Nowy raport Salesforce wskazuje na ogromny wzrost, jaki firmy odnotują w swoich bezpłatnych danych, chociaż wiele z nich już ma trudności z radzeniem sobie z informacjami, które już posiadają.
Około 3/8 (siedemdziesiąt trzy%) z XNUMX XNUMX respondentów Uptapped Data Research uważa, że dane budują zaufanie w rozmowach biznesowych, a XNUMX na XNUMX liderów biznesu twierdzi, że dane są niezbędne do podejmowania decyzji w Twojej organizacji.
Jednak wielu ma trudności ze zrozumieniem istniejących danych, powołując się na trudności i brak dostępności.
Jak istotne są dane dla firm?
Salesforce podkreśla „wyraźny rozdźwięk” między korzyściami wynikającymi z wykorzystania danych przy podejmowaniu decyzji biznesowych a sposobem, w jaki liderzy wykorzystują je w praktyce, i oczekuje się, że odsetek ten będzie dalej rósł wraz ze wzrostem ilości danych dostępnych dla przedsiębiorstw, podwajając się o dwa tysiące dwadzieścia sześć.
Obecnie XNUMX% liderów biznesu widzi stracone szanse i nie potrafi skutecznie wykorzystywać danych do kształtowania polityki różnorodności i integracji. Kolejne XNUMX% nie wykorzystuje danych do wyznaczania celów klimatycznych w czasie, gdy firmy na całym świecie znajdują się pod zwiększoną presją, aby osiągnąć swoje cele w zakresie emisji.
Jednym z powodów, dla których dane okazały się tak pomocne w podejmowaniu decyzji, jest to, że zazwyczaj zapewniają one perspektywę ilościową, pomagając usunąć osobiste wpływy, które często pojawiają się w rozmowach biznesowych. Pobudza wtedy koncentrację i sprawia, że procesy przebiegają efektywniej.
Pomimo oczywistych korzyści wielu respondentów stwierdziło, że nie jest w stanie wyciągnąć wniosków z danych i że może ich być za dużo, co podkreśla potrzebę szkoleń wspierających umiejętność korzystania z danych w organizacjach.
W czasach, gdy kompleksowe optymalizacje biznesowe nigdy nie były tak istotne, nie ma wątpliwości, że inwestowanie w narzędzia, które pomogą Ci w pełni wykorzystać dane i kwoty dostępne dla Twojej firmy, jest kluczem do sukcesu.