The Story of Minecraft: Jak dotąd najlepiej sprzedająca się gra na PC

The Story of Minecraft: Jak dotąd najlepiej sprzedająca się gra na PC

W ramach tygodnia PC Gaming Week 2019 TechRadar przyjrzymy się historii gry Minecraft, od jej skromnych początków do zostania najlepiej sprzedającą się grą komputerową wszechczasów.

„Nie uważam się za prawdziwego twórcę gier. Tworzę gry, ponieważ sprawia mi to frajdę i dlatego, że lubię gry i kocham programowanie”.

Marek & # 39; Wycięcie & # 39; Osoba

Nasza historia zaczyna się w 2009 roku, kiedy wiele osób miało poważne pomysły. Jednym z nich był Zach Barth, obecnie najbardziej znany jako założyciel odwiecznego innowatora łamigłówek Zachtronics, który w ciągu kilku miesięcy zakodował i wypuścił Infinima w wersji dla wielu graczy, porzucając po wycieku darmowy projekt. jego kodu źródłowego.

szwedzki programista Markus & # 39; Wycięcie & # 39; Persson, który ma mniej niż 30 lat, był wcześniej programistą piaskownicy MMO Wurm Online. W wolnym czasie Persson pracował nad jakimś połączeniem Dungeon Keep/Dwarf Fortress/Rollercoaster Tycoon (co dziwne) o nazwie RubyDung.

Zacznij

Próbując wprowadzić do gry widok z pierwszej osoby, nie był zadowolony ze swoich wyników, a potem znalazł Infiniminera.

Infinimer Zachtronics był inspiracją dla struktury bloku Minecrafta

Infinimer Zachtronics był inspiracją dla struktury bloku Minecrafta

„O Boże” – napisał Persson na swoim Tumblrze – „Zdałem sobie sprawę, że to jest gra, którą chciałem stworzyć… Na początku próbowałem zaimplementować prosty silnik”. nikt w tym stylu, ponowne wykorzystanie grafiki i kodu (ale nie tak bardzo, jak mogłoby się wydawać) RubyDung”.

Nawet jego pierwsza wersja, zakodowana w Javie, jest natychmiast rozpoznawalna: nawet jeśli nie została jeszcze nazwana, był to Minecraft.

„Opinia była bardzo pozytywna”, napisał Notch kilka miesięcy później, „a liczba klatek na sekundę zaskoczyła mnie, a ponieważ działała dobrze w przeglądarce, zdecydowałem się na to”. Iść."

Wzorując się na poprzednim pomyśle na grę o nazwie Zombie Town, przetestował pierwszą wersję alfa gry, która teraz nosi tę kultową nazwę.

Od razu otrzymał pozytywną odpowiedź. Gracze byli zafascynowani swobodą i kreatywnym charakterem gry Minecraft. Właśnie dlatego Notch można szybko skonfigurować, aby dodawać nowe funkcje.

Pod koniec miesiąca Minecraft miał piasek, wodę, lawę i podstawowe dynamiczne oświetlenie. Na przestrzeni dwóch miesięcy trwały pierwsze testy gry wieloosobowej, a tempo rozwoju jeszcze bardziej przyspieszyło.

Idź Alfa

Rozwój szybko przekształcił się w płatną wersję Alpha, do której dostęp wymaga konta premium.

„Myślałem, że jeśli nie zapłacę, nigdy mi nie zapłacą” — wyjaśnił później Notch w wywiadzie udzielonym PC Gamer w 2012 roku. „Jeśli będę czekał, aż skończę grę, nigdy tak się nie stanie, ponieważ nie będę” nie mieć pieniędzy na wspieranie rozwoju”.

Sprzedaż Alpha Minecraft rozpoczęła się 13 czerwca 2009. Niecały miesiąc później sprzedano ponad 1,000 egzemplarzy i zyskało ponad 20,000 XNUMX zarejestrowanych graczy, co pozwoliło Perssonowi zmniejszyć ilość czasu poświęcanego na codzienną pracę. więcej czasu na rozwijanie Minecrafta pod Mojangiem. Baner specyfikacji.

Później, w 2009 roku, rozpoczęto testy trybu przetrwania Minecrafta, który pozwolił Minecraftowi przejść od zgrabnej zabawki do prawdziwej gry i wygenerować sprzedaż na tyle dużą, że Persson mógł tego samego dnia przejść do ceny obniżonej w maju 2010 roku, rok po pierwsze testy gry; w czerwcu zarejestrowano 20,000 tys. rachunków płatniczych.

foki. Dlaczego musieli być Creeperami?

foki. Dlaczego musieli być Creeperami?

