Gromadzenie danych etycznych online powinno być rozwiązaniem domyślnym, a nie opcją

Gromadzenie danych etycznych online powinno być rozwiązaniem domyślnym, a nie opcją

Żyjemy w czasach eksplozji danych, a w obliczu ciągłych zmian w Internecie, które nie wykazują oznak spowolnienia, konieczne jest, aby firmy korzystały z nowych technologii w sposób etyczny. Jednym z najszybciej rozwijających się obszarów w tym obszarze jest gromadzenie publicznie dostępnych danych, a wiele firm korzysta z informacji, które mogą one dostarczyć. Ale co z technologią stojącą za procesem gromadzenia danych? Skąd firmy mogą mieć pewność, że korzystają z etycznych dostawców i nie szkodzą delikatnemu ekosystemowi? Żyjemy w czasach, w których samo prawo nie zapewnia odpowiednich wytycznych w zakresie kwestii gromadzenia publicznie dostępnych danych. Szybkie tempo rozwoju technologicznego, szczególnie w obszarze gromadzenia danych, przekroczyło zdolność organów regulacyjnych i decydentów do dotrzymania kroku. Co więcej, i jest to problem, przed którym stoją obecnie wszystkie operacje gromadzenia danych, instrumentom prawnym często brakuje przejrzystości niezbędnej do podejmowania trudnych decyzji etycznych, z którymi na co dzień spotykają się wszystkie firmy lub operatorzy gromadzący dane.

