Google Stadia vs. Nvidia GeForce Now: Jaka jest najlepsza usługa gier w chmurze?

Google Stadia vs. Nvidia GeForce Now: Jaka jest najlepsza usługa gier w chmurze?
Odkąd Google ogłosił utworzenie swojej usługi gier w chmurze, Stadia, w marcu 2019 r., pojawiło się wiele spekulacji na temat tego, co oznaczałoby to dla branży gier wideo. W jaki sposób usługa, która umożliwia granie w najnowsze gry przeglądarki Chrome w ciągu kilku sekund, zmieniłaby obecny status quo w zakresie sprzętu, dystrybucji cyfrowej i nośników dyskowych? Ale ten przesadny szum ignoruje fakt, że komputer jest dobrze zarządzany na froncie gier w chmurze, z różnymi usługami, które pozwalają używać wszystkiego, od taniego laptopa po Macbooka Pro jako urządzenie do gier. znamienity. Postanowiliśmy przetestować i porównać trzy z tych usług (Parsec, Shadow i PaperSpace) ze sobą oraz z kolejnymi krokami Google. Testowaliśmy te usługi z bezpośrednim połączeniem Ethernet 100 Mb/s / 10 Mb/s.

Nvidia pracuje nad inicjatywą przesyłania strumieniowego GeForce Now (Źródło zdjęcia: Nvidia) Nvidia pracuje nad inicjatywą przesyłania strumieniowego GeForce Now (Źródło zdjęcia: Nvidia)

GeForce teraz

Obecnie w fazie beta, GeForce Now jest ewolucją programu do gier w chmurze firmy Nvidia. Wcześniej tylko biblioteka gier organizowana w ramach miesięcznej subskrypcji, GeForce Now pozwala grać w większość najnowszych gier wydanych na Steam, Uplay i Battle.net. Jest bardziej ograniczony niż inne usługi, ponieważ nie zapewnia wirtualnej maszyny z systemem Windows, na której można grać w gry. Oznacza to, że obsługuje tylko gry specjalnie wybrane przez Nvidię i nie obsługuje jeszcze usług takich jak EA (Origin). więc nie ma dla ciebie pola bitwy ani FIFA). Jednak lista gier GeForce Now jest bardzo aktualna, z większością wydanych nowych gier Triple-A, a także z wieloma tytułami średniej wielkości i niezależnymi. Prawdopodobnie nie znajdziesz tutaj gier sprzed ponad 10 lat, ale Twój stary komputer będzie z większym prawdopodobieństwem korzystać z nich natywnie, więc GeForce Now pozostaje wierny zadaniu umożliwienia grania w „najnowsze gry” na komputerze. stary komputer Jedną z zalet GeForce Now jest to, że nie ma limitu przestrzeni dyskowej i nie trzeba nawet instalować gier na maszynie wirtualnej. Po prostu wybierasz posiadaną grę w aplikacji GeForce Now, łączysz się ze Steam, Uplay lub inną platformą do gier, na której jest zainstalowana, a następnie jest dodawana do Twojej gry. Biblioteka GeForce Now i dostępna do grania niemal natychmiast. To bardzo proste, aż do ustawień przesyłania strumieniowego, które pozwalają przełączać się między kilkoma ustawieniami wstępnymi i opcją „Niestandardową” (w tym momencie maksymalna rozdzielczość to 1080p). Przy ustawieniu „Zrównoważony” jakość przesyłania strumieniowego cierpi na brak opóźnienia wejściowego, chociaż czasami traci połączenie i nieco zanika w grach 3D o dużej intensywności. Fakt, że strzelanki online, takie jak PUBG, są doskonale grywalne, świadczy o jakości tej usługi. Usługa GeForce Now jest darmowa, dopóki jest w fazie beta (nie planowano jeszcze struktury cenowej), ale trzeba będzie zapisać się na listę oczekujących, której dotarcie może zająć miesiące. Możesz zapisać się do wersji beta GeForce Now tutaj.

werdykt

Nawet jeśli nadal jesteś w fazie beta, nie zapewnia to pełnej maszyny wirtualnej, ale jakość przesyłania strumieniowego jest doskonała, a interfejs użytkownika pozwala od razu przejść do dzisiejszych dużych gier. Uciekłem. .