Eksplozja rozwoju, w ramach której w piątek regularnie pojawiały się aktualizacje, dodające takie funkcje, jak czerwony kamień, wózki kopalniane, lochy i przerażający podziemny świat The Nether, zaowocowało nowym boomem sprzedaży i skłoniło Perssona do zwiększenia liczby mózgów pracujących nad minecraftem.

Specyfikacje Mojang przybrały formę Mojang AB, założonej wraz z innymi szwedzkimi programistami, w ramach grupy, do której, wraz z Notch, zabiegała Valve, firma, która w tamtym czasie zawsze była zainteresowana produkcją własnych gier.

„Dostałem telefon Skype od Bellevue” — powiedział projektant gry Jakoba, JahKob. Porser dla graczy PC. „Notch powiedział:„ Spotkałem ich, chcą mnie zatrudnić, oczywiście nie jestem tym zainteresowany, więc zróbmy to ”. Zacznijmy ten biznes. Pomyślałem, cóż, jutro rzucę pracę.

Jakob Porser (po lewej) i Markus Persson w 2010 roku

Jakob Porser (po lewej) i Markus Persson w 2010 roku

Do duetu szybko dołączył deweloper komercyjny Daniel & # 39; Kaprys & # 39; Kaplan, a za nim dyrektor generalny Carl Manneh, zatrudnił (za własną radą) byłego pracodawcę Perssona, JAlbuma, artystę Markusa & Junkboya & # 39; Toivonen i programista Jens & # 39; Jeb & # 39; Bergensten: Ponieważ sprzedaż gry Minecraft nadal rosła, zespół będzie się rozwijał wraz z nią.

„Minecraft z pewnością odniósł ogromny sukces, a ludzie mówią mi, że ich gry się zmieniły, nigdy nie chciałem, żeby tak się stało”.

Marek & # 39; Wycięcie & # 39; Osoba

Mimo że Minecraft wciąż jest w powijakach (chociaż teraz można w niego grać we własnym kliencie bez przeglądarki), nasi przyjaciele z magazynu PC Gamer uznali Minecrafta za grę roku 2010.

„Minecraft to jedna z najlepszych gier, tylko dlatego, że można grać w tak wiele gier” — powiedział Jaz McDougall. „Pierwotnym życzeniem jest zbudowanie cholernie silnej skoczni w formie gry”.

kontynuacja sukcesu

Kula śnieżna toczyła się dalej w dół wzgórza. 12 stycznia 2011 r. odnotowano milion zarejestrowanych kont Minecraft; Fala szumu i podstawowa dostępność i prostota Minecrafta przyniosły 10 milionów zarejestrowanych kont zaledwie 6 miesięcy później. To była bardzo popularna nieruchomość i nadszedł czas, aby jeszcze bardziej rozszerzył swoją sieć.

Zawalony podziemny świat wypełniony lawą netheru

Zawalony podziemny świat wypełniony lawą netheru

Ale Minecraft miał dość podstawowy problem: Java. Początkowy wybór języka programowania przez Notcha był, choć nieco wybredny, idealny dla ówczesnych potrzeb Minecrafta.

Pomogło to już w promowaniu rosnącej sceny modderów modyfikujących Minecrafta do własnych celów i ułatwiających rozgrywkę międzyplatformową między komputerami PC, Mac i Linux.

Te modyfikacje, choć nie są obsługiwane, często wydłużały grę w bardzo pozytywny sposób; niektóre (w tym tłoki i konie) zaimponowały Notchowi i Jebowi na tyle, by wejść do samej gry.

Złożone koszty ogólne Javy, które tak naprawdę nie zostały zaprojektowane dla gier tak wymagających jak Minecraft, stanowiły przeszkodę na absolutnie każdej innej platformie.

Aby naprawdę udostępnić Minecraft masom, opracowano zupełnie oddzielną gałąź gry dla rozwijającego się rynku smartfonów: Minecraft Pocket Edition, teraz zakodowany w C++.

Platformy mobilne

Minecraft Pocket Edition szybko się wyróżniał: zawsze pozostawał w tyle za podstawowymi funkcjami Minecrafta od czasu jego ujawnienia, ale najpierw wprowadził Minecrafta na Androida (zwłaszcza Xperia Play), a następnie na iOS.

Pięć dni po prezentacji Pocket Edition podczas prezentacji na targach E3 2011 pojawiła się kolejna gałąź C++: edycja konsolowa. Pierwotnie tytuł ekskluzywny na konsolę Xbox 360, został opracowany przez szkockich programistów 4J Studios.

