Ewolucja odzyskiwania po awarii.

Ewolucja odzyskiwania po awarii.

Pod koniec roku nadszedł czas, aby zobaczyć, co zmieni się w branży ciągłości biznesowej i odzyskiwania po awarii w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Do 2020 r. rynek się zmieni, a technologie takie jak sztuczna inteligencja i blockchain staną się bardziej rozpowszechnione. Zarządzanie usługami informatycznymi odkryje również, że złożoność środowisk będzie nadal rosła, coraz więcej firm i krajów przyjmie mandaty oparte na chmurze, a dostawcy skoncentrują się na uproszczeniu migracji aplikacji do chmury. Oto, jak widzimy zapowiadany rok:

O autorze Mick Bradley jest wiceprezesem ds. sprzedaży w regionie EMEA w firmie Arcserve.

Nowe technologie, które będą kształtować krajobraz BCDR

Inwestycje międzynarodowych marek, takich jak FedEx i Walmart w 2019 r., wskazują, że blockchain jest traktowany poważnie jako sposób na poprawę przejrzystości i kontroli. Facebook ogłosił również plany uruchomienia swojej kryptowaluty blockchain w czerwcu, wywołując powszechną debatę. Podczas gdy coraz więcej wielkich nazwisk przeznacza zasoby na badania i rozwój związane z blockchain, będziemy świadkami coraz większej liczby zastosowań tej technologii w świecie rzeczywistym i w całym przedsiębiorstwie. Twierdzenia mówią jednak, że technologia nie boi się kompromisów, a korupcję należy traktować z przymrużeniem oka. Ponieważ wiele firm wdraża blockchain, będziemy świadkami wzrostu utraty danych, ponieważ wiele osób pomyśli, że jest ono z natury bezpieczne i nie bierze pod uwagę różnych poziomów bezpieczeństwa i kontroli dostępu, które są zapewniane. technologia. Bez uwzględnienia tego czynnika w planie BCDR organizacje pozostaną podatne na ataki i zagrożenia.

Skoncentruj się na zarządzaniu danymi i zarządzaniu nimi.

Do 2020 r. organizacje będą wymagać czegoś więcej niż tylko możliwości przechowywania, przetwarzania i utrzymywania danych. Klasyfikacja danych zostanie wzmocniona — proces organizowania danych według kategorii, aby można je było dalej wykorzystywać i chronić. Właściwie jest online. z ciągłą potrzebą przestrzegania ładu korporacyjnego i przepisów, takich jak RODO. Będziemy również świadkami wzrostu automatyzacji, ponieważ firmy dążą do usprawnienia złożonych procesów i żmudnych, powtarzalnych zadań ręcznych. Konieczność wydobywania danych i wydobywania wyższych wartości oznacza, że ​​sztuczna inteligencja jako usługa eksploduje, umożliwiając organizacjom odkrywanie ukrytych wzorców w ogromnych zbiorach danych, umożliwiając podejmowanie decyzji na podstawie bardziej świadomych informacji, a tym samym bardziej inteligentnych. Wraz z rosnącą popularnością „zarządzania danymi”, które powinno przemawiać zarówno do użytkowników, jak i dostawców rozwiązań, nie zostało ono jeszcze powszechnie przyjęte. Jego definicja wymaga doprecyzowania, ponieważ często jest opisywana w różny sposób. Ostatecznie kluczem jest upewnienie się, że koncentrujemy się na potrzebach IT organizacji, a następnie znajdujemy lub tworzymy rozwiązanie, które rozwiązuje problem.

Zagrożenie ransomware nie minęło

Według Cybersecurity Ventures cyberataki stały się jednym z największych zagrożeń biznesowych i najgroźniejszym zagrożeniem dla organizacji IT we wszystkich branżach. Problem nabiera rozpędu, ponieważ przewiduje się, że do 20 r. koszty naruszeń danych i włamań sięgną 2021 miliardów euro. W odpowiedzi na zagrożenie cyberatakami, w tym oprogramowaniem ransomware, dostawcy usług internetowych muszą sięgnąć po rozwiązanie Integrated Threat Prevention Solution na rok 2020. Specjaliści IT potrzebują uprościć swoje podejście, wdrażając wielowarstwowe rozwiązanie, które integruje technologie zapobiegania zagrożeniom z ciągłością biznesową na miejscu i poza nim. , co zwiększy odporność komputera poprzez integrację tworzenia kopii zapasowych, odzyskiwania i zapobiegania zagrożeniom. Najnowsze oferty typu „wszystko w jednym” pozwalają organizacjom rozbroić ransomware, łącząc przywracanie po awarii, dostępność aplikacji i ochronę punktów końcowych. Uzupełnieniem są również sztuczna inteligencja i techniki głębokiego uczenia, które wykrywają znane i nieznane złośliwe oprogramowanie, kładąc podwaliny pod przyszłość firm wolną od oprogramowania ransomware, zapobiegając w ten sposób płaceniu okupu.