Google Stadia jest nowicjuszem w przetwarzaniu w chmurze (źródło obrazu: Google) Google Stadia jest nowicjuszem w przetwarzaniu w chmurze (źródło obrazu: Google)

Google Stadia

Z istniejącymi usługami gier w chmurze oferującymi wizje gier w chmurze, które jeszcze pięć lat temu wydawały się potokiem, co robi Stadia, a czym nie jest reszta? Po pierwsze, infrastruktura Google nie podoła zadaniom startupów. Serwery Google są niezwykle wydajne. Ich komputer w chmurze twierdzi, że oferuje 10,7 terraflopa mocy GPU przy minimalnej wydajności. Google twierdzi, że mniej niż pięć sekund po otwarciu przeglądarki Chrome będziesz mógł rozpocząć grę z szybkością 60 ips równie łatwo, otwierając kartę, jak dowolną ze swoich ulubionych stron internetowych. Jednak ma już jedno oko na przyszłość, z planami umożliwienia przesyłania strumieniowego 8k przy 120 klatkach na sekundę. Ponieważ obecne usługi często nie przekraczają rozdzielczości 1080p, jest to duży krok naprzód.

Oto zalecane prędkości Internetu dla Google Stadia (Źródło zdjęcia: Google) Oto zalecane prędkości Internetu dla Google Stadia (Źródło zdjęcia: Google) Podobnie jak w przypadku Parsec (wyjaśnione poniżej), Stadia będzie korzystać z funkcji o nazwie Stream Connect, aby umożliwić ci granie w lokalne gry online dla wielu graczy z ludźmi ze wszystkich, podczas gdy Crowd Play pozwoli grasz i grasz z youtuberami. podczas transmisji na żywo. Następnie możesz udostępnić znajomemu dokładny punkt, w którym się znajdujesz, umożliwiając mu grę. Jest tu wiele najnowocześniejszych rzeczy, które wydają się być szczególnie skierowane do młodszego pokolenia graczy. Google ogłosiło również, że w dniu premiery dostępne będą następujące gry:

Cennik Google ujawnił również ceny: 9.99 USD / 8.99 USD miesięcznie za pełne przesyłanie strumieniowe 4K HDR przez Stadia Pro. Możesz także kupować gry na żądanie za pomocą Stadia Base.

werdykt

Kiedy testowaliśmy Google Stadia na różnych typach sprzętu i połączeniach o różnej jakości, stwierdziliśmy, że generalnie działa płynnie, a największy spadek wydajności wynikał ze słabych połączeń Wi-Fi. Graliśmy w Assassin's Creed Odyssey, tę samą, której Google użył do przetestowania usługi, kiedy została ujawniona w wersji beta w listopadzie. Doświadczenie było znacznie lepsze niż zapamiętaliśmy, z mniejszą kompresją i mniejszą utratą obrazu. Jednak opóźnienie połączenia było mniejsze, chociaż może to być po prostu spowodowane zajętą ​​siecią, do której wszyscy byli podłączeni. Liczba klatek na sekundę wahała się między 30 a 60 fps, co nie było zauważalne, ale spodziewamy się, że Google ustabilizuje ją przed pełną wersją w 2019 roku.

inne alternatywy

Podczas gdy GeForce Now i Google Stadia są prawdopodobnie najpopularniejszymi usługami przesyłania strumieniowego w chmurze dla graczy na PC, istnieje kilka małych firm, które robią fajne rzeczy. Spójrzmy.

