Flipkart wprowadza plan „częściowej płatności”

Flipkart wprowadza plan „częściowej płatności”

Urażony anulowaniami i zwrotami, że opcja płatności za pobraniem czasami się kończy, niestety, wielka indyjska rzecz zajmująca się handlem elektronicznym, Flipkart, przyszła z planem za pośrednictwem mediów: opcja częściowej płatności. Należący do Walmart Flipkart, w e-mailu do sprzedawców, powiedział, że pomysł częściowej płatności ma na celu zachęcenie do transakcji przedpłaconych. Klienci mogą zapłacić pozostałą kwotę gotówką lub w inny sposób online podczas dostawy produktu. Wykres cen pozostanie taki sam dla zamówień z „częściową płatnością”, napisał Flipkart do swoich sprzedawców. Tabela cen obejmuje głównie koszty stałe, prowizje, koszty wysyłki i koszty odbioru. Jednak koszty odbioru byłyby fakturowane przez sprzedawcę w dwóch częściach na klienta. Część kosztów odbioru byłaby rozliczana w kwocie przedpłaconej, a inna część byłaby rozliczana w wartości produktu opłacanej z dołu. Pamiętaj, że Flipkart jako pierwszy w Indiach wprowadził opcję płatności przy odbiorze i EMI.

Branża postrzega CoD jako „zło”

Firmy handlu elektronicznego narzekają, że opcja płatności za pobraniem (CoD) skutecznie dała kupującym pokój z dnia na dzień. Zaowocowało to wzrostem zwrotów i anulowań, co w naturalny sposób zwiększa wydatki platform e-commerce. Liczba na odwrocie koperty analityka branżowego wskazuje, że procentowy zwrot wynosi aż 23%, gdy wybrana jest opcja CoD. Koszty ponoszone przez platformę w zakresie pakowania, transportu i logistyki zwrotów mocno wpływają na przychody, zwłaszcza gdy marże już się kurczą. Czasami sprzedawcy, niemal przewidując taką reakcję, w pierwszej kolejności dodają ten koszt do produktu. W takim przypadku decyzja Flipkart byłaby dobrą decyzją pośrednią. < p lang="pl" dir="ltr">To arcydzieło typu flipkart. Jest to pierwszy krok do tego, aby e-commerce był w pełni przedpłacony, tak jak w USA, UE i krajach rozwiniętych. Ta decyzja może prowadzić do 2-3% obniżki cen dla konsumentów, ponieważ straty wynikające z takich niedostarczonych zamówień są obecnie liczone jako koszt. https://t.co/oY6oLTigN215 Jul 2020 All India Online Sellers Association (AIOVA), grupa sprzedawców e-commerce, powiedziała, że ​​to arcydzieło Flipkart. „To pierwszy krok na drodze do tego, aby rynek e-commerce w Indiach był w pełni przedpłacony, podobnie jak w USA i Europie. Ma również potencjał do obniżenia kosztów dla konsumentów”. Ta decyzja może doprowadzić do 2-3% obniżki cen dla konsumentów, ponieważ straty wynikające z tych niedostarczonych zamówień są obecnie liczone jako koszt, powiedział AIOVA: „Z naszego doświadczenia wynika, że ​​CoD nie jest złe, ale darmowe CoD lub 100% CoD jest złe, więc nawet jeśli klienci przedpłaceni na kartę zdecydują się na częściową przedpłatę, będzie to dla nich zachęta”. Flipkart niedawno przekroczył 1.500 miliarda wizyt miesięcznie i odnotował 45% wzrost miesięcznych aktywnych klientów i 30% wzrost transakcji na klienta w roku finansowym 20. Flipkart powiedział, że liczba aktywnych klientów wzrosła o 45% w roku zakończonym w marcu tego roku w porównaniu z rokiem poprzednim, a klienci ci realizują o 30% więcej transakcji. 13-letnia firma twierdzi, że ostatnio przekroczyła 1.500 miliarda odsłon miesięcznie. Źródło: Economic Times