Główne elementy projektu PS5, które widzieliśmy w kontrolerze DualSense

Główne elementy projektu PS5, które widzieliśmy w kontrolerze DualSense
Sony oficjalnie ogłosiło kontroler DualSense, kontroler do gier nowej generacji, którego będziemy używać z PlayStation 5, kiedy konsola zostanie uruchomiona pod koniec 2020 roku. I chociaż wyjątkowy wygląd kontrolera PS5 podzielił opinie fanów, ogłoszenie dało nam garść szczegółów na temat fajnych funkcji gamepada, w tym dotykowego sprzężenia zwrotnego, wbudowanego mikrofonu i nowego przycisku. `` Utwórz ''. Ale najbardziej interesuje nas to, czego Sony nam nie powiedziało. Kontroler DualSense PS5 to pierwsza ważna wskazówka, jaką mamy, jak będzie wyglądać PS5 i inne potencjalne funkcje PS5, które Sony mogło ukryć w swojej obudowie. Zebraliśmy więc listę najlepszych wskazówek projektowych PS5, które widzieliśmy w ogłoszeniu kontrolera DualSense, w tym wygląd PlayStaton 5 i potencjalne priorytety Sony nowej generacji.

Czarno-biała kolorystyka.

DualSense

(Źródło: Sony) W kontrolerze DualSense od razu rzuca się w oczy jego nowy wygląd; a w szczególności jego paleta kolorów. Oprócz oryginalnego szarego PlayStation, Sony zawsze wybierało edycje PlayStation jako standardową matową czerń, oferując różne kolory i wzornictwo w późniejszym terminie. Jednak DualSense jest dwukolorowy, czarno-biały. Gamepad jest przede wszystkim biały, z czarnymi spustami, przyciskami L1 i R1, drążkami analogowymi i czarnym brzuchem. Do tej pory kontrolery PlayStation zawsze dorównywały swoim konsolowym odpowiednikom; byłoby dziwne, gdyby tak nie było. Sugeruje to, że mogliśmy zobaczyć dwukolorową, czarno-białą konsolę PlayStation 5, podobną do kontrolera, z samą konsolą w większości białą z czarną podszewką lub sekcjami. W przeciwnym razie Sony może oferować dwa warianty kolorystyczne na PS5 od premiery: wersję czarną i wersję białą. Nie wydaje się to jednak prawdopodobne.

Sony idzie w stronę futurystyczności

Nie tylko schemat kolorów kontrolera DualSense różni się od tego, co widzieliśmy na poprzednich joystickach PlayStation, ale jego ogólny kształt i wygląd to także świetny początek. Sony postawiło na futurystyczny projekt DualSense, a fani porównali nawet kontroler do droidów i robotów ze znanych filmów, sugerując, że zobaczymy coś podobnego w konstrukcji konsoli PS5. Chociaż wiemy, że PS5 nie będzie wyglądać jak zestawy deweloperskie, które widzieliśmy do tej pory, futurystyczny projekt obcych może być w dobrym stylu. Kontroler jest biały (jak już omówiliśmy), ale wygląda dość prosto i elegancko. Zaokrąglony kształt przypominający bumerang, brak definicji kolorów przycisków i niebieskie światło po obu stronach gładzika wygląda na to, że Sony dąży do minimalistycznego, futurystycznego wyglądu PS5. Jak zauważyliśmy w przypadku kolorystyki, kontrolery PlayStation często pasują do swoich odpowiedników, więc możemy spodziewać się podobnego minimalistycznego projektu na PS5, prawdopodobnie z niebieskim podświetleniem, lekko zaokrąglonymi krawędziami i słabą rozdzielczością. dla przycisków i portów.

