Fałszywe aktualizacje Minecrafta powodują zainfekowanie tysięcy komputerów

Fałszywe aktualizacje Minecrafta powodują zainfekowanie tysięcy komputerów

Badania wykazały, że w ostatnich miesiącach znacznie wzrosła liczba cyberzagrożeń i ataków związanych z grami wideo.

Nowe dane firmy Kaspersky sugerują, że gracze powinni zwracać uwagę na szeroki zakres potencjalnych zagrożeń, od oszustw phishingowych po pobieranie złośliwego oprogramowania podszywającego się pod aktualizacje lub dodatkowe funkcje.

Jednak z dala od najnowszych i najbardziej zaawansowanych tytułów i platform gier, przestępcy i oszuści często wybierają coś mniej zaawansowanego technologicznie do atakowania swoich ofiar, a Minecraft jest najpopularniejszą przynętą na zagrożenia bezpieczeństwa.

Zagrożenia bezpieczeństwa w grze Minecraft

Kaspersky powiedział, że podczas badania zagrożeń między lipcem 2021 a lipcem 2022 r. Minecraft był używany w przypadku około jednej czwartej (25%) wykrytych szkodliwych plików, odnotowując 23 239 incydentów, a następnie FIFA (11%), Roblox (9,5%) i Far Cry ( 9,4%) i Call of Duty (9%).

Minecraft znajduje się również na szczycie listy zagrożeń mobilnego szkodliwego oprogramowania, gra jest wykorzystywana jako przynęta w 40% wykrytych incydentów, wyprzedzając GTA (15%), PUBG (10%), Roblox (10%) i FIFA (5%). . .

Kaspersky zauważył jednak, że całkowita liczba szkodliwych i niechcianych plików związanych z Minecraft w rzeczywistości zmniejszyła się o 36% w porównaniu z poprzednim rokiem, a liczba zaatakowanych użytkowników również spadła o prawie 30% rok do roku (131 005 w porównaniu do 184) 887). .

Ogólnie rzecz biorąc, firma Kaspersky poinformowała, że ​​w monitorowanym okresie odnotowała 384.224 91.984 przypadki, w których użytkownicy zetknęli się ze złośliwym i niechcianym oprogramowaniem związanym z grami, z czego XNUMX XNUMX rozproszonych plików związanych w szczególności z XNUMX popularnymi grami lub seriami gier.

Firma wydała szczególne ostrzeżenie dotyczące oszukujących programów, które twierdzą, że oferują graczom nowe sposoby na odniesienie sukcesu, ale w rzeczywistości zawierają tylko złośliwe i niechciane oprogramowanie, zauważając, że widziała 3.154 unikalnych plików mających wpływ na 13.689 XNUMX użytkowników.

„Z biegiem lat branża gier rozwijała się coraz bardziej i spodziewamy się nowych sposobów wykorzystywania użytkowników w nadchodzącym roku, takich jak wykorzystywanie tematu e-sportu, który zyskuje obecnie popularność na całym świecie” – powiedziała firma. . „Dlatego tak ważne jest, aby zachować ochronę, aby nie stracić pieniędzy, danych uwierzytelniających ani konta do gry, które gromadziłeś przez lata”.