2020 roku.
Aby ulepszyć ofertę usług i zwiększyć zainteresowanie klientów sieciami światłowodowymi, Komisja ds. Komunikacji i Technologii Informacyjnych (CITC), organ regulacyjny ds. telekomunikacji w Arabii Saudyjskiej, promowała „Inicjatywę otwartego dostępu”, aby umożliwić swoim sześciu firmom telekomunikacyjnym oferowanie usług FTTH w każdym domu.
Tata działa w Królestwie od 2014 roku, współpracując z lokalnym partnerem dla internetowej izby rozliczeniowej, która miałaby służyć do świadczenia usług klientom z Bliskiego Wschodu i regionu Zatoki Perskiej.
W 2009 i 2010 roku Tata we współpracy rozwinęła odpowiednio saudyjskie segmenty systemu kablowego TGN-Eurasia i systemu kablowego TGN-Gulf.
System kablowy TGN-Gulf łączył Oman ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, Zjednoczone Emiraty Arabskie z Katarem, Katar z Bahrajnem i Bahrajn z Arabią Saudyjską.
System kablowy TGN-Eurasia rozciągał się od Bombaju do Marsylii we Francji przez Egipt, z kuflem ułożonym w Jeddah w Arabii Saudyjskiej.
Firma jest właścicielem i operatorem jedynej na świecie sieci podmorskiej, która obejmuje cały świat, a około 30% światowych tras internetowych przechodzi przez sieć Tata Communications.
„Zainwestowaliśmy miliony dolarów w ten region w nasze podmorskie kable i widzieliśmy, jak rośnie, a teraz, gdy wielcy gracze OTT są aktywni w tym regionie, obserwujemy pomnożenie Bliskiego Wschodu w nadchodzących latach”. podczas gdy duże firmy są. pociągnięty do tej części świata, zwłaszcza do Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich” – powiedział Mehta.
Oprócz Arabii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, inne rozwijające się rynki firmy to Oman i Katar.
Regionalna centrala firmy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich obejmuje ponad 75 krajów. Ma zespoły w Arabii Saudyjskiej, Omanie, Kenii i Afryce Zachodniej.
Powiedział jednak, że Tata nie będzie ubiegać się o licencje MVNO, a ich prawo do gry obraca się wokół MVNE (Mobile Virtual Network Enabler) i na tym polega ich siła.
„Pomagamy MVNO w dostarczaniu szerokiej gamy zróżnicowanych usług mobilnych za pośrednictwem naszej skalowalnej mobilnej wirtualnej platformy aktywacyjnej.