Elden Ring nie jest najpopularniejszą grą roku

Elden Ring nie jest najpopularniejszą grą roku

Mimo całej swojej popularności, Elden Ring nie znajduje się w pobliżu najczęściej granej gry roku i raczej nie zdobędzie tytułu do końca 2022 roku.

Tak twierdzi Mat Piscatella, dyrektor generalny i doradca branży gier wideo w firmie badawczej NPD. Komercyjną popularność Elden Ring porównano, gdy Piscatella udostępnił na Twitterze listę 10 najczęściej granych gier w USA w pierwszym kwartale tego roku (otwiera się w nowej karcie) (dzięki, GameMe (otwiera się w nowej karcie) ) .

Lista zawiera kilka gigantycznych tytułów, które zdominowały branżę gier od czasu ich premiery, takich jak Minecraft, GTA 5 i Fortnite. Dołączają do nich ogromne marki i znane marki, w tym Call of Duty: Vanguard, Warzone, The Sims 4 i Among Us.

Niektóre gry sportowe również znalazły się w pierwszej dziesiątce, NBA 10K2 i Madden NFL 22, wraz z Animal Crossing: New Horizons. Jak wskazuje Piscatella, połowa z 22 najpopularniejszych gier roku do tej pory nie została wydana w tej dekadzie, a Elden Ring nie jest jedną z nich.

Elden Ring zająłby 20 miejsce na liście, za grami wieloosobowymi, takimi jak World of Warcraft i Rocket League, a także głównymi tytułami dla jednego gracza, takimi jak Skyrim. Lista Piscatelli nie zawiera bezwzględnych liczb szacowanej liczby graczy w grze, ani nie ujawnia rozmiaru próbki użytej do wygenerowania wyników.

Ternished w Elden Ring patrząc w dół z urwiska

(Zdjęcie: Bandai Namco)

Nie daj się zaskoczyć

Elden Ring mógł sprzedać się w ponad 13 milionach egzemplarzy, zahipnotyzować krytyków i szturmem podbić świat, ale nic dziwnego, że nie zdobył najczęściej odtwarzanego numeru. Nie tylko wystartowała w lutym tego roku, ale najbardziej udane tytuły to te, które potrafią ugruntować się w duchu gier i dotrzeć do wszystkich odbiorców.

„Wspaniałe, ponadczasowe gry i świetne gry z usługami na żywo z głęboko osadzonymi haczykami społecznościowymi pochłaniają uwagę graczy, czas i wydatki”, mówi Piscatella. (otwiera się w nowej karcie) „Nowe gry, duże i małe, stają przed trudnym wyzwaniem, próbując się przebić”.

Choć pozycja Elden Ring może wzrosnąć do końca roku, mało prawdopodobne jest, że wypadnie z pierwszej dziesiątki. Jako gra przeznaczona głównie dla jednego gracza, skierowana do dojrzałych odbiorców, nigdy nie będzie tak atrakcyjna dla wielu odbiorców, jak Fortnite czy Among Us. I chociaż jego mechanika inwazji to świeże podejście do gier społecznościowych, brak elementów „serwisu na żywo” zdolnych do ciągłego cofania graczy przez sezony nowej zawartości oznacza, że ​​​​okres bestsellerów dobiegł końca.

Jednak na liście znajdują się nieoczekiwane wpisy. Call of Duty: Vanguard wdarło się do pierwszej dziesiątki, chociaż Activision wcześniej wyrażało rozczarowanie wynikami sprzedaży gry, które spadły o 10% w porównaniu z Call of Duty: Black Ops Cold War w 36,1 roku.

Popularność Animal Crossing: New Horizons też jest dość zaskakująca. Chociaż jest to uwielbiana seria, która przemawia do ludzi, którzy zwykle nie są razem w kulturze gier w ogóle, New Horizons wystartowało ponad dwa lata temu. Fakt, że wciąż może dowodzić tak dużą liczbą graczy, mówi wiele o atrakcyjności społecznych gier symulacyjnych, a także o rozmachu biznesowym, jaki otrzymał na początku pandemii Covid-19. .

Pamiętaj, że ta lista zawiera tylko najczęściej grane gry w Stanach Zjednoczonych. Popularność gier w innych regionach byłaby bardzo różna, chociaż spodziewamy się, że Elden Ring nie znajdzie się jeszcze w pierwszej dziesiątce.