Formuła Minecrafta doskonale przekłada sterowanie dotykowe

Formuła Minecrafta doskonale przekłada sterowanie dotykowe

Wersja Java nie była daleko w tyle. Oficjalnie wychodząc z fazy beta na konwencji MineCon w Las Vegas w listopadzie 2011 (i podwajając cenę swojej pierwszej wersji alfa), wciąż miał nowe funkcje. Wersja 1.0 wprowadza The End, dodając formalne zakończenie do gry.

Oznaczało to również koniec wiodącej roli Notcha w projekcie, ponieważ przekazał władzę Jebowi, który pozostaje projektem do tej pory.

„Myślę, że jestem bardziej zainteresowany tworzeniem nowych gier niż utrzymywaniem gry” – powiedział Notch w rozmowie z PC Gamer.

„Po trzech lub pięciu latach zwykle się nudzę lub jestem sfrustrowany. Jeb okazał się bardzo dobrym twórcą gier, co było całkiem zgodne ze sposobem, w jaki myślałem, że Minecraft powinien być rozwijany”.

Sam Notch zajął się innymi projektami deweloperskimi, chociaż ograniczył swoje wysiłki do projektów rekreacyjnych i wyzwań, które go interesowały po tym, jak blokada twórcza spowodowała koniec jego pierwszego dużego projektu, 0x10c.

0x10c nie był tak naprawdę Minecraftem w kosmosie, ale był to ambitny projekt

0x10c nie był tak naprawdę Minecraftem w kosmosie, ale był to ambitny projekt

Krótko po oficjalnej premierze gry Minecraft zespół modów wieloosobowych Bukkit dołączył do zespołu Mojang, pomagając ulepszyć rozgrywkę wieloosobową i opracować interfejs API modów.

To oraz ciągły program regularnych aktualizacji i dodatków sprawiły, że oficjalna premiera Minecrafta nie była końcem jego rozwoju.

Rosnące imperium

Wraz z absurdalnymi wynikami sprzedaży i rosnącą popularnością wśród dzieci, wzrosła liczba zajęć pozalekcyjnych Minecrafta. Zabawki i markowe towary opanowały półki, a pierwszy zestaw LEGO Minecraft, stworzony po udanej kampanii na firmowym pokazie Cuusoo (After Ideas), pojawił się zaledwie miesiąc po premierze nowego zestawu „LEGO Minecraft”. edycja Xboxa.

Ta ostatnia odniosła (zgodnie z oczekiwaniami) natychmiastowy sukces: przeniosła milion pobrań w ciągu pięciu dni, sprzedawała średnio 17,000 2012 kopii dziennie po wydaniu w maju 4 roku i odnotowała ponad 2012 miliony sprzedaży na singlu Xbox Live. Arcadian. „tutaj październik XNUMX r.

Tekstury takie jak Sphax nadają Minecraftowi nowy wygląd

Tekstury takie jak Sphax nadają Minecraftowi nowy wygląd

W kwietniu 2013 r., krótko po premierze gry Minecraft, sprzedaż Raspberry Pi Education Edition, Java Edition i Pocket Edition przekroczyła po 10 milionów egzemplarzy.

Później w 2013 roku wygasła klauzula wyłączności gry z firmą Microsoft i ogłoszono wersje na PS3, PS4 i PSVita. Minecraft przekroczył swój status samodzielnej gry. A Persson, jako emblematyczna postać największego fenomenu gier, jaki kiedykolwiek znał świat, zmagał się z ciężarem presji online.

„Ktoś chce kupić mój udział w Mojang”, napisał na Twitterze w czerwcu 2014 r., „żebym mógł żyć dalej? Nienawiść za to, że staram się robić to, co właściwe, nie jest moją pracą”.

Telefon dyrektora generalnego Carla Manneha zostaje natychmiast wyczyszczony, aby dowiedzieć się, czy Persson mówił poważnie. Activision Blizzard i EA wyraziły zainteresowanie przejęciem Mojang, ale poprzednie relacje firmy z Microsoftem (i przypuszczalnie większa oferta pieniężna) zaowocowały umową.

Microsoft obsługuje

„Nie jestem przedsiębiorcą, nie jestem dyrektorem generalnym, jestem nerdowskim programistą komputerowym, który lubi mieć opinie na Twitterze”.

Marek & # 39; Wycięcie & # 39; Osoba

Redmond nie zawsze był szczególnie zainteresowany Minecraftem, przynajmniej jeśli ktoś myśli, że Peter Molyneux z Microsoftu został sprowadzony do umowy z Microsoftem.

„Pamiętam, jak przychodziłem na takie rzeczy jak (Gamescom) w erze Microsoftu i rozmawiałem z Microsoftem” – powiedział GameMe. „Myśleli, że to bzdura. Wiesz, nie było żadnych postaci, żadnych historii, żadnych samouczków, grafika była, wiesz, jak grafika z lat 1980.… totalnie, całkowicie tego przegapiłem”.

