Wydajność Halo Reach PC: 4K przy 140 klatkach na sekundę z kartą Nvidia GeForce RTX 2060 Super

Wydajność Halo Reach PC: 4K przy 140 klatkach na sekundę z kartą Nvidia GeForce RTX 2060 Super
Ostatnią grą Halo nagraną na PC była Halo 2 z 2004 roku, kiedy Windows Vista był jeszcze aktualnym systemem operacyjnym. Od tego czasu, jeśli chciałeś wziąć udział w jednej z najlepszych serii strzelanek wszechczasów, potrzebowałeś konsoli Xbox 360 lub Xbox One, aż do teraz. Microsoft i 343 Industries w końcu zdecydowały się przenieść Halo Master Chief Collection na PC, zaczynając od wpisu z 2010 roku Halo: Reach. Pod każdym względem na PC gra nadal wygląda jak gra na Xboksa 360, ale w wyższej rozdzielczości iz ulepszonymi efektami wizualnymi. Ale to tylko wysokiej klasy port komputerowy, a nie radykalny remake, daleko mu do tego. Tak więc gra powinna być dość łatwa do uruchomienia dla prawie wszystkich, co zdecydowanie było wspierane przez bardzo skromne wymagania systemowe. Pomyśleliśmy jednak, że spróbujemy zobaczyć dokładnie, jakiego rodzaju wydajności można oczekiwać od gry.

Obraz 1 z 3

(Zdjęcie: Infogram; Future) Zdjęcie 2 z 3

(Zdjęcie: Infogram; Future) Zdjęcie 3 z 3

(Zdjęcie: Infogram; Future)

Halo: Osiąganie wydajności komputera

Specyfikacje systemu testowego Procesor: AMD Ryzen 9 3950X (16 rdzeni, do 4.7 GHz)
Chłodzenie procesora: NZXT Kraken X62
RAM: HyperX Predator RGB od 32 GB do 3,000 MHz
Płyta główna: X570 Aorus Master
Dysk SSD: Samsung 860 QVO 1 TB
Zasilacz: Phanteks Revolt X 1200
Przypadek: Praxis Wetbench Ponieważ gra ma tak niskie wymagania systemowe, zdecydowaliśmy się przetestować kilka kart graficznych od niskich do średnich. Połączyliśmy te niedrogie karty graficzne z wysokiej klasy sprzętem, takim jak AMD Ryzen 9 3950X i 32 GB pamięci RAM, nie dlatego, że gra tego potrzebuje, ale dlatego, że testujemy tutaj karty graficzne i chcemy wyeliminować wąskie gardła. Nasza seria testowa zasadniczo składała się z 90 sekund drugiej misji „Zimowa nieprzewidzianość” na początku Rally Point: Bravo. Stamtąd wskakiwaliśmy do ciężarówki i jechaliśmy przez około 30 sekund, mijając różne punkty załadunku, do dużego domu pełnego Przymierza. Potem wysiadamy z ciężarówki, strzelamy do kosmitów, a potem wracamy do środka. Jest to wyjątkowo powtarzalna pętla testowa w grze, która nie zawiera żadnego narzędzia do testów porównawczych. Krótko mówiąc, gra jest niezwykle łatwa w użyciu. Znaliśmy się bardzo dobrze. Kiedy graliśmy w tę grę na naszym domowym komputerze z kartą Nvidia GeForce RTX 2080 Ti, widzieliśmy ponad 400 klatek na sekundę przy rozdzielczości 3.440 x 1.440, czyli rozdzielczości, którą na szczęście Halo: Reach jest w pełni obsługiwana. Ale nie byliśmy przygotowani na wydajność gry na słabszym sprzęcie. Przy 1080p praktycznie każda karta graficzna, którą testowaliśmy w naszym teście porównawczym, osiągała trzycyfrową wydajność, od skromnego AMD Radeon RX 460 do Nvidia GeForce RTX 2060 Super. Następnie w 4K byliśmy pod wrażeniem wydajności Radeona RX 460. Nawet przy ustawieniu „Ulepszone” podstawowa karta graficzna AMD nadal osiągała solidną średnią 37 klatek na sekundę. Dobrze to przeczytałeś: AMD Radeon RX 460 to wreszcie karta do gier 4K, przynajmniej dla dziewięcioletniej gry na Xbox 360. A gdy dojdziesz do Nvidia GeForce RTX 2060 Super, nie będziesz miał żadnych problemów. Zaprojektowana specjalnie do grania w rozdzielczości 1440p przy 60 klatkach na sekundę, ta karta graficzna zmienia się w potwora przy bardzo wysokiej szybkości klatek 4K w tej grze, oferując prędkość obsługi 140 klatek na sekundę. Tak naprawdę nie testowaliśmy kart graficznych wyższych niż to, ponieważ nie sądziliśmy, że to naprawdę było tego warte. Jeśli masz kartę graficzną z ostatnich pięciu do sześciu lat, prawdopodobnie możesz grać w tę grę z wysoką częstotliwością rytmiczną – system taki jak RTX 2080 byłby po prostu przesadą, z wyjątkiem może 8K. Napotkaliśmy jednak problem podczas testowania gry z kartą AMD Radeon RX 470. Ilekroć próbowaliśmy ustawić grę na rozdzielczość 3840 x 2160, renderowanie gry przypominało 3840 x 1600 i było to bardzo dziwne. Dlatego na naszych wykresach nie ma wyników RX 470. Mamy nadzieję, że ten problem zostanie rozwiązany w najbliższej przyszłości, chociaż może to być nasza indywidualna karta graficzna, ponieważ zwykle nie usuwamy jej z pamięci.