Firmy zwrócą się ku technologiom ochrony danych, aby uniknąć przestojów IT

To prawda, że ​​ciągła ochrona danych jest oparta na dziennikach, a zmiany danych na poziomie bajtów są kopiowane i replikowane do oddzielnej lokalizacji w czasie rzeczywistym. Możliwość cofnięcia się do określonego czasu, dla którego dane uznawane są za wysokiej jakości, nadal będzie nieoceniona dla firm. Jest to szczególnie przydatne w przypadku uszkodzenia lub awarii systemu fizycznego. Bieżąca ochrona danych i replikacja będą nadal zyskiwać na popularności w nowym roku. Głównie tam, gdzie usługi i aplikacje w chmurze są wykorzystywane w strategicznych rozwiązaniach, takich jak transakcje finansowe i sprzedaż internetowa.

Pokonywanie wyzwań związanych z migracją do chmury

Pomimo rosnącej dojrzałości branży, brak odpowiednich i łatwych w obsłudze narzędzi do przenoszenia aplikacji do przechowywania danych w chmurze nadal będzie utrudniał firmom, które chcą szybko i w minimalnym czasie przejść do chmury. #39, przestań. Mając to na uwadze, prawdopodobnie zobaczymy oferty, które mogą przyspieszyć i uprościć proces migracji na nowy rok. Ponadto wiele firm zwróci się ku alternatywnym modelom chmury, takim jak strategie hybrydowe i wielochmurowe, zamiast polegać na pojedynczej chmurze. Ponieważ wiele organizacji wdraża te rozwiązania w chmurze, musi uważać, aby ich dane nie były narażone na zagrożenia. Podobnie jak przed rozpoczęciem przygody z hybrydą lub wieloma chmurami, powinni podjąć kroki w celu ograniczenia ryzyka. Nie tylko firmy przejdą do chmury. Bahrajn wprowadzi swoje podejście oparte na chmurze, ale coraz więcej krajów prawdopodobnie będzie również dążyć do modernizacji swoich technologii informatycznych w nadchodzącym roku.

Inne wyzwania IT, na które organizacje będą musiały się przygotować i stawić im czoła

Złożoność i tak już dużych środowisk komputerowych będzie nadal rosła w 2020 r. Pomimo złożonego charakteru dzisiejszej infrastruktury, przedsiębiorstwa sięgają po dwa lub więcej rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, zwiększając złożoność, którą próbują rozwiązać. Aby iść naprzód, potrzebne jest inne podejście. Infrastruktura hiperkonwergentna jest przedstawiana jako rozwiązanie problemu złożoności, ale w wielu przypadkach wprowadza nowe technologie i nowe koncepcje, które wymagają dodatkowego szkolenia. Gdy Twoi pracownicy zdobędą niezbędną wiedzę, zaczną promować uproszczenie i automatyzację. Ponadto decyzje o zakupie technologii informatycznych będą coraz bardziej odzwierciedlać horyzontalnie różne firmy ze względu na fakt, że menedżerowie biznesowi często kupują rozwiązania technologiczne. niezależnie od zespołów IT. Według badania prawie połowa (48%) ankietowanych partnerów w Wielkiej Brytanii dostosowuje swoje strategie marketingowe, aby dotrzeć do nowych nabywców, a 52% przyjmuje podejście sprzedażowe zorientowane na sprzedaż, które koncentruje się na współpracy z menedżerami IT i specjalistami w zakresie zakupów i wdrażania. . Oto co mamy: nasza prognoza na przyszłość branży BCDR na nowy rok. Jak zawsze, BCDR będzie ewoluować w odpowiedzi na zmieniające się środowiska IT, krajobraz zagrożeń i zmieniające się wymagania biznesowe w zakresie ochrony danych. Dlatego firmy powinny starać się wdrożyć podejście „wszystko w jednym”, w którym priorytetem jest bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami, jednocześnie wykorzystując zalety nowych technologii w celu lepszej ochrony i analizy krytycznych danych. Dzięki temu będą mogli najlepiej chronić swoje dane i wykorzystywać szanse w 2020 roku. Mick Bradley jest wiceprezesem ds. sprzedaży w regionie EMEA w Arcserve.