Firmy nie dbają o bezpieczeństwo pracy zdalnej

Firmy nie dbają o bezpieczeństwo pracy zdalnej

Niestety wzrostowi praktyk pracy zdalnej po globalnej pandemii COVID-19 towarzyszył wzrost cyberprzestępczości, szczególnie w przypadku małych i średnich firm. Oprogramowanie do zdalnego pulpitu i inne narzędzia do współpracy zostały szczególnie dotknięte, jednak luki w oprogramowaniu do zdalnego pulpitu nie są jedynym ani nawet najważniejszym czynnikiem w utrzymaniu bezpieczeństwa siły roboczej. Zamiast tego, według badania firmy Kaspersky, zaskakująco duża liczba firm nie zdołała odpowiednio przeszkolić pracowników w zakresie najlepszych praktyk w zakresie cyberbezpieczeństwa ani zapewnić im oprogramowania potrzebnego do bezpiecznego łączenia się. bezpieczeństwo.

konkurs bezpieczeństwa

Badanie, w którym połączono dane od ponad 6,000 respondentów z 12 krajów, wykazało, że 73% respondentów nie przeszło żadnego dodatkowego szkolenia w zakresie świadomości bezpieczeństwa informacji w wyniku zleconych zadań. Jest to tym bardziej zaskakujące, że prawie połowa pracowników (46%) po raz pierwszy pracuje w domu i dlatego nie ma wcześniejszego doświadczenia w utrzymywaniu bezpiecznej obecności online podczas pracy zdalnej. Ponadto 55% pracowników nie otrzymało konkretnych urządzeń do pracy zdalnej, co oznacza, że ​​do łączenia się z sieciami firmowymi wykorzystywane są komputery osobiste, smartfony i tablety. To jeszcze bardziej utrudnia działom IT uzyskanie porad dotyczących najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa, ponieważ każda osoba korzysta z własnego programu antywirusowego lub sieci VPN. W rzeczywistości tylko 32% firm dostarczyło pracownikom oprogramowanie antywirusowe, podczas gdy 53% pracowników nie korzysta z VPN. Firmy są bardziej narażone na cyberzagrożenia niż kiedykolwiek wcześniej, ale firmy dbające o bezpieczeństwo mogą wiele zmienić, zapewniając pracownikom proste, ale skuteczne szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz dostarczając odpowiednie oprogramowanie i urządzenia do bezpiecznej pracy w domu. .