Rewolucja oparta na danych

Wiele powiedziano o naszej gospodarce opartej na danych, zwłaszcza w roku 2020, kiedy dane online były głównym źródłem wielu wiodących strategii biznesowych. Jednak niewiele powiedziano na temat kwestii etycznych, przed którymi stoimy wszyscy, kupując tę ​​szybką dostawę kluczowych i wydajnych dostaw danych online. Tak, sieć WWW miała być niewyczerpanym źródłem informacji dostępnym dla każdego, ale dzisiaj nie jest to rzeczywistością, szczególnie jeśli chodzi o biznes. To, co jest dostępne dla osoby mieszkającej w Toronto w Kanadzie, nie będzie dostępne dla osoby mieszkającej w Cardiff w Wielkiej Brytanii. Z tego powodu wielu ufa dostawcom informacji internetowych. Ale czego konkretnie firmy powinny szukać u odpowiedniego dostawcy usług gromadzenia danych online? A dlaczego warto jak najszybciej zwrócić uwagę na te elementy? Zacznijmy od najważniejszego elementu: przejrzystości. Aby uzyskać zwycięską strategię, szukaj przejrzystości na każdym etapie gromadzenia danych. Przyjrzyj się całemu procesowi i zobacz, w jaki sposób dostawca pozyskuje dane, w tym na czym opiera się sieć. Nie zawsze łatwo jest zidentyfikować dobrych i złych aktorów. Dobrym miejscem na początek jest sprawdzenie przejrzystości i otwartości dostawcy, którego rozważasz. Oceń, jak dobrze radzą sobie z konfiguracją sieci, procesem dostarczania danych i procedurami zgodności, a także jak reagują na problemy związane z bezpieczeństwem. Jakie przypadki biznesowe akceptujecie i dlaczego? Co napędza tego dostawcę jako całość? Jak kompletne powinny być Twoje badania? Poniższe aspekty będą dla Ciebie wskazówką: Zgoda:
Element zgody idzie w parze z przejrzystością. Aby wyrazić zgodę na korzystanie z sieci gromadzenia danych, od osób fizycznych lub klientów zawsze powinna być wymagana pełna, wyraźnie wyrażona i szczegółowa zgoda. Każda rozległa sieć gromadzenia danych opiera się na adresach IP prawdziwych ludzi. Nie wszystkie jednak wymagają stosowania odpowiedzialnych i ściśle określonych metod. Zawsze należy prosić o pełną zgodę w zamian za realną korzyść. Warunki członkostwa muszą być jasno określone. Podobnie rezygnacja powinna być równie łatwa, jak rejestracja, jeśli nie łatwiejsza. Dodatkowo ważne jest, aby zarejestrowani użytkownicy mieli pełną świadomość tego, do czego wykorzystywane są ich adresy IP i w jaki sposób wykorzystywane są ich urządzenia. Jak wspomniano, każdy użytkownik lub partner, który podaje swój adres IP, aby stać się częścią tej sieci gromadzenia danych, musi świadomie zgodzić się na przyłączenie się do sieci proxy. Rygor środków zgodności:
Przypominamy, że strona chciała być przejrzysta. Ta przejrzystość jest tym, do czego powinni dążyć wszyscy dostawcy. Dane online powinny służyć promowaniu przejrzystości sieci i zapewniać przedsiębiorstwom równy dostęp do sieci. Dostawca powinien promować takie uzasadnienia biznesowe i otwarcie informować o swoich wytycznych dotyczących etyki i zgodności. Powinno to stanowić integralną część propozycji wartości dla klientów, obejmujące jasne określenie, jakie sprawy zostały w przeszłości dopuszczone, a jakie odrzucone, oraz powody odmowy. Zgodność to nie tylko coś fajnego lub szybki proces korzystania z tak pożądanej sieci gromadzenia danych. Powinien to być konkretny proces sprawdzający cel i zasadność gromadzenia danych w Internecie. Zgodność musi również zapewniać czystość i bezpieczeństwo sieci przed osobami, które chcą ją wykorzystywać do oszukańczych lub nielegalnych działań, co może zagrozić jej działaniu. Ciągła kontrola:
Podmiot gromadzący dane powinien być w stanie określić, w jaki sposób aktywnie monitoruje użytkowników podejmujących nielegalne działania, takie jak fałszywe zaangażowanie w kanałach mediów społecznościowych itp. Powinny ilustrować i, jeśli to możliwe, zawierać szczegółowe, aktualne raporty z audytów wykazujące bezpieczeństwo i ochronę sieci. Co jest niezbędne. Dane to potężne i krytyczne narzędzie: należy je zawsze chronić i nigdy nie narażać na szwank. Zgodność ze wszystkimi głównymi przepisami:
Zgodność z GRPR i CCPA jest absolutną koniecznością, a firma musi być w stanie wykazać, że przestrzega tych przepisów, a także przyszłych, pojawiających się przepisów. Branża nie tylko jest celem dla użytkowników indywidualnych, ale także musi podjąć kroki w celu zapewnienia odpowiednich ram, z których będą mogli korzystać społeczność biznesowa, sektor publiczny, społeczność akademicka i inne osoby. Zachęcający rozwój sytuacji nastąpił na początku tego roku, kiedy utworzono pierwszą tego typu komisję, która miała zająć się wszystkimi tymi obawami. Aby stawić czoła wyzwaniom, branża musi być ich świadoma i wykorzystać swoją zbiorową siłę, aby odpowiednio się dostosować, a to jest ważny pierwszy krok.

Potęga danych

Dane nigdy nie były tak potężne, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy odkryliśmy, że stanowią kręgosłup przedsiębiorstw, pomagając przewidywać popyt konsumencki i pobudzać innowacje. To element, bez którego większość firm nie może się obejść. To powiedziawszy, unikanie zadawania trudnych pytań etycznych naraża całą branżę na ryzyko, z którym wszyscy będziemy musieli się później zmierzyć za znacznie większymi kosztami. Dlatego użytkownicy i dostawcy muszą aktywnie reagować na potencjalnie krytyczne problemy, aby uniknąć problemów w przyszłości. Minęło dopiero trochę czasu, odkąd mogliśmy się tym zająć, a dzięki rewolucji danych, w której żyjemy, czas na działanie musi nadejść teraz. Zadaj więc te pytania i dokładnie przeanalizuj odpowiedzi. W końcu Twoja decyzja handlowa i przyszła strategia w dużej mierze zależą od tych konkretnych informacji. Wybierz ścieżki prowadzące do dalszego sukcesu w oparciu o etyczne i odpowiedzialne gromadzenie danych.