Większy nacisk na tworzenie

(Źródło zdjęcia: Sony) Sony usunął przycisk „Udostępnij” z kontrolera DualShock 4 dla DualSense. Zamiast tego przycisk został zastąpiony nowym przyciskiem „Utwórz”. „Dzięki Create po raz kolejny jesteśmy w czołówce nowych sposobów tworzenia przez graczy epickiej zawartości do gier, którą można dzielić się ze światem lub po prostu cieszyć się nią” — powiedział Sony. w swoim ogłoszeniu.Chociaż firma twierdzi, że nie będzie ujawniać żadnych szczegółów przed premierą, mamy kilka pomysłów na to, co to może być. Wiemy, że Sony lubi tryby zdjęć w swoich grach, co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę piękno ekskluzywnych gier PlayStation, ale możliwe, że ten przycisk jest rozszerzeniem tego, dając graczom większą kontrolę nad trybami zdjęć i filmów, dzięki czemu mogą łatwiej dzielić się swoimi przygodami. Jednak możliwe jest również, że Sony pójdzie w ślady Microsoftu, stając się bardziej przyjaznym dla streamerów, z przyciskiem „Create” przełączającym się na opcje tworzenia treści, z których mogą korzystać streamerzy. Ale nie jesteśmy pewni, czy umieściliby tego rodzaju opcję bezpośrednio w kontrolerze, chyba że firma włoży dużo wysiłku w tworzenie treści, w co wątpimy.

Dojrzały i odważny wygląd.

Przez lata PlayStation rozwijało się wraz ze swoją społecznością. Ponieważ firma skupiła się na byciu „przyjaznym rodzinie”, PlayStation dojrzało i skupia się na większej publiczności niż Nintendo. Ze specyfikacją swoich konsol nowej generacji, które prawdopodobnie są porównywalne z komputerami do gier, Sony prawdopodobnie w pierwszej kolejności zaatakuje starszych graczy, którzy chcą zobaczyć, co potrafi nowoczesna technologia gier i chętnie wydają duże pieniądze. aby go zdobyć, oraz DualSense. wygląd sugeruje, że projekt konsoli to odzwierciedli. Z każdą kolejną iteracją konstrukcja konsol PlayStation stawała się coraz bardziej dojrzała i odważna, a PS5 może być po prostu najbardziej dojrzałym jak dotąd. Elegancki, futurystyczny wygląd sprawi, że PS5 nie będzie już zabawką, ale maszyną do gier, uosobieniem nowoczesnego designu.

Większy nacisk na gry wieloosobowe

(Źródło zdjęcia: Blizzard) Sony mogło powiedzieć, że nadal będzie koncentrować się na grach dla jednego gracza opartych na narracji, ale wydaje się, że firma ma również na celu poprawę doświadczeń w trybie dla wielu graczy. DualSense ma gniazdo audio i wbudowany mikrofon, co powinno ułatwić użytkownikom PS5 komunikację (i zabawę) ze znajomymi. Wiemy również, że PS5 będzie obsługiwać uruchamianie gier na żywo, umożliwiając graczom dobieranie gier z ekranu głównego, bez konieczności uruchamiania całej gry.

Jeden port USB-C

To drobny szczegół, ale już wiemy, że kontroler DualSense będzie ładować przez port USB-C. Oznacza to jednak również, że możesz ładować inne urządzenia, takie jak telefon, za pomocą konsoli PS5. To są małe rzeczy.

Dotykowe sprzężenie zwrotne odróżnia go od konsoli Xbox

Controlador Xbox Series X

(Źródło: Microsoft) Jedną z głównych funkcji kontrolera DualSense jest dotykowe sprzężenie zwrotne, które zapewni „potężne wrażenia” podczas grania w gry. Podczas jazdy w błocie kierowca imituje powolność pojazdu dotykając go. DualSense ma również wyzwalacze adaptacyjne, co oznacza, że ​​musisz wyczuć napięcie podczas wyciągania łuku i strzały. Wygląda na to, że ta funkcja jest czymś, co według Sony odróżnia PS5 od Xbox Series X i prawdopodobnie to prawda. „Na podstawie naszych rozmów z programistami doszliśmy do wniosku, że zmysł dotyku w grze, podobnie jak dźwięk, nie był głównym problemem w wielu grach” – powiedział Sony w komunikacie. kontroler. Podczas gdy kontroler Xbox One ma do pewnego stopnia dotykowe sprzężenie zwrotne, firma nie zrobiła wiele, aby go użyć, a to tylko garstka gier, które dobrze wykorzystują tę funkcjonalność. Z tego, co wiemy do tej pory, wydaje się, że kontroler Xbox Series X nie ma dotykowego sprzężenia zwrotnego, co nie znaczy, że Microsoft i tak to ujawnił. Najlepsze oferty Sony PlayStation Plus dzisiaj PlayStation Plus: 3 miesiące...