Halo: zasięg

(Źródło zdjęcia: Microsoft / 343 Industries)

Jakiego komputera potrzebujesz Halo: Reach?

Jeśli chcesz grać w Halo Reach na PC, pamiętaj, że wymagania są wyjątkowo łagodne. Będziesz mógł grać w tę grę w prawie wszystkim na dowolnej rozdzielczości. Poniżej przedstawiliśmy wymagania systemowe dla 343 Industries, więc będziesz mieć wyobrażenie o tym, co deweloper zaleca dla gry.

(Źródło zdjęcia: 343 Industries, Microsoft) Specyfikacje PC wydane przez 343 Industries to zasadniczo 60 klatek na sekundę przy 1080p i 4K, ale TechRadar uważa, że ​​najlepsze wrażenia z tej gry będą w wyższej rozdzielczości. Spędziliśmy dwa lub trzy długie popołudnia grając w tę grę w ponad 120 klatkach na sekundę i musimy powiedzieć: uważamy, że tak powinno się grać w tę grę. Mając to na uwadze, stworzyliśmy poniżej własną krótką listę wymagań systemowych. W tej liście wykorzystaliśmy obecne komponenty do kompilacji, ale dopóki używasz co najmniej procesora Intel Core i5 pierwszej generacji lub lepszego oraz karty Nvidia GeForce GTX 660 lub lepszej, prawdopodobnie powinieneś być zadowolony. Halo: Scope zalecane przez TechRadar na PC (1080p, 120 kl./s) Zaznaczamy, że gra jest wielowątkowa, więc posiadanie procesora AMD Ryzen powinno się opłacić. Nie wiemy, czy gra ukarze cię za posiadanie mniejszej liczby serc, ale ponieważ serca Intela są indywidualnie silniejsze, prawdopodobnie nie zrobi to wielkiej różnicy, nie, że nie. jedno z serc było nasycone do maksimum. Jeśli chodzi o pamięć RAM, zauważyliśmy, że nasz system czasami używał 12 GB pamięci RAM, ale prawdą jest, że monitorowaliśmy to tylko w naszym systemie domowym, z otwartymi około 50 kartami. 8 GB powinno wystarczyć. Jeśli chodzi o grafikę, proponujemy na razie pozostać przy Nvidii. Firma AMD nie wydała jeszcze sterownika do gry i stwierdziliśmy, że sterownik Nvidia Game Ready 441.41 jest znacznie bardziej stabilny niż sterownik AMD 19.12.1, chociaż mieliśmy nadzieję, że w najbliższej przyszłości pojawi się nowy sterownik na ulicach , i przetestuje ponownie. po zakończeniu. Jeśli masz kartę graficzną AMD, gra powinna działać dobrze, o ile jesteś w trybie pełnoekranowym i poniżej 4K.