Nie przegapili tego pod koniec 2014 roku. Po wydaniu Realms, opcji płatnego serwera online Minecrafta, i dziesięć dni po wydaniu Minecrafta na Xbox One, ogłoszono, że Notch and co. musiał sprzedać Mojang firmie Microsoft za 2.5 miliarda euro.

Zakończenie transakcji 5 listopada 2014 roku oznaczało koniec zaangażowania założycieli firmy: Perssona, Porsera i Carla Manneha, którzy opuścili Mojang.

Pod nowym kierownictwem, przy zachowaniu tego samego zespołu programistów, który napędzał grę od pierwszego kroku Notcha w 2011 roku, Minecraft kontynuował ekspansję.

MineCon 2015, który odbył się w Excel Centre w Londynie, pobił Światowy Rekord Guinnessa na największą konwencję dotyczącą jednej gry wideo. Edycja kieszonkowa została przeniesiona na Wii U, Windows 10, Samsung GearVR, Apple TV i nie tylko. W 2016 roku łączna sprzedaż gry Minecraft na wszystkich platformach sięgnęła 100 milionów.

Klucz do wersji Minecraft dla systemu Windows 10 jest bezpłatny, jeśli kupisz wersję Java

Klucz do wersji Minecraft dla systemu Windows 10 jest bezpłatny, jeśli kupisz wersję Java

A Microsoft nie skończył z Minecraftem. Edycja edukacyjna, oparta na kreatywnych i rozwiązujących problemy aspektach gry Minecraft, dzięki którym stała się popularną grą zarówno wśród młodych, jak i starszych, została wydana w listopadzie 2016 r.

Tymczasem Pocket Edition doczekało się wreszcie (po pięciu latach) wersji 1.0. Chińska beta pojawiła się w 2017 roku, poprzedzając najważniejszą zakulisową aktualizację w historii Minecrafta: silnik Bedrock.

Wydany w ramach aktualizacji „Better Together”, Bedrock Engine był w stanie dostosować wszystkie platformy, na których działa edycja Pocket Edition, od urządzeń mobilnych po konsole, za pośrednictwem konsoli Windows 10, pod maską.

Międzyplatformowy tryb międzyplatformowy i ujednolicenie elementów zawartości do pobrania, a także grafika 4K i planowane aktualizacje Minecraft inne niż Java (teraz porzucające tag „Pocket Edition” i przechodzące po prostu „Minecraft”) odbywałyby się jednocześnie.

Nadal istnieje podział w Minecraft: Minecraft Java Edition, teraz wyraźnie nazwany, nadal rozwija się dzięki własnemu wewnętrznemu zespołowi w Mojang.

Modyfikacje rozszerzają rozgrywkę Java Edition na kilka zabawnych sposobów.

Modyfikacje rozszerzają rozgrywkę Java Edition na kilka zabawnych sposobów.

przyszłość to blok

„W pewnym sensie wszystko zależy teraz od Microsoftu i jest znacznie szersze, wszystko należy do ciebie przez długi czas i nigdy się to nie zmieni”.

Marek & # 39; Wycięcie & # 39; Persson

Co dalej z Minecraftem? Ze 144 milionami płatnych kont i rekordową liczbą 74 milionów jednoczesnych graczy (stan na styczeń 2018 r.) i gotowym uczynić Tetris najlepiej sprzedającą się grą wideo wszechczasów, Minecraft nie wykazuje żadnych oznak, aby miał się gdziekolwiek zmienić.

Scena modów, wzmocniona integracją z programem uruchamiającym Twitch, nadal się rozwija. Gra nadal cieszy się dużym zainteresowaniem na YouTube.

Tymczasem sprzedaż towarów nie zwolniła; Minecraft stał się istotną częścią działań marketingowych Lego. To, co wiemy, to to, że istnieje nieskończony świat. Pomysł jednego człowieka i doświadczenie drugiego człowieka stały się czymś, co zachwyciło całe pokolenie dzieci i zmieniło sposób, w jaki myślimy o grach.

Minecraft nie jest graficznym arcydziełem i nie jest grą fantasy, grą z fabułą AAA. To doświadczenie jest nadal tak samo aktualne jak dziewięć lat temu, a ile gier może powiedzieć to samo?

Witamy na Tygodniu Gier Komputerowych LaComparacion 2019. Świętujemy najpotężniejszą na świecie platformę do gier szczegółowymi artykułami, ekskluzywnymi wywiadami i niezbędnymi przewodnikami po zakupach, które przedstawiają wszystkie oferowane przez Ciebie gry na PC. Odwiedź naszą stronę Computer Game Week 2019, aby zobaczyć wszystkie nasze relacje w jednym miejscu.