Parsec robi coś interesującego z grami w chmurze (Źródło zdjęcia: Parsec) Parsec robi coś interesującego z grami w chmurze (Źródło zdjęcia: Parsec)

Parsec (Amazon Web Services i Paperspace)

Parsec ma wiele cech, które odróżniają go od innych testowanych przez nas usług. Po pierwsze, nie obsługuje własnych serwerów, ale współpracuje z usługami przesyłania strumieniowego w chmurze Amazon i Paperspace, aby dać użytkownikom pewne opcje. Ceny są obliczane na podstawie stawki godzinowej i dokładnie odpowiadają cenie, którą zapłaciłbyś, gdybyś bezpośrednio korzystał z usług internetowych Amazon i Paperspace. To, co czyni Parsec wyjątkowym, to skupienie się na twojej społeczności, która pozwala dodawać znajomych, rozmawiać z innymi graczami i grać razem w gry. Możesz także ustawić swój komputer osobisty jako hosta, aby umożliwić internautom granie z Tobą w gry offline. Oznacza to, że możesz zasadniczo zamienić lokalne gry dla wielu graczy w gry online. Jest to całkowicie bezpłatne i stanowi bonus, którego nie otrzymasz w przypadku innych usług. Jako platforma do spotkań i grania z innymi użytkownikami, Parsec wygrywa, nawet jeśli jakość strumieniowania oferowana przez dostawców gier w chmurze stanowi problem. Bez dwóch zdań, Paperspace jest lepszym z dwóch dostawców Parsec, oferując lepszą wydajność w grach za nieco ponad połowę ceny (od 0,51 USD/godzinę i 10 USD/miesiąc za przechowywanie).250 GB). ). Ta pojemność zmniejsza się codziennie i przestaje naliczać opłaty, jeśli usuniesz swoją maszynę w chmurze. W tej cenie otrzymujesz potężny procesor graficzny Nvidia Quadro P4000 i 30 GB pamięci RAM, co wystarczy do uruchomienia dowolnej nowoczesnej gry. Daje ci możliwość korzystania z pełnej maszyny wirtualnej Windows, więc nie musisz ograniczać się do gier, które możesz zainstalować. Jednak nawet jeśli sama maszyna wirtualna jest tańsza niż jakakolwiek gra (do rozdzielczości 4K), sam strumień podlega artefaktom przy większej liczbie gier graficznych.

Battlefield 1 cierpiał z powodu artefaktów w Parsec (Źródło zdjęcia: EA) Battlefield 1 cierpiał na artefakty w Parseku (Źródło: EA) W czymś takim jak Battlefield 1 nie ma wątpliwości, że odtwarzasz wideo, ponieważ kompresja h.265 rozmywa obraz, aby zmniejszyć przesunięcie wejściowe (nawet w tym przypadku może być pewnym opóźnieniem). Nawet gry 2D z mnóstwem ruchomych elementów, takie jak Hotline Miami, mogą stać się bardzo ciemne, podczas gdy wydajność wymagającej, niskobudżetowej 2-bitowej platformówki 8D The Messenger była bliska ideału. Jeśli wydajność Paperspace jest poprawna (zwłaszcza biorąc pod uwagę hojną cenę), trudno jest uzasadnić usługi internetowe Amazona. Za system ze średniej wielkości procesorem graficznym Nvidia Tesla M0.98 zapłacisz co najmniej 60 USD za godzinę. Ponadto płacisz 22 EUR (około 20 USD, 30 USD) miesięcznie za 200 GB przestrzeni dyskowej. Wydajność, przynajmniej w Wielkiej Brytanii, jest powolna i niewyraźna i nie ma powodu, aby używać jej w Paperspace, chyba że jesteś daleko od serwera Paperspace. Warto pamiętać, że Parsec to przede wszystkim platforma gier społecznościowych, oferująca wspaniałe darmowe funkcje, takie jak hostowanie gier na komputerze. Jej obecni partnerzy w chmurze pozostają w tyle za najlepszymi w branży, ale powinno to ulec poprawie, ponieważ Parsec współpracuje z coraz większą liczbą dostawców gier w chmurze, co mówi nam, że szukałeś tego.

werdykt

Bardzo konkurencyjne stawki godzinowe (w PaperSpace) sprawiają, że jest to pozycja wybierana przez lżejszych graczy, nawet jeśli jakość przesyłania strumieniowego nie dorównuje konkurencyjnym usługom.

