Facebook rozszerza swoją obecność w Indiach dzięki wielomiliardowym udziałom w Reliance Jio

Facebook rozszerza swoją obecność w Indiach dzięki wielomiliardowym udziałom w Reliance Jio

Platforma mediów społecznościowych Facebook i największa indyjska firma zajmująca się siecią komórkową Reliance Jio prowadzą rozmowy w sprawie wielomiliardowego partnerstwa, które umożliwi Facebookowi rozszerzenie swojej obecności w Indiach. Wiadomość nadeszła po tym, jak Financial Times podał, że powołuje się na dwa źródła posiadające wiedzę w tej sprawie. Z raportu wynika, że ​​obie firmy miały wkrótce podpisać przedwstępną umowę, na mocy której Facebook miałby 10% udziałów w Jio. Jednakże ze względu na ograniczenia rządowe mające na celu powstrzymanie epidemii koronawirusa oczekuje się, że transakcja będzie kontynuowana po usunięciu wąskich gardeł. Licząca ponad 370 milionów subskrybentów spółka Reliance Jio jest wyceniana na ponad 60 miliardów euro, a transakcja umożliwi Facebookowi rozwój usług Whatsapp w kraju, takich jak długo oczekiwana usługa płatnicza Whatsapp.

Facebook i Reliance Jio we współpracy

Reliance Jio pojawiło się na rynku w 2016 roku, ale od tego czasu rozszerzyło swoją działalność na ogólnokrajową przestrzeń szerokopasmową dzięki Jio Fibre i innym sklepom detalicznym. Niedawno Microsoft ogłosił także plany nawiązania współpracy z Jio w zakresie działalności w zakresie przetwarzania w chmurze. Jednak ze względu na zwiększone zadłużenie Reliance zamierza obecnie zmniejszyć zadłużenie netto do zera do marca 2021 r. W tym celu firma zamierza sprzedać udziały potencjalnym partnerom, w których prawdopodobnie będzie zainteresowany Facebook. 10% w spółce po sfinalizowaniu umowy. W przypadku Facebooka firma nie zawsze miała najlepsze doświadczenia w kontaktach z operatorami telekomunikacyjnymi i rządowymi, na przykład aplikacja Free Basics została usunięta z sieci. Krótko mówiąc, aplikacja Free Basics miała na celu zapewnienie bezpłatnego dostępu do Internetu osobom z niezbędnymi usługami, takimi jak Wikipedia i aplikacje społecznościowe. Oczekuje się, że Facebook będzie miał największą bazę użytkowników w Indiach niż w jakimkolwiek innym kraju, z ponad 400 milionami użytkowników Whatsapp. Transakcja pomogłaby firmie rozszerzyć swoje usługi na Indie, pozyskać więcej użytkowników, uruchomić usługi płatnicze i nie tylko. Oczekuje się, że do końca 850 r. baza użytkowników Internetu w Indiach osiągnie 2022 milionów.