Mimo całej swojej popularności, Elden Ring nie znajduje się w pobliżu najczęściej granej gry roku i raczej nie zdobędzie tytułu do końca 2022 roku.
Tak twierdzi Mat Piscatella, dyrektor generalny i doradca branży gier wideo w firmie badawczej NPD. Komercyjną popularność Elden Ring porównano, gdy Piscatella udostępnił na Twitterze listę 10 najczęściej granych gier w USA w pierwszym kwartale tego roku (otwiera się w nowej karcie) (dzięki, GameMe (otwiera się w nowej karcie) ) .
Lista zawiera kilka gigantycznych tytułów, które zdominowały branżę gier od czasu ich premiery, takich jak Minecraft, GTA 5 i Fortnite. Dołączają do nich ogromne marki i znane marki, w tym Call of Duty: Vanguard, Warzone, The Sims 4 i Among Us.
Niektóre gry sportowe również znalazły się w pierwszej dziesiątce, NBA 10K2 i Madden NFL 22, wraz z Animal Crossing: New Horizons. Jak wskazuje Piscatella, połowa z 22 najpopularniejszych gier roku do tej pory nie została wydana w tej dekadzie, a Elden Ring nie jest jedną z nich.
Elden Ring zająłby 20 miejsce na liście, za grami wieloosobowymi, takimi jak World of Warcraft i Rocket League, a także głównymi tytułami dla jednego gracza, takimi jak Skyrim. Lista Piscatelli nie zawiera bezwzględnych liczb szacowanej liczby graczy w grze, ani nie ujawnia rozmiaru próbki użytej do wygenerowania wyników.
(Zdjęcie: Bandai Namco)Nie daj się zaskoczyć
Elden Ring mógł sprzedać się w ponad 13 milionach egzemplarzy, zahipnotyzować krytyków i szturmem podbić świat, ale nic dziwnego, że nie zdobył najczęściej odtwarzanego numeru. Nie tylko wystartowała w lutym tego roku, ale najbardziej udane tytuły to te, które potrafią ugruntować się w duchu gier i dotrzeć do wszystkich odbiorców.
„Wspaniałe, ponadczasowe gry i świetne gry z usługami na żywo z głęboko osadzonymi haczykami społecznościowymi pochłaniają uwagę graczy, czas i wydatki”, mówi Piscatella. (otwiera się w nowej karcie) „Nowe gry, duże i małe, stają przed trudnym wyzwaniem, próbując się przebić”.
Choć pozycja Elden Ring może wzrosnąć do końca roku, mało prawdopodobne jest, że wypadnie z pierwszej dziesiątki. Jako gra przeznaczona głównie dla jednego gracza, skierowana do dojrzałych odbiorców, nigdy nie będzie tak atrakcyjna dla wielu odbiorców, jak Fortnite czy Among Us. I chociaż jego mechanika inwazji to świeże podejście do gier społecznościowych, brak elementów „serwisu na żywo” zdolnych do ciągłego cofania graczy przez sezony nowej zawartości oznacza, że okres bestsellerów dobiegł końca.
Jednak na liście znajdują się nieoczekiwane wpisy. Call of Duty: Vanguard wdarło się do pierwszej dziesiątki, chociaż Activision wcześniej wyrażało rozczarowanie wynikami sprzedaży gry, które spadły o 10% w porównaniu z Call of Duty: Black Ops Cold War w 36,1 roku.
Popularność Animal Crossing: New Horizons też jest dość zaskakująca. Chociaż jest to uwielbiana seria, która przemawia do ludzi, którzy zwykle nie są razem w kulturze gier w ogóle, New Horizons wystartowało ponad dwa lata temu. Fakt, że wciąż może dowodzić tak dużą liczbą graczy, mówi wiele o atrakcyjności społecznych gier symulacyjnych, a także o rozmachu biznesowym, jaki otrzymał na początku pandemii Covid-19. .
Pamiętaj, że ta lista zawiera tylko najczęściej grane gry w Stanach Zjednoczonych. Popularność gier w innych regionach byłaby bardzo różna, chociaż spodziewamy się, że Elden Ring nie znajdzie się jeszcze w pierwszej dziesiątce.