Shadow to wschodząca usługa gier online (źródło zdjęcia: Shadow) Shadow to wschodząca usługa gier online (źródło zdjęcia: Shadow)

Sombra

Shadow jest oferowany w twardej cenie 25 EUR (25 GBP, około 35 USD) miesięcznie za pakiet 12-miesięczny lub 34.95 EUR (32 GBP, około 50 USD) miesięcznie za miesięczną opłatę, bez opcji aktualizacji .czas Shadow to wybór dla zapalonych graczy. Na papierze karta graficzna GTX 1080, 12 GB pamięci RAM i 256 GB przestrzeni dyskowej to mniej niż w przypadku GeForce Now lub PaperSpace, ale wciąż więcej niż wystarczająco, aby zmaksymalizować wydajność. Najnowsze gry. Wewnętrzna prędkość ping nie przekracza 1 ms, a prędkość pobierania wynosi bezbłędnie 1 Gbit/s, co zapewnia praktycznie brak pingu lub opóźnień po stronie serwera podczas grania online. To dlatego Shadow oferuje najlepszą wydajność przesyłania strumieniowego ze wszystkich pakietów , dając Ci pełny wirtualny komputer z systemem Windows, dzięki czemu możesz grać w dowolną wybraną przez siebie grę. Strzelanki sieciowe, takie jak Battlefield i PUBG, mają minimalne opóźnienie wejściowe i chociaż być może zauważyłeś, że ostrość nie była taka sama jak w trybie natywnym, równowaga między jakością odtwarzania a jakością obrazu jest bardzo dobra. Niektóre mniej wymagające gry, takie jak Messenger i Dead Komórki cierpiałyby z powodu dość zauważalnego opóźnienia wejściowego podczas korzystania z kontrolera, o którym nie wiedzieliśmy zbyt wiele w przypadku innych dostawców gier w chmurze. Manipulowanie ustawieniami, takimi jak wybranie „Wstępnie ustawionej niezawodności” zamiast „Ulubionej szybkości” lub zmniejszenie przepustowości nie pomogło, ale mieliśmy też trudności z powieleniem problemu w innych grach, więc niekoniecznie jest to powszechny problem. Shadow nie ma różnych opcji cenowych za tworzenie różnych maszyn wirtualnych, ale dla niektórych użytkowników ta prostota będzie częścią połączenia.

werdykt

Wysoka cena wejścia może być myląca, jeśli grasz tylko kilka godzin tygodniowo, ale Shadow oferuje najlepszą wydajność spośród testowanych przez nas dostawców.

Która usługa w chmurze jest najlepsza?

W bitwie Google Stadia przeciwko Nvidia GeForce musimy przyznać, że Google Stadia oferuje obecnie najbardziej atrakcyjną usługę. Wynika to z imponujących osiągnięć Google w usługach w chmurze, jego agresywnej uprzejmości dla twórców gier oraz faktu, że Stadia będzie dostępna na szerokiej gamie urządzeń. Należy jednak zauważyć, że obie usługi nie zostały jeszcze oficjalnie uruchomione. Dla Stadia oznacza to, że wielkie obietnice Google mogą się nie zmaterializować w obliczu rzeczywistości. W przypadku Nvidia GeForce Now oznacza to, że usługa może rosnąć i ewoluować, gdy tylko wyjdzie z wersji beta. Ponadto, jeśli jakakolwiek firma może konkurować z Google pod względem sprzętu i umiejętności serwerowych, to jest to Nvidia. Ale co z mniej znanymi usługami? Shadow jest teraz dostępny i robi to, co obiecują większe usługi. Jest droższy, ale jeśli chcesz zobaczyć, do czego zdolne są gry w chmurze, zdecydowanie warto zarejestrować się w Shadow.