Rekordowa sprzedaż iPhone'a 12 w drugim kwartale 2021 r. wyniosła 47 miliardów euro

Rekordowa sprzedaż iPhone'a 12 w drugim kwartale 2021 r. wyniosła 47 miliardów euro
Apple twierdzi, że rekordowe przychody w drugim kwartale 2021 r. wyniosły 89.6 mld euro, co oznacza wzrost o 54% rok do roku, wynika z oficjalnego raportu o zarobkach, w którym wyszczególniono wyniki firmy w drugim kwartale obciążone podatkami. Podczas gdy wszystkie kategorie odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, nic dziwnego, że sprzedaż iPhone'a zdominowała portfolio firmy ze sprzedażą 47 miliardów euro w drugim kwartale 2021 roku, w porównaniu z 28 miliardami euro w tym samym okresie ubiegłego roku, zgodnie z kwartalnikiem Apple raport. Dystrybucja zysku. Podczas rozmowy o zarobkach dyrektor generalny Apple, Tim Cook, potwierdził, że standardowy iPhone 12 był najpopularniejszym telefonem sprzedawanym w kwartale, chociaż sprzedaż modelu Pro również była wysoka. Sprzedaż wzrosła w innych rodzinach produktów, przy czym usługi osiągnęły 16,9 miliarda euro (w porównaniu z 13,3 miliarda euro w tym samym kwartale ubiegłego roku) i podobny wzrost w przypadku iPada i Maca. W rzeczywistości ostatnie trzy kwartały były najlepiej sprzedającymi się kwartałami wszechczasów dla komputerów Mac, co Apple prawdopodobnie przyznaje ze względu na dostosowanie pracy z domu dla wielu konsumentów, ale także rosnące portfolio produktów. Mac. Sprzedaż Apple wzrosła o co najmniej 35% we wszystkich regionach i chociaż większość nadal miała miejsce w obu Amerykach (34,3 mld euro), najwyższy wzrost odnotowano w Chinach, gdzie w drugim kwartale 17 r. wyniósł 7 mld euro, w porównaniu do 2021 mld euro w drugim kwartale 9,4 r. .

iPhone 11

(Zdjęcie: przyszłość)

Apple: dowód na pandemię?

Chociaż Apple nie ujawniło niczego z wyprzedzeniem, firma była optymistycznie nastawiona do nowych produktów ujawnionych podczas niedawnej imprezy Apple Spring Loaded, w tym iMaca z M1 i iPada Pro, a także nowych akcesoriów Apple. . Zobaczymy, jak wpłynie to na wyniki trzeciego kwartału 2021 r., ale biorąc pod uwagę liczby, które widzieliśmy dzisiaj, jasne jest, że sprzedaż Apple nie wydaje się być ograniczona przez pandemię Covid i warunki blokady. Z drugiej strony firma zauważyła podczas rozmowy o zarobkach, że niektóre kategorie produktów, takie jak urządzenia przenośne i audio, sprzedają się lepiej w fizycznych sklepach Apple, które zostały zamknięte w wielu obszarach. COVID 19. To może wyjaśniać skromniejsze wzrosty w kategorii Wearables, Home & Accessories (7.8 mld euro w porównaniu z 6.2 mld euro w zeszłym roku), które mogą wzrosnąć wraz z ponownym otwarciem sklepów Apple, zasugerował podczas rozmowy dyrektor generalny Apple, Tim Cook. Jednak skutki pandemii utrzymują się również w inny sposób: ciągłe problemy z dostawami w świecie technologii dotkną również Apple, a ograniczenia prawdopodobnie uderzą w oczekiwaną sprzedaż w trzecim kwartale 2021 r. na poziomie do 4 miliardów euro. Cook powtórzył, że te efekty podażowe nie wpłynęły jednak na sprzedaż w drugim kwartale. Pytając o wyniki, Tim Cook podwoił wydatki na rozwój i produkcję w Stanach Zjednoczonych z zamiarem zainwestowania 430 miliardów euro w operacje w USA w ciągu najbliższych pięciu lat, powołując się na nowy kampus w Karolinie Północnej. North i większy nacisk na rozwój innowacji w zakresie technologii krzemowej i 5G.